LMHF

Børnemodel - hvad ville I gøre?

30 indlæg i dette emne

Vi er blevet spurgt om vi vil lade Maimari være model for et lækkert økologisk tøjmærke.

Som "belønning" får hun 6 stk. valgfri tøj og billederne.

Vi tænker bare, at det jo så ikke er hende, der får noget ud af det, men os! Tøj får hun jo alligevel, så det er bare hendes forældre, der sparer lidt penge.

Billeder har vi masser af, men man kan selvfølgelig aldrig få for mange.

Vores tanke er, at det kunne være fint at lade hende være børnemodel, hvis hun til gengæld får ekstra penge på sin børneopsparing ud af det. Men måske dette kunne være et springbræt til rigtige jobs. Ikke at jeg ønsker min datter skal være børnearbejder :D Men hvis hun synes det er sjovt, og det ellers foregår under ordentlige forhold, så synes jeg det er fint, at hun får nogle ekstra penge, som hun ellers ikke ville få.

Hvad tænker I om dette modeljob?

Hvad ville I gøre, hvis I stod i samme situation?

Er der nogen, der ved om dette er den normale måde at aflønne børnemodeller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke noget om det, men sådan som du beskriver det, ville jeg gøre det, og så kunne man bagefter tage stilling til, om man ville gøre det igen, eller om det skulle være en engangsoplevelse.

Jeg er ellers vældig skeptisk overfor sådan noget børnemodel arbejde, men jeg synes det her lyder ret uskyldigt, i hvert fald hvis det bare er en enkelt gang.

I kan evt udregne værdien af 6 stk tøj og give hende de penge af egen lomme til hendes børneopsparing eller bruge beløbet på noget, I tænker hun bliver glad for senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da gøre det, og hvis det ikke er en succes, så ved I det nu. Hun er jo super smuk, jeres lille bollywoodengel :7himmel

Altså, jeg ville ikke selv opsøge det, men hvis blev spurgt, ville jeg sige ja og se det an. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Lige hurtigt tillægsinfo:

De spurgte os selv, da hun var helt nyfødt og hun passer str. 74 nu, som de skal fotografere i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gøre det, jeg tror hun vil synes det er sjovt at kunne kigge på de billeder, når hun bliver ældre og fortælle folk at hun stod model som barn ;)

Så længe det ikke er et fuldtidsjob for hende og "frarøver hendes barndom", så kan jeg slet ikke se problemet. Men det skal selvfølgelig foregå på hendes præmisser. Jeg tænker ikke at det er anderledes end når vi betaler penge for at en professionel tager billeder af vores børn til eget brug. Nu får i det så bare gratis og får endda noget for det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke noget om det, men sådan som du beskriver det, ville jeg gøre det, og så kunne man bagefter tage stilling til, om man ville gøre det igen, eller om det skulle være en engangsoplevelse.

Jeg er ellers vældig skeptisk overfor sådan noget børnemodel arbejde, men jeg synes det her lyder ret uskyldigt, i hvert fald hvis det bare er en enkelt gang.

I kan evt udregne værdien af 6 stk tøj og give hende de penge af egen lomme til hendes børneopsparing eller bruge beløbet på noget, I tænker hun bliver glad for senere :)

Tak for dit svar.

Det er nogle gode overvejelser, du foreslår.

Det med værdien af tøjet vil dog nok ikke blive aktuelt, da det er væsentligt dyrere tøj end vi normalt køber. Men måske et beløb svarende til hvad vi normalt ville have købt for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville da gøre det, og hvis det ikke er en succes, så ved I det nu. Hun er jo super smuk, jeres lille bollywoodengel :7himmel

Altså, jeg ville ikke selv opsøge det, men hvis blev spurgt, ville jeg sige ja og se det an. :)

Tak søde. Ja måske har du ret. Måske skal vi bare prøve det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gøre det, jeg tror hun vil synes det er sjovt at kunne kigge på de billeder, når hun bliver ældre og fortælle folk at hun stod model som barn ;)

Så længe det ikke er et fuldtidsjob for hende og "frarøver hendes barndom", så kan jeg slet ikke se problemet. Men det skal selvfølgelig foregå på hendes præmisser. Jeg tænker ikke at det er anderledes end når vi betaler penge for at en professionel tager billeder af vores børn til eget brug. Nu får i det så bare gratis og får endda noget for det :loveshower

Tak for dit svar :)

Jeg tror bestemt ikke det vil frarøve hende noget. Jeg tror faktisk det kunne blive en sjov oplevelse for hende hvor al opmærksomhed er rettet mod hende. Det elsker hun alligevel! Hehe

Vi har netop ellers betalt en prof for at tage billeder af hende. Men som sagt kan det jo ikke skade at få flere billeder af vores prinsesse <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil meget gerne have flere synsvinkler. Er der slet ingen, der ville være imod det f.eks.? Vi tænkte selv om det ikke var at "give hende væk" og det kun er firmaet, der får noget ud af det.. Men skriver om det herinde fordi vi stadig er i tvivl. Eller jeg er ihvertfald

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes måske det er billigt sluppet for firmaet, men har ingen ide om, hvad man normalt får for sådan noget?

På den anden side ville jeg gøre det. I får også nogle gode billeder, og det er altid guld værd ;) Og synes hun ikke det er sjovt, kan I altid takke nej en anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeres datter er ok med det, og fotograferingen er ordentlig og tager hensyn til hvis hun skal spise/skiftes, så er det vel ok?

Jeg er ikke så vild med sådan noget. Jeg kan ikke rigtig forklare hvorfor, men jeg synes bare ikke om det.

William ville sikkert også hade det, hvis det endelig var, og så ville jeg bestemt ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil meget gerne have flere synsvinkler. Er der slet ingen, der ville være imod det f.eks.? Vi tænkte selv om det ikke var at "give hende væk" og det kun er firmaet, der får noget ud af det.. Men skriver om det herinde fordi vi stadig er i tvivl. Eller jeg er ihvertfald

Som MetteA også skriver, så er det jo ikke anderledes end hvis I valgte at gå til fotografen (i hvert fald ikke mens hun er så lille). Det er noget andet når de er større synes jeg.

Hvis din mavefornemmelse ikke er der, synes jeg ikke du skal gøre det, da Maimari måske ville opfatte det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar.

Det er nogle gode overvejelser, du foreslår.

Det med værdien af tøjet vil dog nok ikke blive aktuelt, da det er væsentligt dyrere tøj end vi normalt køber. Men måske et beløb svarende til hvad vi normalt ville have købt for :)

Hehe det var egentlig også min tanke, men kan godt se, at det ikke helt står sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der, hvis hun skriger op og bare SLET ikke vil, når det kommer til stykket?

Hvis "jobbet" er med det forbehold, at I kan lave en walk-out, hvis I kan mærke, at hun bliver stresset, så synes jeg ikke, at det er et problem.

Men hvis I på en eller anden måde er "bundne" indtil der er gode billeder, så ville jeg droppe det (Jeg kan så ikke forestille mig, at nogen ville gøre det sådan, men hvad ved jeg :unsure)

Jeg tror i øvrigt det er rimeligt normalt, at man får "ting" som børnemodel. Jeg lurer på, om det kan være en gængs måde at undgå at betale skat af det, fordi det på den måde er mere tydeligt, at det er barnets indkomst. Eller sådan noget? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de fleste af de andre: jeg tror, at hvis præmisserne er ordentlige, så vil det bare være en sjov oplevelse for Maimari at se tilbage på, når hun bliver større + flere dejlige billeder af jeres pige. Jeg synes overhovedet ikke, det er "at give hende væk", netop fordi i gør jer en masse overvejelser omkring det. Og så længe i kan sige "stop, nu har hun fået nok", så tror jeg det er helt fint, og bare en sjov oplevelse.

Jeg ved intet om aflønningen om sådan noget, men tænker Barbamama har nogle gode pointer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der, hvis hun skriger op og bare SLET ikke vil, når det kommer til stykket?

Hvis "jobbet" er med det forbehold, at I kan lave en walk-out, hvis I kan mærke, at hun bliver stresset, så synes jeg ikke, at det er et problem.

Men hvis I på en eller anden måde er "bundne" indtil der er gode billeder, så ville jeg droppe det (Jeg kan så ikke forestille mig, at nogen ville gøre det sådan, men hvad ved jeg :unsure)

Jeg tror i øvrigt det er rimeligt normalt, at man får "ting" som børnemodel. Jeg lurer på, om det kan være en gængs måde at undgå at betale skat af det, fordi det på den måde er mere tydeligt, at det er barnets indkomst. Eller sådan noget? :help

Nogle firmaer aflønner med ting, især hvis det er børn, som de finder privat udenom bureauer. Så sparer de også en del penge, da bureauet jo tager sig betalt for at formidle kontakten. Og det kommer oveni modellens løn.

Og det tøj, som de forærer væk koster jo ikke meget i indkøbspris for dem.

De firmaer, som booker børnene gennem bureauer aflønner barnet med en timeløn, og det er intet problem, da barnet jo har et frikort. Og betaler dermed ikke skat, med mindre barnet tjener virkelig mange penge.

Så jeg forstår ikke helt det med, at det skulle være betaling med tøj for at undgå at betale skat? :)

Vores store datter har en del jobs bag sig. Og pengene er bundet på en konto i hendes navn, indtil hun fylder 14. Med mulighed for forlængelse. Hun har istedet fået en lille ting af os, fx en bamse eller en cd eller hvad der lige har passet. Og ikke nødvendigvis hver gang. Så for os har det kun været en udgift, da vi jo har betalt de små gaver, mens hele beløbet er gået ind på hendes konto. Men det er ok - og vores valg.

Hun har kun været afsted, når hun selv har sagt ja - og dermed har haft lysten til det selv. Hun var også selv med til at tage beslutningen, da hun blev spurgt første gang. Og vi forældre blev inviteret til møde med bureauet og grundigt informeret, inden vi gav lov.

Og det er altså virkelig nogle sjove jobs, hvor de (ihvertfald de steder vi har været) gør meget ud af, at børnene har det sjovt og er trygge ved det hele. Og man mærker på ingen måde, at der er en deadline eller at børnene presses.

Vi har prøvet både i studie og ude i det fri - og jobs, som er overstået på under 1/2 time, inkl hår osv - og jobs, som har taget hele dagen. Men de er gode til at underholde børnene og de får snacks, drikkevarer osv mellem optagelserne. Og så synes vores datter, at det er ret fedt med stylister, som ordner hår osv - sommetider i nogle ret vilde frisurer :D

Hvis det kun er en enkelt gang, så ville jeg ikke have noget problem med at lade en baby være med til et modeljob, men ellers har vi nok det princip, at det skal være barnets valg. Nok noget farvet af alle de tilfælde, som jeg har set på fotosessioner, hvor børnene tydeligvis IKKE gider, men hvor det helt klart er forældrenes ønske.

Sorry - og for en ordens skyld, så er den naturligvis ikke møntet på dig, TS :) Og det er jo netop også kun en enkelt gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle firmaer aflønner med ting, især hvis det er børn, som de finder privat udenom bureauer. Så sparer de også en del penge, da bureauet jo tager sig betalt for at formidle kontakten. Og det kommer oveni modellens løn.

Og det tøj, som de forærer væk koster jo ikke meget i indkøbspris for dem.

De firmaer, som booker børnene gennem bureauer aflønner barnet med en timeløn, og det er intet problem, da barnet jo har et frikort. Og betaler dermed ikke skat, med mindre barnet tjener virkelig mange penge.

Så jeg forstår ikke helt det med, at det skulle være betaling med tøj for at undgå at betale skat? :)

Vores store datter har en del jobs bag sig. Og pengene er bundet på en konto i hendes navn, indtil hun fylder 14. Med mulighed for forlængelse. Hun har istedet fået en lille ting af os, fx en bamse eller en cd eller hvad der lige har passet. Og ikke nødvendigvis hver gang. Så for os har det kun været en udgift, da vi jo har betalt de små gaver, mens hele beløbet er gået ind på hendes konto. Men det er ok - og vores valg.

Hun har kun været afsted, når hun selv har sagt ja - og dermed har haft lysten til det selv. Hun var også selv med til at tage beslutningen, da hun blev spurgt første gang. Og vi forældre blev inviteret til møde med bureauet og grundigt informeret, inden vi gav lov.

Og det er altså virkelig nogle sjove jobs, hvor de (ihvertfald de steder vi har været) gør meget ud af, at børnene har det sjovt og er trygge ved det hele. Og man mærker på ingen måde, at der er en deadline eller at børnene presses.

Vi har prøvet både i studie og ude i det fri - og jobs, som er overstået på under 1/2 time, inkl hår osv - og jobs, som har taget hele dagen. Men de er gode til at underholde børnene og de får snacks, drikkevarer osv mellem optagelserne. Og så synes vores datter, at det er ret fedt med stylister, som ordner hår osv - sommetider i nogle ret vilde frisurer :D

Hvis det kun er en enkelt gang, så ville jeg ikke have noget problem med at lade en baby være med til et modeljob, men ellers har vi nok det princip, at det skal være barnets valg. Nok noget farvet af alle de tilfælde, som jeg har set på fotosessioner, hvor børnene tydeligvis IKKE gider, men hvor det helt klart er forældrenes ønske.

Sorry - og for en ordens skyld, så er den naturligvis ikke møntet på dig, TS :) Og det er jo netop også kun en enkelt gang.

Den med skat, var fordi jeg tænkte, at hvis man fik kontanter, så kunne det måske lettere hedde sig, at det var forældrenes indkomst = mere skat at betale. Men altså, jeg ved ikke en dyt om det, det var bare en overvejelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ellers billederne bliver brugt ordentligt og forholdende er gode, så ville jeg også gøre det ;) Jeg tror ikke man kan forvente en timeløn for så små børn, og egentlig syntes jeg at det lyder fint at få gaver i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville gøre det :) Skal vi ikke også se et billede af jeres pige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres besvarelser. Det har givet mig et mere nuanceret grundlag at træffe beslutningen ud fra, selvom det så lader til at Vinod (min mand) har truffet beslutningen for mig :)

Han mener firmaet slipper for billigt fra det, da tøj jo intet koster i indkøb, og eftersom vi allerede har fået taget mange skønne billeder ved stjernebilleder.com, så synes han ikke at hverken Maimari eller vi vinder det store ved det. Vi kommer til at bruge samlet set en hel dag på sådan en omgang, selvom hun så kun skal fotograferes en halv times tid. Så jeg tror han har ret - det er ikke det værd.

Vi kunne derimod overveje at gøre som Nummer4 og lade hende være børnemodel, når hun bliver større, hvis hun selv synes det er sjovt og såfremt hun stadig er egnet til det. Her har hun også bedre mulighed for selv at sige fra.

Det skal være hende, der får en fed oplevelse ud af det - det er ligesom alfa omega. Og hun er nok for lille til at forstå det nu.

Jo I må da gerne se hende.

Jeg kan jo passende vise vores påskebillede, som vi brugte til hendes dåb i søndags. Billedet blev taget, da hun var 3 mdr. Nu er hun 4 mdr.

oZzISkR.jpg

Edit: må lige tilføje at dét at sådan en "betalingsmetode" skulle være normal hvis man finder modellerne via private bekendtskaber ikke beroliger mig så meget. Vi kender dem nemlig ikke privat, men var inde i nabobutikken som kunde! Ikke at jeg mistænker at det ikke foregår under ordentlige forhold. Men jeg føler lidt, at vi ville gøre en vennetjeneste for nogen, vi ikke kender.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuhr, lille påskekylling :)


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nuhr, lille påskekylling :)

Lige præcis! <3

Åh jeg må altså også lige dele et enkelt billede fra dåben, nu hvor jeg jo ikke har nogen mortråd <3 <3 <3 Se lige min lille lykkelige familie

WBagrcG.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op, hvor er I smukke altså :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årets dåbsbillede :wub

(Så nupper vi 2013, haha :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh :wub det påske billede er jeg vild med - og hvor er i altså en smuk familie!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER