Guest lilies

Næste skridt - hvad kommer der til at ske?

6 indlæg i dette emne

Så er vi belvet færdige med forundersøgelser gennem lægen - og venter nu på at vi får svar på den henvisning han sender til OUH for videre behandling.

Alle vores prøver var fine - det er jo egentlig godt nok... men stadig træls at der så ikke kommer gevinst.

Men hvad kommer der til at ske nu?

Vil nogen som har været igennem næste del dele deres oplevelser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

OUH gentager nogengange nogle gange prøverne, de er bedst til at aflæse resultaterne. Ellers kan det være du skal have gennemskyllet æglederne. Ellers ved jeg ikke hvad der så sker, kommer an pp svarene. De påbegynder evt mild hormonbehandling. Er ikke så meget inde i det, har hørt lidt fra min søster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fortælle vores forløb. Efter diverse undersøgelser af egen læge, der ikke gav nogen forklaring, blev vi henvist til gyn. Han fik sædprøveresultaterne af min og gennemgik dem mere detaljeret end vores egen læge havde gjort. Herefter spurgte han lidt ind til forløbet. Herefter bliv jeg undersøgt og fik taget nogle flere blodprøver. Hans diagnose var: Uforklareligt barnløse og besluttede at en mild hormonbehandling, ville være den rette vej at gå til en start. Så begyndte på pergotime og fik pregnyl dagen før inseminering. Blev insemineret og det lykkedes os i første forsøg :loveshower (selvom det er langt fra alle der er så heldige). Vi fik faktisk valget mellem inseminering og hjemmerul og valgte at gå direkte til inseminering. Men det er vidst en smagssag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fortælle vores forløb. Efter diverse undersøgelser af egen læge, der ikke gav nogen forklaring, blev vi henvist til gyn. Han fik sædprøveresultaterne af min og gennemgik dem mere detaljeret end vores egen læge havde gjort. Herefter spurgte han lidt ind til forløbet. Herefter bliv jeg undersøgt og fik taget nogle flere blodprøver. Hans diagnose var: Uforklareligt barnløse og besluttede at en mild hormonbehandling, ville være den rette vej at gå til en start. Så begyndte på pergotime og fik pregnyl dagen før inseminering. Blev insemineret og det lykkedes os i første forsøg :loveshower (selvom det er langt fra alle der er så heldige). Vi fik faktisk valget mellem inseminering og hjemmerul og valgte at gå direkte til inseminering. Men det er vidst en smagssag :rolleyes

Tusind tak for svar - også til Sinning :)

Jeg håber lidt på at vi kan gå direkte til insemineringsprocessen, da vi efterhånden er blevet 34 og 37 - så uden at få stress, har vi ikke såå meget tid at løbe på, hvis vi skal igennem en hel masse.

Jeg håber jeg kan få samme forløb som dig, Sommerfugl - det ville være skønt. Men er også realistisk, at det måske ikke er det der kommer til at ske.

Jeg glæder mig til at se hvad det bringer og er positiv og håbefuld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar - også til Sinning :)

Jeg håber lidt på at vi kan gå direkte til insemineringsprocessen, da vi efterhånden er blevet 34 og 37 - så uden at få stress, har vi ikke såå meget tid at løbe på, hvis vi skal igennem en hel masse.

Jeg håber jeg kan få samme forløb som dig, Sommerfugl - det ville være skønt. Men er også realistisk, at det måske ikke er det der kommer til at ske.

Jeg glæder mig til at se hvad det bringer og er positiv og håbefuld :)

Det var så lidt :) Kan godt huske da vi stod i samme situation og uvisheden rungede....

Men tror på at hvis man er positiv og har en positiv tilgang til tingene, så kan det ikke gå helt galt. ALT negativitet og pessimisme skal pakkes væk, for det bliver man bare i dårligt humør af. Jeg har lært af en anden bruger herinden at man skal snakke med sine engle, så det gør jeg nogle gange :7himmel

Rigtig meget held og lykke!!!! :bd :bd :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også fået diagnosen uforklarligt barnløse.

Vores forløb er lidt anderledes, da vi startede med at få hjælp ved en privat klinik inden min læge ville starte undersøgelserne. Så f.eks. den måned jeg fik gennemskyllet æglederne, holdt jeg bare pause fra privatklinikken.

Men normalt er det sådan at man tager 3 forsøg af hver slags. Så hvis man starter med hormonbehandling + hjemmerul, så tager man tre af dem og derefter tre inseminationer. Men jeg oplever at man til en hvis grad har medbestemmelse, og at de måske også kigger på alder osv.

Desværre havde hverken hjemmerul eller insemination virkning på os, så vi er nu igang med IVF i det offentlige. Håber i får held med det før det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER