Guest Diden

Hvilke kager ka jeg bruge pebermynte essens til?

9 indlæg i dette emne

jeg stødte på pebermynte essens i Bilka i dag og måtte ha det - man kan vel kun få lækre kager ud af det skidt :D

Men - jeg kender ingen opskrifter!

Nogle der vil være dejlige og dele ud :D evt linke til hjemmesider

Tak på forhånd!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg sku sådan set kun ha mandel essens til at lave gift kage og så fandt jeg pebermynten :P

Ville det blive godt at lave en gift kage med pebermynte i stedet for mandel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må da i hvert fald godt komme til Herlev med et stykke... jeg synes det lyder lækkert... men har så også bare generelt craving efter kage og pebermyntechokolade... men jeg er stadig standhaftig :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan lave schweizer pastiller:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fantastisk opskrift på after eight cupcakes, hvor der skal pebermynteessens i. De smager FANTASTISK!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en fantastisk opskrift på after eight cupcakes, hvor der skal pebermynteessens i. De smager FANTASTISK!!!

ÅRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRH :biglove :loveshower ELSKER after eight!!!

Er det noget jeg kan kopiere af dig? :whistling :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg havde valgt at lave en chokoladekage og så smide essensen i glasuren. Dét er GUR!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ÅRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRH :biglove :loveshower ELSKER after eight!!!

Er det noget jeg kan kopiere af dig? :whistling :loveyou

Det må du bestemt... Opskriften ligger hjemme hos min mor, men hende skal jeg hjem til på fredagen, så jeg lægger den lige ind i weekenden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er opskriften på after eight cupcakes

Kage dej

200 g hvedemed

50 g kakao

2 tsk bagepulver

90 g smør ved stuetemperatur

100 g sukker

2 æg

ca. 1,5 dl fløde

Et par dråber pebermynteessens

100 g. after eight skråret i små stykker

Pebermyntesmørcreme

185 g smør ved stuetemperatur skåret i småstykker

300 g flormelis

2 spsk mælk

grøn frugtfarve (kan udelades)

Et par dråber pebermynteessens

Chokoladetrøffel

150 g mørk chokolade

1,5 dl piskefløde

Et par dråber pebermynteessens

  1. Varm ovnen op til 180 grader
  2. Kagerne: Bland mel kakao, bagepulver og salt og stil det til side
  3. Pisk smør og sukker cremet og luftigt. Tilsæt æggene et ad gangen og pisk godt mellem hvert æg. Rør melblandingen i skiftevis med fløden. Put after eight i og rør grundigt. Dryp et par dråber pebermynteessens i og rør grundigt.
  4. Fordel dejen i papirsforme og bag dem i 20-25 minutter - når de er færdige tages de ud af ovnen og sættes på en bagerist til afkøling
  5. Smørcreme: Rør smør og sukker lyst og luftigt. Tilsæt mælk og pebermynteessens, og rør godt. Der skal måske lidt mere mælk i. hvis konsistensen er lidt for fast. Rør evt farve i og stil det koldt til smørcremen er stivnet.
  6. Chokoladetrøffel: Varm chokolade og piskefløde op i en skål over vandbad til fløden er varm og chokoladen begynder at smelte. Tag skålen af varmen og rør rundt indtil chokoladen er helt smeltet og blandingen er homogen.Dryp et par dråber pebermynteessens i og rør grundigt. Husk at chokoladen bare skal smelte og ikke koge. Du kan altid stille skålen over varmen igen, hvis det bliver nødvendigt. Køl trøffelmassen lidt af (den skal ikke stivne helt)
  7. Put smørcreme på kagerne. De kan evt. stilles i fryseren 15-30 minutter - så de køler hurtigere. Dyp kagerne med smørcremen på i chokoladetrøffelmassen, så de får en lille klat trøffelmasse på toppen

De tager lidt lang tid at lave, men de smager såååååå godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER