Guest

Make up

11 indlæg i dette emne

Nu har jeg rendt rundt og lignet en zombie parret med en gris de sidste mange mdr, men eftersom jeg er arbejdsløs er det jo egentlig også lige meget - de få gange jeg har skullet noget fint har jeg enten taget lidt mascara på og ellers pimpet mig med smykker, eller givet den lidt gas med make uppen, men fjernet det så snart vi har været hjemme - det er sikkert ikke sundt for baby, men eftersom jeg ikke bruger andet, og alt hvad jeg ellers bruger af plejeprodukter, sæbe og vaskepulver er enten neutral eller både astma-allergi og svanemærket OG nogle af tingene er oveni øko mærket så tror jeg det er ok. Sådan har jeg levet i flere år så tror ikke der er så mange stoffer i mig som mange andre. MEN nu hvor energien kommer tilbage syntes jeg bare godt jeg vil se nogenlunde ud, mangler lige lidt selvtillid med den voksende mave, bumser i fjæset, fedtet hår og hvad der nu ellers fører med af negativ kropsbevidsthed her i graviditeten - jeg har en streg der hverken er parabener eller nogen former for duft stoffer i. Den var bare HERRE dyr da jeg købte den.

Men hvad med resten af makeuppen??? Noget i kan anbefale hvor man ikke behøver at have så dårlig samvittighed over at bruge.

Vil under ingen omstændigheder bruge det til hverdag, måske lige med undtagelse af mascara, det har jeg aldrig gjort og kommer aldrig til det.

-Jeg troede The Body Shops produkter var ok, men efter lidt nærlæsning er det altså ikke helt til UG.

-Jeg har kigget lidt på Nilens Jords produkter, fordi en veninde anbefalede dem, men den mascara jeg ville købe var udsolgt og så gad jeg ikke købe noget - blev nok lidt hormon betinget tøse fornærmet og stædig!!! Men er det ALLE deres produkter der er parfume og paraben fri??? Det har jeg ikke lige luret!!!

Det må ikke være alt for dyrt da jeg som sagt er arbejdsløs og ikke har vildt mange penge at gøre med. Men samtidig vil jeg også godt have at det er ordentligt for jeg vil jo bare fortsætte med at bruge det, og hvis jeg bliver rigtig glad for det så vil jeg jo holde mig til det mærke fremover.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh, det kunne næsten være mig, der skrev det indlæg! Bortset fra at jeg HAR fundet min mascara :yay

Altså Body Shop går jeg en KÆMPE bue udenom. Har så mange gange stået med en ekspedient, der ævler om deres produkter er såååååååå naturlige og sunde, og stort set alt hvad jeg har fundet derinde har indeholdt både parfume og parabener. Ellers tak! :rolleyes

Jeg har en Nilens Jord pudder, som jeg er rigtig glad for. :) Såvidt jeg ved er alle deres produkter parfume og parabenefri :super

Jeg har så hørt at deres mascara er lidt noget hø :unsure Så jeg har istedet købt Clarins Wonder Perfect Mascara. Den er supergod! Mht. sundhed så snakkede matas-ekspedienten en masse om at den bare var sååååå ren og anbefalet af øjenlæger og jeg ved ikke hvad. Om det passer, ved jeg ikke, men jeg kunne i hvert fald ikke finde hverken parfumer eller parabener på ingredienslisten :) Jeg tror, den kostede 200 kr. :)

Før den havde jeg en mascara fra YoungBlood. Jeg så ikke ingredienslisten men mener bestemt at det mærke også er parabene og parfumefri. Jeg tror, den kostede 160 kr, og den var i hvert fald god :)

Så summa summarum: Jeg går efter Nilens jord til "pulveret" (øjenskygge, pudder, osv) og så Clarins og evt. Youngblood til mascara :) Læbestift ved jeg ikke en dyt om, for det bruger jeg ikke :)

Jeg har også en Tromborg streg, som jeg bruger af og til. Den er også parfume/parabenefri, men jeg tror den har været dyr (jeg var så heldig at vinde den i en konkurrence. :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været rigig glad for clinique. Synes ikke det er så yrt igen, da jeg ikke bruger ret meget af det. Synes det er vigtgt at hvad du kommer på berne og i hele ansigtet er uden kemi.

Deres Even Better Makeup SPF 15 er jeg rigtig glad for. Den koster 245 men jeg har haft den længe. Man skal ikke bruge så meget af gangen, da den dækker godt.

Jeg er også glad for deres

Chubby Stick Moisturising Lip Colour Balm er gså ret lækker. Den er ikke så "gammel-dame-læbestift-agtig". Når den er på ligner den mere en lip-gloss, men uden den klistrede fornemmelse, jeg synes lip-gloss gerne giver.

Ellers er jeg også stor fan af Nilens Jord Duo Consealer, som vandt Danish Beaty Award 2009

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Jeg tror da lige jeg skal i matas imorgen!!! Men den gode af dem - vi har 3! Så må jeg lige forhøre mig :help Jeg troede nemlig at det ville være næsten umuligt at finde noget, men jeg tror jeg tog fejl :tak

Så er det mascara og noget foundation i første omgang!

Næste måned øjenskygge

læberne er vist lige meget, bruger mest bare vaseline! De 2 gange om året jeg har læbestift på tror jeg er lige meget :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige læst i Tænk, at de anbefaler mascaraen Gosh show me volume, bl.a. fordi den var uden parabener (det var der nu også andre der var). Men Gosh koster 110 kr. så det var måske et bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan anbefale Origins make-up :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt både en Nilens Jord og en Dennis Knudsen INK-mascara. Jeg synes egentlig, at Nilens Jord har været ok, men skulle lige vænne mig til, at den ikke var HELT så effektfuld som min gamle mascara. Dennis Knudsen er jeg dog rigtig glad for.

Generelt kommer der flere og flere mærker til uden parabener og parfume, og efter min graviditet vil jeg sikkert bare fortsætte, for det er jo heller ikke så sundt for os, selvom vi ikke er gravuns.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker min nilens jord mascara :D Til at starte med, skulle jeg lige vænne mig til at den ikke "fyldte" så meget dog ;)

Bruger også foundation fra nilens jord, og det er også helt fantastisk synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev SÅ lykkelig - min foundation er jo ORIGINS!!! :yay Den er uden parfume og parabener - og den er jeg rigtig glad for - så jeg har IKKE fyldt mit ansigt med parabener og parfume alligevel!!! Jeg havde bare ikke lige tænkt over at Origins er uden de stoffer. :glad

Fik købt Nilens Jord Mascara i dag- ekspedienten sagde at hun faktisk ikke selv havde erfaring med den, men at de solgte rigtig godt, så folk må jo være tilfredse - den kostede også "kun" 125 kr det er jo slet ikke så galt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev SÅ lykkelig - min foundation er jo ORIGINS!!! :yay Den er uden parfume og parabener - og den er jeg rigtig glad for - så jeg har IKKE fyldt mit ansigt med parabener og parfume alligevel!!! Jeg havde bare ikke lige tænkt over at Origins er uden de stoffer. :glad

Fik købt Nilens Jord Mascara i dag- ekspedienten sagde at hun faktisk ikke selv havde erfaring med den, men at de solgte rigtig godt, så folk må jo være tilfredse - den kostede også "kun" 125 kr det er jo slet ikke så galt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev SÅ lykkelig - min foundation er jo ORIGINS!!! :yay Den er uden parfume og parabener - og den er jeg rigtig glad for - så jeg har IKKE fyldt mit ansigt med parabener og parfume alligevel!!! Jeg havde bare ikke lige tænkt over at Origins er uden de stoffer. :glad

Fik købt Nilens Jord Mascara i dag- ekspedienten sagde at hun faktisk ikke selv havde erfaring med den, men at de solgte rigtig godt, så folk må jo være tilfredse - den kostede også "kun" 125 kr det er jo slet ikke så galt!

Jeg har Nielsens Jord volume mascare og den er super :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER