Guest Gremina

? ang. hvis vandet går

7 indlæg i dette emne

Jeg var til jdm i torsdags! som fortalte at hvis vandet går og jeg ingen veer får så skal jeg ringe til afsnit for gravide, men at hvis vandet går og jeg får veer så skal jeg ringe til fødegangen.

Men hvor længe skal man vente på veer hvis nu vandet går?

Og nej mit vand er ikke gået

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved mig gik der omkring 1½ time fra vandet gik til jeg kunne mærke de første veer. Ved faktisk ikke hvor længe man må vente. Jeg ville bare ringe derind når vandet går, så fortæller de nok hvornår du skal tage derind eller hvad du skal foretage dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min sidste fødsel gik vandet kl. 2 om natten, men jeg var ikke sikker og lagde mig til at sove igen. Om morgenen ved 6-tiden da jeg stod ud af sengen kom der en skylle igen og jeg ringede til fødegangen. De ville gerne have mig ind med det samme, men jeg skulle i bad først og vi afleverede vores store datter i dagpleje.

Vi var på fødegangen kl. 9, hvor de kørte en strimmel og tjekkede om det var vandet og den var god nok. Jeg havde endnu ikke haft nogen veer. De sendte os en tur ud og gå i byen for at se om der kom gang i veerne. Det gjrode der ikke.

Vi tog hjem og sov til middag og mine forældre kom og hentede vores pige ved 3-tiden, da vi regnede med at der snart kunne ske noget. Vi fik drukket kaffe og sendt dem af sted og min svoger kom, da han skulle passe hunden og ved 16.30 tiden gik veerne lidt igáng når jeg gik omkring.

På fødegangen havde jeg fået af vide jeg skulle komme igen sidst på dagen og få noget penicillin, hvis der ikke var sket noget. Kl. 17.30 kørte vi der ind. Jeg havde strort set ingen veer, de tjekkede mig og kunne se jeg var i fødsel. Kl. 18.45 tog de den hinde med vand der stadig stod foran hovedet. For som hun sagde; "Du vil da gerne føde i aften". Kl. 20.15 var vores datter født.

Vandet kan gå på mange måder og det er meget individuelt, hvad der sker bagefter. For nogen kommer veerne næsten med det samme og for andre går der lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit vand gik natten til fredag kl. 2, ringede på fødegangen som gerne ville se mig og efter tjek blev jeg så sendt hjem til der skulle komme gang i veerne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide at jeg skal ringe til fødegangen med det samme vandet får, så tager de stilling til hvornår de vil se en... Hvis vandet ikke går men det starter med veer skal jeg kontakte fødegangen når der er ca 5 min imellem og de varer ca 1 minut...

Men ved ikke om det er forskelligt fra sted til sted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til jdm i torsdags! som fortalte at hvis vandet går og jeg ingen veer får så skal jeg ringe til afsnit for gravide, men at hvis vandet går og jeg får veer så skal jeg ringe til fødegangen.

Men hvor længe skal man vente på veer hvis nu vandet går?

Og nej mit vand er ikke gået

Mit vand gik kl.13.20 mens jeg var på wc (heldigvis!!!). Jeg ringede mens jeg sad der og tronede, både til fødegangen og manden - som arbejdede videre og først kom hjem kl.16 (vel og mærket efter instrukser for mig, så han kunne holde fri med god samvittighed dagen efter!) :rolleyes

Jeg har altid fået af vide at hvis vandet går, så skal baby være ude 24 timer efter, så vi i Odense skulle ringe med det samme til fødegangen. Jeg var 3 cm åbent da vi komer derud kl.16.30 til tjek, men mine veer begyndte først kl.17, så jeg var heldig lige at få pakket en taske til baby og mor inden manden kom og hentede mig derhjemme. Det kan dog ikke anbefales at løbe op og ned at trapper når vandet er gået, for der kommer hele tiden mere vand til, og wupti så er jeans OG badekåbe gennemvædet :blink :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved den første startede veerne med det samme og en time efter kørte vi mod fødegangen og 7 timer efter vandet var gået lå jeg med vores dejlig dreng. Ved nr to gik den yderste hinde og efter et døgn to de den anden hinde og stadig ingen veer så det endte med ve drop. Så to meget forskellige forløb, håber trejde gang bliver som første gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER