Sandie

Vågner og skriger i middagsluren

19 indlæg i dette emne

Nadja plejer at sove 2½ time (12.30-15) men nu har hun i et stykke tid vågnet efter 1 timer og bare været helt grædefærdigt... både vi og dagplejemor har prøvede at vugge hende i søvn igen, men hun bliver kun mere og mere ked af det.. og det er altså virkelig skrigeri.

Har prøvet at tage hende ind og så putte hende igen lidt senere men så skriger hun med det samme hun bliver lagt..

men synes det lidt hårdt hun skal være vågen fra 13.30 til 19 og det kan jo bestemt godt mærkes på humøret.. hun er da ikke min lille evigglad pige..

Nogle andre der har prøvede det? og hvad gjorde i.. dagpleje moderen har heller ingen ide om hvorfor eller om man kan gøre noget.

Hun sover ude i bv men hun er hverken for varm eller kold.. Hun er også kun snottet, fejler intet andet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ingen der har prøvede det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo Tilde har også lige haft gjort det samme, men det varede kun 2-3 dage og så gik det i sig selv igen :) Vi har også prøvet det før, hvor det pludselig vendte igen ;) Så desværre ingen råd herfra, men en masse krydsede fingre for, at det meget snart vender igen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eij men det så positivt at læse andre har oplevede det.. og endnu bedre at det var i en periode..

nadja har også kun gjort det 5 dage nu.. så har stadig troen om hun selv laver det om... ;)

Tak for svaret Christina :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du siger hun er snottet tænker jeg straks forkølelses øre, dvs. væske der hober sig op når hun ligger ned, det kommer gerne en times tid inde i søvnen, da væsken så har hobet sig op og trykker .. har i også problemet om natten?

her løses det med masser saltvand i næsten gennem hele dagen og bøger under sengen når hun skal sove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næj ingenting om natten.. men der har vi også bøger under.. dem glemte jeg at fjerne fra sidst :blush

Kunne da godt være jeg skulle prøve at gøre det samme med barnevogn.. jeg har set nogle dage dp mor har haft barnevognen stående i indkørslen hvor der er hældning på og så med hoved ned af... så hun kunne jo prøve at vende den om... ;)

Hun har aldrig før haft problemer med ørene.. men ja snotten kan vel ireterende meget også..

Tak for tippet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden sagde til dagplejemoderen hun kunne stille barnevognen med Nadja så hun havde hovedet lidt oppe (har nemlig tit set hun står med hovede nedad..) Og hun havde bare kigget på Michael og sagt at det havde hun da aldrig hørt om... :blink glæder mig til at se om hun har gjort det eller ej... (det er det gode ved at køre forbi dp hus på vej hjem ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det har vi også prøvet herhjemme og hos dagplejen. Vi kunne heller ikke finde ud af hvad der var med hende, hun vågnede også virkelig skrignde, hun er ellers god til at sove, men det gik over af sig selv og fand ud af at der var flere tænder på vej, så er ret sikker på at det var det der var galt herhjemme. Men det er jo tit gætværk, de siger jo ikke så meget endnu ;) håber det snart vender:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sandie.

Jeg kender godt det du skriver. Har en søn på 2½ år. Han gør det også nogle gange når han sover til middag. Tror det er fordi min søn har et frygteligt mareridt, som han ikke kan komme ud af. Han skriger og er fuldstændig utrøstelig. Det er ligesom om man ikke kan komme i kontakt med ham, og det varer ofte 5-10 min inden han vågner helt op. Det kaldes vidst for "night-terror", og er noget han vokser fra. Ved ikke om det kan være dét din datter har?

Hilsen Stine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går sov hun sørme 2 timer og 45 min... :) DP havde ellers også bare klodset barnevognen op.. som hun sagde hvad gør man ikk for husfredens skyld :)

Håber hun også sover i dag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre det går bedre med luren igen :)

Røskva havde også af og til nogle perioder hvor hun sov helt forfærdentligt.. men det var både nat og dag. Det forsvandt altid lige så pludseligt som det kom, uden vi fandt nogen forklaring på det (havde hende også forbi en ørelæge - men der var ikke noget at komme efter...).

Heldigvis er det meget lang tid siden vi har oplevet det :)

Håber hun fortsætter den gode stil med luren :jul2:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at høre det går bedre med luren igen :)

Røskva havde også af og til nogle perioder hvor hun sov helt forfærdentligt.. men det var både nat og dag. Det forsvandt altid lige så pludseligt som det kom, uden vi fandt nogen forklaring på det (havde hende også forbi en ørelæge - men der var ikke noget at komme efter...).

Heldigvis er det meget lang tid siden vi har oplevet det :)

Håber hun fortsætter den gode stil med luren :jul2:

Taaak :)

Og ja det håber jeg godt nok også.. sidste mandag sov hun dog også godt.. så måske det bare hver mandag hun sover.. ej håber hun har sovede igennem når jeg henter hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luca har lavet samme nummer, men der gik en uges tid også stoppede det igen.

Håber det virker og at hun snart får sovet lidt mere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luca har lavet samme nummer, men der gik en uges tid også stoppede det igen.

Håber det virker og at hun snart får sovet lidt mere. :)

Jo tak.. hele denne uge har hun sovede... håber hun bliver ved med det og det bare som i skriver var en underlig fase hun lige skulle igennem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder rigtig godt - krydser for, at det "bare" har været en fase ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu sov rigtig godt i et par dage, men vi er nu tilbage til ½ time middagslur...

Hun græder simpelthen næsten non-stop fra vi kommer hjem med hende kl. 15 til kl. 19... vi putter hende så noget tidligere end vi ellers ville have gjort.. hun kravler simpelthen over til sin seng og står og kigger ned i den med bedende øjne og græder...

Øøøv hvor gør det ondt at se sin ellers glade pige være så ulykkelig.. :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh det er bare hårdt, når de er så ulykkelige :( Håber det allerede er vendt igen, ellers krydser jeg alt for at hun snart begynder at sove igen, så I kan have et udhvilet barn :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have.. synes godt det det vender som vinden blæser.. de sidste par dage har hun nu igen sovede til middag..

Nu skriger hun først når jeg komme og henter hende.. hun gør ALT for at komme væk fra mig og græder og græder.. vil kun være ho dp... det gør bare ondt i hjertet....

Hvorfor kan det ikk bare altid være nemt at være mor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i været hos ørelæge? Hvis ikke, så skynd jer afsted. Måske der står vædske i mellemøret og der skal drøn til.

Vores drenge har begge en af de her billige have hynder under barnevognsmadrassen altid. Det har virket en del.

Det er et typisk øre-symptom, at barnet skriger "som vinden blæser" uden rytme og system.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER