Girl Next Door

Påvirkning af alkohol

7 indlæg i dette emne

(er den altid det samme?)

Jeg sidder ude på arbejde og har fået en fyraftens øl, og kan faktisk godt mærke i min krop at jeg har fået alkohol. Det er en ganske almindelig Tuborg på 4,6%. Jeg drikker sjældent, så det er jo nok derfor jeg tydeligt mærker at jeg har drukket den.

Men så var det jeg tænkte. HVIS jeg nu kørte hjem i min bil (jeg bliver hentet, så skal IKKE køre selv) og blev stoppet, ville min promille så være den samme som en anden der lige havde drukket en Tuborg? Man siger jo at man godt kan køre på én genstand, men hvad så med "sådan nogen som mig" der mærker det efter blot en enkelt øl?

Det skal lige siges at jeg MAX har kørt en bil 1-3 gange efter en enkelt genstand, da jeg ikke bryder mig om at køre med alkohol i blodet. Så hellere undvære!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo større du er, jo mere blod vil du have, og jo mindre koncentreret vil alkoholen blive (kort fortalt). Hvis du er et lille nips vil din pomille være højere efter 1 genstand end hvis du var stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo større du er, jo mere blod vil du have, og jo mindre koncentreret vil alkoholen blive (kort fortalt). Hvis du er et lille nips vil din pomille være højere efter 1 genstand end hvis du var stor.

Men spørgsmålet er vel om man i teorien, kan drikke en øl den ene lørdag, og få en promille.

Lørdagen efter drikker man også en øl; og får en helt anden promille... ?

Jeg tror den altid vil være cirka det samme, men det afhænger af hvor hurtigt kroppen optager alkohollen i kroppen - altså, hvor meget har man i maven og der må også være noegt i forhold til blodet...

Men ligemeget hvad, så vil en velfungerende lever nedbryde cirka en genstand i timen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kvinder påvirkes også forskelligt alt efter hvor i deres cuklus de er. Så det er svært at gennemskue hvor påvirket man bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med væskebalancen i kroppen? Derfor det kan variere efter hvor man er i cyklus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener også at fedtprocenten spiller ind, så hvis du har slanket dig eller taget på, kan det også have indflydelse...

Iøvrigt mener jeg bestemt at man kan få en bøde for at køre uanset hvad ens promille er, hvis man påvirket af alkoholen (ikke at jeg fornemmer at det var noget, du overvejede at gøre...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg blev hentet, så det var ikke for at høre om jeg kunne køre hjem ;)

Jeg tænker bare, at kører man efter én øl, bliver stoppet og fortæller at man har drukket én genstand, er man så lovlig kørende uanset hvem man er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER