Guest baby2011

Øhhhhh min spiral...

20 indlæg i dette emne

Er væk :blink :blink :blink

Jeg skrev i en anden tråd, at jeg slet ingen symptomer har haft, hverken anderledes mens eller smerter... Og det tror da pokker, når skidtet er væk :rolleyes

Min første mens efter jeg havde fået lagt den op var helt ekstrem og jeg havde en meget kraftig blødning i nogle dage, hvor ( undskyld detaljer ) jeg måtte have min datters bleer på :unsure :unsure

Gangen efter var bare helt normal igen og jeg tænkte at nu måtte min krop have vænnet sig til den og sådan var det også efterfølgende..

Da jeg så var til kontrol efter 3 måneder, kunne lægen ikke finde den, så nu skal jeg sidst på måneden til en gynækolog for, at se om den er røget ud. Hvilket den sikkert er i den voldsomme mens..

Er der andre der har prøvet det ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er væk :blink :blink :blink

Jeg skrev i en anden tråd, at jeg slet ingen symptomer har haft, hverken anderledes mens eller smerter... Og det tror da pokker, når skidtet er væk :rolleyes

Min første mens efter jeg havde fået lagt den op var helt ekstrem og jeg havde en meget kraftig blødning i nogle dage, hvor ( undskyld detaljer ) jeg måtte have min datters bleer på :unsure :unsure

Gangen efter var bare helt normal igen og jeg tænkte at nu måtte min krop have vænnet sig til den og sådan var det også efterfølgende..

Da jeg så var til kontrol efter 3 måneder, kunne lægen ikke finde den, så nu skal jeg sidst på måneden til en gynækolog for, at se om den er røget ud. Hvilket den sikkert er i den voldsomme mens..

Er der andre der har prøvet det ?? :)

OMG! Nej jeg har ikke prøvet det selv, men jeg kender én, der har. Hun opdagede så, at den var røget ud, fordi hun var gravid :o Det er vildt nok, at det kan lade sig gøre!

Har du så tænkt dig at få en ny eller prøver du noget andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo blevet lidt mistænkelig og de koster jo også penge, så jeg tror ikke jeg har lyst til, at få en ny sat op.. Men når den ryger ud, ved jeg egentlig ikke om lægen sætter en ny op igen gratis :) Jeg har ikke forhørt mig..

Men jeg aner ikke hvad vi så skal gøre.. Jeg vil ikke have p-piller nemlig, så den må jeg lige tænke lidt over..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da helt vildt, har du testet at der ikke kommer en hurtig 3 er :-))))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kollega havde en der røg ud efter 1 måned. Hun fik taget en graviditetstest som var negativ og fik en ny i til indkøbspris.

Jeg synes jeg har hørt om det nogle gange før. Ikke sjovt når man regner med at den bare sidder der hvor den skal :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da helt vildt, har du testet at der ikke kommer en hurtig 3 er :-))))))

Nu har min mand jo (heldigvis i det her tilfælde ) :P ekstrem dårlig sædkvalitet, så chancen er jo ikke ret stor..

Men det skal jo nok passe nu hvor vi er mentalt ude af behandlingsverdenen og ikke tænker på babyer mere, at jeg gik hen og blev gravid :o :o Jeg ved ikke engang hvad jeg skulle gøre..

Men der er ikke en mere på vej :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ved et tilfælde kommet til at hive min egen ud, da jeg skulle tømme min ladycup. Hold op, hvor blev jeg forskrækket! blink.gif

Hmm... Det lyder godt nok meget sjovt, at den sådan er faldet ud. Men jeg mener at ChaosCat er gravid nu, fordi hendes spiral røg ud? Så det kan vel lade sig gøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo blevet lidt mistænkelig og de koster jo også penge, så jeg tror ikke jeg har lyst til, at få en ny sat op.. Men når den ryger ud, ved jeg egentlig ikke om lægen sætter en ny op igen gratis :) Jeg har ikke forhørt mig..

Men jeg aner ikke hvad vi så skal gøre.. Jeg vil ikke have p-piller nemlig, så den må jeg lige tænke lidt over..

:kram

Hm umiddelbart tænker jeg at man må have krav på at få en ny en op gratis.. er der ikke en slags garanti på sådan nogle?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mistede snoren i min, dengang jeg havde spiral. Lægen kunne ikke finde den, så blev sendt til scanning flere måneder efter ( <_< ) og der sad den lige så fint, bare uden sin snor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist ikke ualmindeligt de ryger ud.. Han sagde det ihvertfald et par gange til mig, at det kan ske. Det er også en af grundene til man skal til 3 måneders tjek :) Han sagde dog at mange opdager det, men hvis de ryger ud sammen med mens er det ikke så ofte man opdager det...

Det bliver ihvertfald spændende, når jeg skal til en gynækolog og have det fastlagt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at skulle have en spiral når jeg er færdig med at være gravid, fordi jeg er ikke sikker på at jeg tør p-piller når jeg er over 30, fordi det skulle give forøget risiko for blodpropper, udover det p-piller i sig selv giver. Men jeg må snakke med lægen om det når Baby er blevet født

Jeg overvejer det samme, men det er mere fordi man ikke må tage p-piller imens man ammer og jeg gider ikke skulle bruge kondom i al den tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har fået ny spiral 3 gange ... det er hormonspiral

1. gang fik jeg den sat op fordi ja jeg skulle have beskyttelse og det gik såmænd godt nok troede jeg. lægen mente jeg var perfekt at lægge den på det var nemt...

så kom jeg til tjek efter de der uger jeg skulle vente og ja så kunne hun ikke finde den. den måtte jo være faldet ud..

da det vaar inden for et halvt år efter køb kunne lægen rekvirere en ny spiral til mig gratis vel en form for returret agtigt da den jo ikke var monteret ordentligt..

2. gang. den nye spiral blev sat op og alt gik igen godt dog var jeg til lægen efter nogle uger hvor ejg bad hende tjekke og det gjorde hun selvom hun ikke mente det var nødvendigt og jeps hun kunne ikke finde den. fik så en henvisning til gyn afd på sygehus der var bare ret meget ventetid. så var jeg til lægen i andet erinde nogle uger efter igen og hun tjekkede lige igen og var 100% sikker på at den var væk dette havde hun dog aldrig oplevet før hun havde haft en enkelt der havde tabt en men aldrig nogen der havde tabt flere hendes konklussion var at jeg ikke var egnet til spiral kroppen udstødte den åbenbart så mig på p-piller igen..

efter nogle måneder fik jeg ondt når jeg krummede lidt sammen på en bestemt måde og i visse sex stillinger.. og min mand havde ytret flere gange at han kunne mærke noget mærkeligt men jeg grinte af ham.. dog gik jeg til læge og hun lavede endnu en henvisning til gyn fordi det skulle tjekkes hvorfor.

på gyn nogle måneder efter blev jeg scannet og der sad to styks spiraler de sad bare forkert altså de havde rykket sig.. de blev fjernet nemt og smertefrit heldigvis og de tilbød mig at de ville kunne sætte endnu en op for mig hvis jeg ønskede det og de havde jo flere muligheder for at scanne agefter dette sagde jeg ja til og fik en tid. nu skulle jeg så bare lige have endnu en recept og købe en ny spiral for denne kunne hun ikke give mig en ny af på sygehuset hun mnte dog jeg skulle tage til egen læge og fortælle hende historien og se om hun ikke kunne skaffe en ny.

jeg fik faktisk en ny fra egen læge ved ikke hvordan hun skaffede den men der sad et label på kassen hvor der stod noget på kan dog ikke huske hvad men på gyn grinte de af det og sagde at hun umildbart havde gjort meget for at skaffe den..

3. gang var jo så på gyn afd. i november 2010 mener jeg og ja den er jo så faldet ud i august måned mener jeg det må være der fik jeg alm mens hvor jeg de andre gange kun har fået lille blødning men jeg tænkte ikke over det og har ikke set den falde ud men ihvertfald er jeg gravid med termin til juni med en lille bitte smutter der bare ville til.. Jeg er scannet flere gange og der sidder ingen spiral deroppe denne gang så den er faldet ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke spiral er vejen frem for mig.. Jeg vil nok lidt for ofte spekulerer på om den nu er der eller ej :) Det med P-Piller kan man meget lettere styre, der er jo ikke ret meget at holde øje med, andet end at huske, at tage en pille hver dag.. Jeg har dog fået en god portion hormoner i forvejen da vi var i behandling, så ønsker ikke flere hormoner.

Det var nu også en kobberspiral jeg havde :)

Så jeg er stadig i vildrede over hvilken prævention vi så skal vælge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan altså altid finde "skræk" historier, vil bare sige at jeg tror de færreste har problemer med spiral, så syns ikke det er en god grund til at vælge den fra. Men når det gælder prævention må man jo vælge hvad man syns er mindst besværligt. Selv får jeg det skidt af hormoner, har prøvet pessar og føler mig ikke tryg med det, kondomer er en nødløsning, sterilisation er en beslutning jeg ikke er helt klar til, passe på blir jeg gravid af, ja så er der vist kun spiralen tilbage, og selv om jeg hader ideen om et fremmedlegeme i min krop og får en smule kraftigere blødninger, så må jeg leve med det når jeg nu gerne vil ha sex :seng

Jeg har haft 3 spiraler, den første måtte fjernes efter 6 mdr pga pletblødninger, de to andre blev der tiden ud dvs 5 år, uden særlige problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan altså altid finde "skræk" historier, vil bare sige at jeg tror de færreste har problemer med spiral, så syns ikke det er en god grund til at vælge den fra. Men når det gælder prævention må man jo vælge hvad man syns er mindst besværligt. Selv får jeg det skidt af hormoner, har prøvet pessar og føler mig ikke tryg med det, kondomer er en nødløsning, sterilisation er en beslutning jeg ikke er helt klar til, passe på blir jeg gravid af, ja så er der vist kun spiralen tilbage, og selv om jeg hader ideen om et fremmedlegeme i min krop og får en smule kraftigere blødninger, så må jeg leve med det når jeg nu gerne vil ha sex :seng

Jeg har haft 3 spiraler, den første måtte fjernes efter 6 mdr pga pletblødninger, de to andre blev der tiden ud dvs 5 år, uden særlige problemer.

Det er nemlig lige der mit problem er :) Som du nok har læst havde jeg en rigtig voldsom blødning og jeg ønsker egentlig ikke at have det igen. Som jeg også skrev har min mand rigtig dårlig sædkvalitet, så chancen for jeg bliver gravid, er meget minimal, men det skal jo nok lige passe.. Men jeg tror det ender med kondom,når det er :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

synes altså relativt ofte jeg hører det om spiraler.

Kender flere der har tabt deres uden de var klar over det.

Ved ikke om der er forskel på, hvad det er for en type, men synes ikke det er så smart <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer det samme, men det er mere fordi man ikke må tage p-piller imens man ammer og jeg gider ikke skulle bruge kondom i al den tid..

Det kommer altså an på din læge - jeg har lige været til 8 ugers tjek og jeg må godt få p-piller selvom jeg ammer. Jeg tror jeg vil vente lidt endnu før jeg starter, men kommer ik til at vente helt til jeg er færdig med at amme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer altså an på din læge - jeg har lige været til 8 ugers tjek og jeg må godt få p-piller selvom jeg ammer. Jeg tror jeg vil vente lidt endnu før jeg starter, men kommer ik til at vente helt til jeg er færdig med at amme :)

Hm jeg spurgte sygeplejerskerne/lægerne og JM'erne ved forældreaften på Herlev hospital og der fik jeg at vide at man ikke må tage p-piller under amningen... men der var vist et alternativ, kan bare ikke huske hvad de hedder.. men også nogle piller af en slags.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde fandt ud af hendes spiral var faldet ud da hendes mens udeblev og hun kom til scanning og var 8 uger henne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var hos gynækolog i dag og blev scannet og spiralen er pist væk <_< <_<

Jeg ønsker derfor ikke at få sat en ny op, da jeg ikke rigtig stoler på den som prævention, eftersom jeg slet ikke har bemærket den er røget ud,andet end min blødning har ændret sig..

Men jeg fik så lige af vide at man selv skal betale for, at få en ny sat op og det synes jeg bare er rigtig dårligt, da det ikke er min skyld den er røget ud.. Så derfor endnu et argument for, jeg ikke ønsker en ny op igen..

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER