Guest

Anbefalinger

12 indlæg i dette emne

Jeg tænkte at vi måske lige kunne lave en tråd med ting vi har prøvet/gjort/læst/hørt om som vi gerne vil anbefale andre så de også kan få glæde af det. Man behøver ikke svare, men man kan eventuelt selv skrive noget.

Bøger:

Jeg vil rigtig gerne anbefale "Veninde guide til morskab" det er en sjov og anderledes graviditetsbog der på ret sjov måde kommer omkring det man ikke altid lige tænker på - og så er der et pa opskrifter imellem også!

Og så er der "gravid med jordforbindelse"

Andet:

Hvis man bor i Vest jylland er der et tilbud om orientalsk dans for gravide med fødselsforberedelse, jeg har KUN hørt godt om det, og jeg kender 4 der har været på holdet på 3 forskellige tidspunkter, jeg skal helt sikkert også af sted

http://www.klartilfodsel.dk/sider/ho_orient.htm

Håber i også vil bidrage :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg vil gerne anbefale bogen "the sience of parenting" af Margot Sunderland.. bogen er oversat til dansk, men den er pt udsolgt og jeg gad ikke vente så jeg købte den på engelsk, som også koster under det halve af den danske nemlig kun 100 kr! og så er den let at forstå!

det er en bog, som går ind i hjernen på babyer og børn, og ser på hvordan vi som forældre kan påvirke de kemiske faktorer i vores børns hjerner negativt og positivt..

Bogen er utroligt spændende og veldokumenteret og der gøres op med nogle ting, som mange ellers ser for normalt og sund opdragelse, men som i virkeligheden er med til at give børn stress og langvarige men langt op i voksenlivet. f.eks. at lade børn græde sig selv i søvn som en slags træning.

mange lader deres børn gøre det, men da små børn ikke er i stand til at trøste sig selv, så vil deres hjerne blive fyldt med stresshormoner, som kan blive der i flere dage og skade hjernen og hvis de falder i søvn af sig selv, så er det enten pga. udmattelse eller fordi de opgiver at få den hjælp de desperat har brug for...

Jesper juul har jeg også altid været vild med og jeg har indtil videre købt "dit kompetente barn" og ja børn er virkelig kompetente! glæder mig så meget til at tage udfordringen op som mor, når jeg læser i den bog, den er udfordrende men også naturlig.. dog er det en noget svær at læse, da den ud over at give let fordøjelige eksempler fra det virkelige liv, også byder på noget tungt baggrundsviden... det tager lidt tid at komme igennem et kapitel i hvert fald :)

det var vist det indtil videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dem der bor i nærheden af København, så vil jeg da lige anbefale noget fødselsforberedelse.

Med min første gik jeg hos Afspændingspædagogernes aftenskole (apa.dk) og jeg var super glad for det.

Jeg har også meldt mig på et hold for fleregangsfødende denne gang, og glæder mig meget til at starte.

Jeg kender også mange der har gået der, og stort set alle har været meget glade for det. Der var masser af øvelser og råd man kan bruge under fødslen, og der er ingen tvivl om at det hjalp mig igennem min 12 timers udviddelsesperiode med min første.

Der er mange forskellige hold, med start og sluttidspunkt på forskellige tidspunkter, så det er også forskellige undervisere. Det er primært derfor det ikke er alle jeg kender der har elsket det, altså på grund af underviseren...

Det eneste problem er at vi har termin lige efter sommerferien, så det kan være svært at finde et hold der passer perfekt, men så kan man lige ringe til dem, så anbefaler de et hold der passer bedst muligt.

Det er en smule dyrt, men super godt.

Det var lige min anbefaling.

-Ravn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dem der bor i nærheden af København, så vil jeg da lige anbefale noget fødselsforberedelse.

Med min første gik jeg hos Afspændingspædagogernes aftenskole (apa.dk) og jeg var super glad for det.

Jeg har også meldt mig på et hold for fleregangsfødende denne gang, og glæder mig meget til at starte.

Jeg kender også mange der har gået der, og stort set alle har været meget glade for det. Der var masser af øvelser og råd man kan bruge under fødslen, og der er ingen tvivl om at det hjalp mig igennem min 12 timers udviddelsesperiode med min første.

Der er mange forskellige hold, med start og sluttidspunkt på forskellige tidspunkter, så det er også forskellige undervisere. Det er primært derfor det ikke er alle jeg kender der har elsket det, altså på grund af underviseren...

Det eneste problem er at vi har termin lige efter sommerferien, så det kan være svært at finde et hold der passer perfekt, men så kan man lige ringe til dem, så anbefaler de et hold der passer bedst muligt.

Det er en smule dyrt, men super godt.

Det var lige min anbefaling.

-Ravn

Hvilke hold har du prøvet og regner du med at tage flere hold end fleregangsfødende denne gang?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan klart anbefale graviditetskalenderen.

Det er en kalender man kan skrive i fra starten af graviditeten. Tanker, følelser mv. Jeg købte den da jeg var ca. 6 uger henne og har skrevet i den siden. Havde også en til vores bryllup og synes det er fantastisk at have den til når Spunken bliver større eller til en evt. ekstra Spunk :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke hold har du prøvet og regner du med at tage flere hold end fleregangsfødende denne gang?

Uha, jeg har været på en del af APA's hold...

Jeg har gået til:

Tidligt i form - Gymnastik for gravide, rigtig fint hold, udelukkende gymnastik og bækkenbundsøvelser - ikke noget snak om graviditet og fødsel...

Fødselsforberedelse for førstegangsfødende, rigtig godt hold, det var jeg virkeligt glad for og brugte rigtig meget af det under min første fødsel. Der er både motion, bækkenbund, samtaler om smertelindring og fødsler generelt, hygge med kage og the, afspænding.

Efterfødselshold, man bliver tilbudt at komme på et efterfødselshold med de samme man har gået til fødselsforberedelse med, og det var super hyggeligt. Der er lidt genoptræning, snak om fødslen, hygge.

Babyrytmik (3-6 mdr) - det var det sidste hold jeg gik på, og det var igen sammen med de samme som jeg havde gået på de andre hold med - det var også rigtig godt, men masser af sjov med baby. Gode øvelser man kan bruge derhjemme, med sange, motoriske øvelser, stimulering o.s.v.

Denne gang regner jeg kun med at skulle gå til fødselsforberedelse for fleregangsfødende, da jeg er flyttet ret langt væk fra Kbh. Så når først jeg har født, så tror jeg ikke jeg gider at køre 45 min. til Østerbro med baby i autostol. Så må jeg finde noget tættere på hvor jeg bor nu. Men inden fødslen gider jeg godt, for det var et super hold.

Til gengæld vælger jeg at gå til noget gymnastik for gravide der ligger i nærheden af hvor jeg bor inden fødslen, bare for at supplere. Jeg er vant til at være meget aktiv, men da jeg til dagligt dyrker kickboxing, så er det begrænset hvor meget jeg kan træne nu hvor jeg er gravid, uden at skade barnet - så jeg finder på andre ting...

-Ravn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan klart anbefale graviditetskalenderen.

Det er en kalender man kan skrive i fra starten af graviditeten. Tanker, følelser mv. Jeg købte den da jeg var ca. 6 uger henne og har skrevet i den siden. Havde også en til vores bryllup og synes det er fantastisk at have den til når Spunken bliver større eller til en evt. ekstra Spunk :whistling

Den tilslutter jeg mig også - jeg er rigtig glad for min

Så kom jeg i tanke om en "barnets bog" jeg har læst om der hedder "Mine første år" for hvis man er til scrapbooking, eller bare syntes det er hyggeligt at skrabe minder sammen som mig så tror jeg det er den perfekte bog - der er virkelig tænkt på ALT - jeg læste om en der havde en barnets bog, men som købte den her i stedet og flyttede alt over i den. I kan se den her: http://www.babygear.dk/mine-forste-ar-minder-og-gemmer-bog-fra-special-day.html?gclid=CN-n-fnp_K0CFQjxzAodJTYpuQ

Så har jeg købt nogle af de blade der hedder "vores børn" som man også får i mange af babypakkerne, de findes i flere varianter, bl.a. den der hedder "Gravid", den der hedder "mini" og den der hedder "junior" - de er ret gode, der er nogle ting jeg ikke syntes er så spændende - mode til baby fx, det er jeg ret ligeglad med, men alt i alt så syntes jeg de er ret gode, de kommer omkring nogle ting man måske ikke lige vidste om graviditet og fødsel, på et plan så man kan finde ud af om man har brug for mere info så man selv kan søge videre, eller om man syntes det er fint med en 2-3 siders artikel. Jeg blev i hvert fald klogere. Børne opdragelse er jeg ret så sikker på jeg har styr på, det er graviditet, fødsel og spædbarn jeg ser som udfordringen og i den variant der hedder "Gravid" fik jeg god info syntes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den tilslutter jeg mig også - jeg er rigtig glad for min

Så kom jeg i tanke om en "barnets bog" jeg har læst om der hedder "Mine første år" for hvis man er til scrapbooking, eller bare syntes det er hyggeligt at skrabe minder sammen som mig så tror jeg det er den perfekte bog - der er virkelig tænkt på ALT - jeg læste om en der havde en barnets bog, men som købte den her i stedet og flyttede alt over i den. I kan se den her: http://www.babygear.dk/mine-forste-ar-minder-og-gemmer-bog-fra-special-day.html?gclid=CN-n-fnp_K0CFQjxzAodJTYpuQ

Så har jeg købt nogle af de blade der hedder "vores børn" som man også får i mange af babypakkerne, de findes i flere varianter, bl.a. den der hedder "Gravid", den der hedder "mini" og den der hedder "junior" - de er ret gode, der er nogle ting jeg ikke syntes er så spændende - mode til baby fx, det er jeg ret ligeglad med, men alt i alt så syntes jeg de er ret gode, de kommer omkring nogle ting man måske ikke lige vidste om graviditet og fødsel, på et plan så man kan finde ud af om man har brug for mere info så man selv kan søge videre, eller om man syntes det er fint med en 2-3 siders artikel. Jeg blev i hvert fald klogere. Børne opdragelse er jeg ret så sikker på jeg har styr på, det er graviditet, fødsel og spædbarn jeg ser som udfordringen og i den variant der hedder "Gravid" fik jeg god info syntes jeg.

Vores Børn kan også lånes på biblioteket. Der er faktisk mange rigtig gode blade som kan lånes på biblo. Så kan man spare nogle penge. Der bliver jo nok at bruge penge på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvis bare jeg både i nærheden af Djursland Århus og Randers så ville jeg klart gøre brug af disse fantastiske inteoduktionstilbud om mindfulness i vand for gravide og fødselsforberedelse og coaching. For mig er det dog en 2 timersjøretur, men måske nogen af jer kan bruge det se mere her

http://mansouri.dk

Overvejer at hære om muligheden for at få hende til Fyn andre interesserede fynboer måske??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til dem der bor i nærheden af København, så vil jeg da lige anbefale noget fødselsforberedelse.

Med min første gik jeg hos Afspændingspædagogernes aftenskole (apa.dk) og jeg var super glad for det.

Jeg har også meldt mig på et hold for fleregangsfødende denne gang, og glæder mig meget til at starte.

Jeg kender også mange der har gået der, og stort set alle har været meget glade for det. Der var masser af øvelser og råd man kan bruge under fødslen, og der er ingen tvivl om at det hjalp mig igennem min 12 timers udviddelsesperiode med min første.

Der er mange forskellige hold, med start og sluttidspunkt på forskellige tidspunkter, så det er også forskellige undervisere. Det er primært derfor det ikke er alle jeg kender der har elsket det, altså på grund af underviseren...

Det eneste problem er at vi har termin lige efter sommerferien, så det kan være svært at finde et hold der passer perfekt, men så kan man lige ringe til dem, så anbefaler de et hold der passer bedst muligt.

Det er en smule dyrt, men super godt.

Det var lige min anbefaling.

-Ravn

Det er jo helt perfekt - lige det jeg har ledt efter. Tak for tippet - det skal jeg da helt sikkert melde mig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo helt perfekt - lige det jeg har ledt efter. Tak for tippet - det skal jeg da helt sikkert melde mig til.

Dejligt at kunne inspirere og hjælpe. Skriv bare hvis du har andre spørgsmål!

- Ravn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bogen til manden "far på færde" af Lars Daneskov - min mand har lige lånt den af en af sine venner og han siger den er meget god - den rammer mange af de tanker han går med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER