Anna1980

højstol, hvornår?

21 indlæg i dette emne

jeg er lidt i vildrede og vil gerne have jeres input...

Tobias sidder og spiser i skråstolen og han er vældig glad for maden, men han sidder og falder sammen.. altså han falder lidt ud til siden og så bøjer sammen... jeg rejser ham op mange gange mens han spiser og jeg kan se på ham at han sidder elendig..

vi har en trip trap stol med dertil hørende baby sæde eller hvad det hedder.. Ville I overveje at sætte ham deri mens han spiser? og kun mens han spiser... overvejer det nemlig kraftigt med en pude i ryggen eller sådan noget så han sidder ordenligt...

Tobias er snart 4½ måned gammel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er lidt i vildrede og vil gerne have jeres input...

Tobias sidder og spiser i skråstolen og han er vældig glad for maden, men han sidder og falder sammen.. altså han falder lidt ud til siden og så bøjer sammen... jeg rejser ham op mange gange mens han spiser og jeg kan se på ham at han sidder elendig..

vi har en trip trap stol med dertil hørende baby sæde eller hvad det hedder.. Ville I overveje at sætte ham deri mens han spiser? og kun mens han spiser... overvejer det nemlig kraftigt med en pude i ryggen eller sådan noget så han sidder ordenligt...

Tobias er snart 4½ måned gammel

Jeg ville godt turde sætte ham deri, mens han spiser, hvis du føler, at det vil give en bedre stilling. Vi havde et tæppe foran Filippa den første tid, fordi jeg syntes, at hun faldt sammen over bøjlen, så enten det eller en pude i ryggen.

Der sker jo ikke noget ved, at de små er i stillinger i lidt tid af gangen - det er mere, at de ikke skal sidde i skråstol/autostol/højstol i timevis om dagen, så længe de ikke kan sidde selv. Så alt med måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kunne i overveje en newborn indsats til ham, evt. brugt..... (men ville nok kun gøre det hvis i har planer om flere børn, for ellers er det måske lidt spild, da der nok ikke går måneder før han kan sidde fint i babysædet)

Og ellers tror jeg nu heller ikke han tager skade af at sidde der og spise, med en pude i ryggen..... Du siger jo selv han sidder elendigt nu, så mon ikke det andet næsten er bedre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror altså også vi prøver.. Vi kan jo prøve at sætte ham der og se hvordan det går...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har prøvet at sætte ham i den, men han kan ikke klare det desværre så må kæmpe med skråstolen.. Prøve at sætte ham anderledes i den... Ser nu altså frem til at han kan sidde i højstolen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm.... Hvad hvis du ruller et lille håndklæde sammen og sætter ned langs den side han falder til, altså sætter den under selen.... Kan det evt. hjælpe lidt?

Ellers kan jeg altså virkelig anbefale den newborn indsats..... Her er Marlon som 4 1/2 måned i den:

2Rw5a.jpg

Men det er selvfølgelig kun hvis i vil ud og investere lidt, for som alt andet stokke, så er den desværre ikke helt billig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ønske jeg havde købt den... Har prøvet at sætte ned langs siden.. Synes ikke det virkede....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm..... Hvad så med at vikle noget stof om en snor, og så sætte snoren hen over brystkassen, under armene, og så binde sammen bag på stolen?

Altså, det skal selvfølgelig ikke "snære" ham, men måske det kunne holde ham lidt oprejst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg ikke prøvet... Kan jeg prøve imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller, hvis det skal være lidt mere teknisk, kunne man binde to snore fast i selen forneden, og så føre én op over hver skulder, og stikke den igennem et lille hul i ryggen på skråstolen, og så binde en knude bagpå (ved ikke om det er til at forstå)

Altså så man ender med en sele der minder mere om den på newborn...... Men så er man jo nødt til at lave 2 små huller i ryglænet på skråstolen :whistling

Man kunne også bare håbe at jeres dreng snart er klar til babysædet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber meget han snart er klar... Du kender ikke nogen øvelser man kan lave for at han kan komme til at sidde op selv uden at vælte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læg ham på maven, så træner han ryggen. Det kunne godt lyde som om han måske ikke er så stærk i ryggen.

Hvilken skråstol har du? Og ku du evt. lægge den lidt mere ned så han ikke skal holde sig selv så meget oppe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lige tilføje at Theo var 4 mdr. og 3 uger første gang han sad i højstol og det gik fint. Så måske behøver du ikke vente så længe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke været den bedste til at lægge ham på maven, men er blevet meget bedre... Nu synes han nemlig det er sjovt :-)

En skråstol jeg har lånt som vist i sin tid er købt i bilka.. Vil prøve at ændre stillingen på skråstolen det hjælper..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ikke jeg skal vente så længe.. Må blive ved med at øve maven.. Ellers andre fiduser jeg kan bruge...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes jo også bumbostolen eller babysnug stolen.

Men igen - nu hvor han allerede er så gammel, så er det måske dumt at investere i noget nyt? Bumbostolen kan købes billigt brugt - prøv at søge på den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Har fået at vide at jeg skal træne hans arme også, men ikke hvordan jeg skulle.. Hvad gør i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg træner Kristine´s arme ved, at hun selv skal trække sig op fra liggende til siddende stilling. Udover det er vi begyndt at "kravle-træne". Jeg holder hende ved hofterne/maven, mens hun støtter hænderne på gulvet på armene. Men pas på, hvis hun pludselig ikke kan holde armene strakt mere... så hun ikke knalder hovedet i gulvet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at sidde i højstol skal de kunne sidde selv eller være 7 mdr

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Være 6 mdr står der alle steder.. Men har fundet en løsning indtil han kan sidde selv og indtil da øver vi hvert dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER