mary2012

hård dag idag

8 indlæg i dette emne

Hej, I dag synes jeg er en lidt hård dag. Jeg har haft lidt influenza agtigtigt de sidste par dage og i øvrigt også fået lavet en rod behandling i en tand. Jeg er møj træt og har svært ved at skelne ad hvad der er influenza, hvad der er tandpine følger og hvad der er graviditet. Jeg føler det "murrer" mere i mit underliv i dag end det har gjort før og jeg har haft sådan ret gult udflåd (og urin). Umiddelbart tænkte jeg om det kunne være en infektion, men det svir ikke og lugter ikke mærkeligt.

Jeg synes det er svært at mærke hvor meget "murren" i underlivet der er normalt og hvad der er "smerter" (ikke normalt) - dette er første gravididtet og jeg er nok lidt over nervøs.

Idag da jeg tørrede mig var der en lille bitte smule blod - altså i virkeligheden så lidt at det ligner jeg havde revet mig på toiletpapiret eller lign - håber det giver mening - og det er sikkert intet at være nervøs for, men kan bare mærke at jeg kombineret med den stærke aktivitet af murren og rumlen i underlivet bliver nervøs :( Jeg skal ud og rejse med mit arbejde i morgen i 5 dage og jeg har bare slet ikke lyst :( De ved ikke jeg er gravid endnu, og jeg er så bange for at det fortsætter mens jeg er væk - og jeg så ikke kan komme til lægen hvis jeg begynder at bløde eller lign.

Jeg er sikkert over-pylret, men måtte lige ud med det...

Knus

mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror det er helt almindeligt, at man har lidt murren :)

Tror virkelig ikke du skal være nervøs..

Sørg for at tage den med ro.

I værste tilfælde, og du begynder at bløde, kan lægen intet gøre alligevel.. Så på den måde, har det ingen betydning "som sådan" at du ikke kan komme til læge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak - og ja du har nok ret. Det er blot første dag jeg prøver at det føles så voldsomt. De murrer præcis som hvis jeg havde menstruation. De andre dage har det blot murret kortvarigt og/eller haft stik i siderne.

Og når alt er første gang synes jeg det er så svært at vurdere hvad der er normalt - om det er normalt at have mens smerter eller om det skal føles anderledes,

Men du har ret i at lægen alligevel ikke kan gøre noget... hvis uheldet skulle være ude. Krydser fingre for at det snart går over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normal at have mens agtige smerter i starten. De hedder også ligamenssmerter og kommer fordi livmoderen udvider sig.

Jeg kan godt forstå at man er nervøs, men så længe du ikke bløder som i mens, ville jeg ikke bekymre mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de søde svar. Her til morgen er udflådden desværre mere brunlig end igår - hvornår skal man kontakte sin læge? Han kan vel intet gøre vel? Så det er vel blot at vente og se om det udvikler sig? Jeg er kun 6+1 så det er vel heller ikke muligt af se hjerte lyd endnu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville kontakte min læge, de siger at når man ser rødt udflåd så skal man kontakte sin læge. Det gjorde jeg da jeg havde rødt udflåd.. Jeg havde det on og off i ca. 14 dages tid.. Ikke specielt meget, bare lige når jeg tørrede mig. Men nu har jeg ikke haft noget siden lørdag og det er skønt!

Min læge sagde, at man skal ikke bløde når man er gravid, men nogen oplever det alligevel, hun lavede en GU og sagde at jeg så fint lukket ud.

I mandags betalte jeg selv for en indvendig scanning, fordi der havde været noget usikkerhed og vi så hjerteblink, så alt skulle være i den fineste orden :)

Men ja, jeg ville kontakte min læge. Bare så du også kan få en snak med en faglig person på området osv. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet døjede jeg meget med menustrationslignende smerter de første 8 uger - faktisk fik jeg tilsidst en scanning, da min læge mente det var psykologisk betonet og han fik ret, ligeså snart jeg så liv holdt det op. Men jeg blødte heller ikke - jeg ville også kontaktet lægen i dit tilfælde - også fordi psyken spiller så meget ind, som den gør når man er gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille update: Ringede til lægen igår - da det udviklede sig til at være brunt på papiret hver anden gang jeg tissede. Det er ikke klumpet (ja undskyld detalje graden) men mere sådan helt tyndt, brunt og skinnene. Men lægen sagde blot at jeg må afvente og tage en gravididitet test igen om en uge og se om den stadig var positiv. Hun ville dog have jeg lige kom forbi med en urinprøve idag så hun kunne tjekke den for blærebetændelse.

Ved godt at hun sikkert ikke kan gøre andet når jeg ikke er længere henne, men uh hvor er det ubehageligt ikke at vide om jeg er ved at arbortere. Tror måske også jeg er ekstra nervøs lige nu, da min bedste veninde arborterede i sidste uge, hun var 12 uger henne og det begyndte ved små-brun pletblødning.

Hvert andet minut trøster jeg mig ved at det hverken er frisk blod, klumpet eller meget - det er kun når jeg tisser. Og hvert andet øjeblik er jeg sikker på at det er ved at gå galt :(

Nå, det var dagens kedelige update. Krydser fingre for at det stopper idag og jeg kan lave en gladere update i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER