logo

Meget tørre læber

9 indlæg i dette emne

... når almindelige læbepomader, vaseline, Mentholatum, Vichys læbebalsam, Matas' læbebalsam mod specielt tørre læber ikke virker? Har også prøvet 8 hour cremen, Locobase Repair og de virker lidt, men ikke nok.

Jeg ved, at B-vitamin og rigelig væske er vigtig, jeg fnuldrer de tørre læbestykker af med et håndklæde, som også hjælper lidt. Jeg render ikke og fugter læberne med tungen for meget, så det er heller ikke det.

Man skal jo undgå produkter med vand i, så hvilke fede produkter fra apoteket og lignende kan I anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pantothenol creme (det mange bruger til nylavede tatoveringer) - det har jeg brugt med succes når andet ikke har virket :) Det smager- og lugter- bare ikke så godt, men det har hjulpet :) Jeg har smurt det på når jeg går i seng, sådan et okay lag, så det kan arbejde over natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv evt. at se om decubal har et produkt. Jeg har med held før brugt det - ganske vist til en ekstrem tør ryg - men det er uden parfume og alle de der ting, og jeg tænker de måske har noget til læberne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke noget med at hvis man bruger meget af de der pomader og sådan noget så "vænner" huden sig til det, så den har brug for det i kæmpe mængder for ikke at blive tør? :unsure

Jeg tænker lidt at hvis du er helt ude i Locobase Repair (der i min verden bare er det fedeste af det fede, bogstaveligt talt) så tvivler jeg lidt på at der er en creme der virker. Så tænker jeg enten vitaminer eller vand, som du selv er inde på, eller at din krop er blevet vænnet til at få tilført en masse fugt og derfor nu er "afhængig" af den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Er det ikke noget med at hvis man bruger meget af de der pomader og sådan noget så "vænner" huden sig til det, så den har brug for det i kæmpe mængder for ikke at blive tør? :unsure

Jeg tænker lidt at hvis du er helt ude i Locobase Repair (der i min verden bare er det fedeste af det fede, bogstaveligt talt) så tvivler jeg lidt på at der er en creme der virker. Så tænker jeg enten vitaminer eller vand, som du selv er inde på, eller at din krop er blevet vænnet til at få tilført en masse fugt og derfor nu er "afhængig" af den?

Mine læber er slet ikke vant til fugt fra pomader, så det er ikke det, der er problemet. Tværtimod.

Jeg tror, det også hænger sammen med, at jeg er en del ude, vejr og vind, sol osv, skift mellem ude og inde, hyppige bade, måske vitaminer og væske, selvom det er jeg rimelig god til også at indtage, så...?

Men tror, jeg vil prøve med nogle stærkere B-vitaminer, mangel herpå kan give tørre læber. Og så supplere med fed creme noget oftere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eight hour creme fra Elizabeth Arden!!!! Den virker altid :)

Den er nemlig ikke værst, har prøvet den for lang tid siden, men kun en enkelt gang, så måske den skulle prøves igen.

Tak for råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eight hour creme fra Elizabeth Arden!!!! Den virker altid :)

Kunne ikke være mere enig,ellers så tag en kold tyrker og have sprækkers læber et stykke tid så skal det nok regulere sig, eller det har det gjort hos mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne ikke være mere enig,ellers så tag en kold tyrker og have sprækkers læber et stykke tid så skal det nok regulere sig, eller det har det gjort hos mig

Jeg har ikke brug for en kold tyrker, bruger netop ikke noget, derfor denne tråd. Gider nemlig ikke spilde penge på en masse nytteløst.

For flere år siden har jeg prøvet lidt forskelligt, men kun engang imellem og lidt, for det virker ikke ordentligt alligevel. Derfor prøvede jeg så Locobase Repair nu, og det vil jeg prøve nogle dage (eller noget andet fed, mirakelkuren) som I måske kender til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER