Maybe

kvalme......

35 indlæg i dette emne

jeg har virkelig brug for hjælp.

jeg har kvalme og ligydig hvad fanden jeg gør så vil det ikke stoppe.

jeg har prøvet:

- frisk luft, afhjælper lidt

- motion... min krop ved ikke at det skulle hjælpe for det bliver værre af det.

- cola nej, kun få gange og kalorierne er ikke gode.

- mad generalt gør det bare værre, selvom jeg spiser mindre end jeg plejer, så føler jeg mig stop mæt.

- kamillete nej ingen effekt

forslag modtages med kyshånd

hjælp please

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Søvn- mangel på søvn kan forværre kvalmen.

Små, men hyppige måltider - evt. Frugt?

Måske du skal prøve Seaband?! De kan købes hos Matas eller Apoteket- nogle har glæde af dem, jeg har ikke haft nogen hjælp af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg får fint med søvn :) jeg føler mig hellere ikke træt.... det kan nå at komme endnu.

jeg har også prøvet at tage en lille lur.... niks :boo

jeg har ikke kaste op, men tæt på, men jeg har aldrig haft let ved at kaste op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender det kun alt for godt... Nu har jeg haft kvalme stor set 24-7 de sidste 3 uger, men har stadig ikke fundet et mirakel middel. Ved mig hjælper det dog at spise hvis det bliver helt slem.

Jeg har kun kastet op en enkelt gang og der kom kvalmen igen efter 1,5 time, så opkast er heller ikke midlet.

Men jeg føler med dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa...

Jeg ved ikke om mit indlæg er til nogen hjælp, for det lyder som om, du har forsøgt meget forskelligt. :rolleyes

Jeg har heller ingen appetit (er 8+5), men jeg holder kvalmen nede ved at spise en smule, når kvalmen melder sig.

På arbejdet har jeg knækbrød, som hedder delikatesse med. De er super (for mig) til lige at lægge låg på kvalmen.

Seaband - som nævnes længere oppe - bruger jeg, når jeg sejler, og de har god effekt på mig, så måske det var noget..?

Pøj pøj med det - håber du finder en løsning, så du ikke skal "lide" for meget. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stor fornøjelse af seabands. Og så skal jeg sørge for ikke blive sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan tydeligt mærke at kvalmen bliver værre når jeg skulle forrestille at være sulten, og jeg spiser også og hopper ikke måltider over....... men aarrrhhhhh

lige nu er det altså ikke den søde ventetid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kunne også få din læge til at give dig stærk B6 vitamin..... Det skulle være ret effektivt mod kvalme!

Jeg håber du finder en løsning, for det er bare ikke rart med den kvalme :( :kram2

Hos mig hjalp lakrids (poletter) en smule..... Hvert fald lige til at tage det allerværste :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet ud af at én tuc kiks eller 3 mandler tager det værste.

Ellers har jeg også hørt godt om seabands.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også bare SÅ meget kvalme, men det hjælper når jeg sørger for ikke at være sulten.. jeg synes også poletter hjalp de 2 dage vi lige havde dem..

det hjælper også at komme ud af huset og se nogle andre mennesker, det har altså bare en magisk effekt på mig, det som om kroppen lige tager sig sammen så.. heh..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt at B6 skulle være godt, og man kan vist få en mild i håndkøb på apoteket, ellers har jeg hørt ingefær... også ginger ale, eller hvad det nu hedder, netop pga af ingefæren deri :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

go' morgen

det eneste vi kunne få fat i, i går var lakris

og det hjalp en hel del :loveshower

jeg vågnet med kvalme og har nu taget en enkelt lakris og det letter faktisk, jeg ved hvad vi skal ud og have mere af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dig :( Der er bare ikke noget værre. Jeg led også af voldsom kvalme i to-tre uger og prøvede ligesom dig alt.

Jeg begyndte for et par uger siden på B6,og det har hjulpet SÅ meget. Det har virkelig taget toppen, og selvom jeg kan få lidt kvalme engang imellem, er det stadig til at holde ud

Min læge sagde, at dagsdosis var på 3x20 mg. Jeg har købt nogle på apoteket, hvor det er med 50 mg. Det synes jeg, at du skal prøve.

Men lakrids er også godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B6 tror jeg jeg vil prøve så, de feder ikke :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt at B6 skulle være godt, og man kan vist få en mild i håndkøb på apoteket, ellers har jeg hørt ingefær... også ginger ale, eller hvad det nu hedder, netop pga af ingefæren deri :-)

Jeg er gang, på bang blevet advaret mod ingefæren, men ved godt, at andre siger det ikke gør noget. Jeg har hørt ikke mindre en 5 forskellige læger, som har advaret mod ingefær eks. revet ingefær i et glas vand. Men ved ikke med ginger ale ;) Men det er jo helt op til hver enkelt at vurdere, hvad man vil og ikke vil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med at få kvalme i 6. uge og den er nu i uge 11 begyndt at aftage (endelig) :blink

Til at starte med var mariekiks det der hjalp mig. Derefter var appelsiner et hit. Piratos hjalp i en periode men efter at halsbranden kom ind over var appelsiner og Piratos udelukket....

Jeg har også forsøgt mig med rå ingefær men eftersom det er så små mængder man må få i løbet af ugen var det ligegyldigt.

Det der har hjulpet mig er hvidt brød (helst så tørt som muligt) og akupunktur. Akupunktur har jeg været nødt til at betale selv da hospitalet først kan tilbyde tider hvis man stadig har kvalme efter uge 12. Det kunne jeg ikke vente på.

Derudover fik jeg fra lægen navnet på et B6 præparat som jeg måtte tage. Der er det vigtigt du taler med din læge fordi der er mange forskellige B-vitamin præparater og det er ikke alle du må tage.

Men.... Mit allerbedste råd er at prøve dig frem hvilke madvarer der virker dig - og tage med i beregningen at det kan skifte fra uge til uge. Og prøv at huske dig selv på at kvalmen betyder at lille spunken har det godt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplevede at det var vigtig at jeg ikke blev sulten.. men jeg startede dagen med et glas koldt vand og en gulerod.. og det var det den stod på når kvalmen tog til.. Det virkede her.. (til dels - for kvalmen forsvant ikke helt, men blev minimeret.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte ingefær i en uges tid, men lige pludselig var lugten mere årsag til kvalmen end det afhjalp kvalmen <_< .

Jeg tror ikke der findes en facit liste, udover at mange kan holde det nede med små bitte måltider - kvalmen forsvandt aldrig helt ved mig, men jeg kunne leve med den. Jeg skulle helst holdes kølig - et varmt tæppe kunne starte en større omgang. Jeg har dog været heldig for min kvalme er aftaget over de sidste 14 dage - så med mindre det er fordi den lille fidus ikke har det godt, så tror jeg bare jeg skal nyde at det er gået over i uge 11.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger lakris lige pt. og det hjælper let, nogen gange bedre end andre.

jeg har skrevet til min læge at jeg er blevet anbefalet B6 og spurt hvad hun siger til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv samtidig at høre din læge om akupunktur :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er da en mulighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja bare det hjælper :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så fik jeg mail fra min læge, må sige hun er sød.

hun foreslog lige jeg kom ind så vi lige kunne tale det igennem, og hun svarede at B6 var en mulighed, men hun foreslog selv akupunktur, så det er dejligt, så nu skal jeg derned på torsdag.

Men mit lægehus har altid meget gode til at bruge akkupunktur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så fik jeg mail fra min læge, må sige hun er sød.

hun foreslog lige jeg kom ind så vi lige kunne tale det igennem, og hun svarede at B6 var en mulighed, men hun foreslog selv akupunktur, så det er dejligt, så nu skal jeg derned på torsdag.

Men mit lægehus har altid meget gode til at bruge akkupunktur :)

Super fedt! Om det er det ene eller det andet, der eventuelt hjælper er jo ligemeget :) Så længe det hjælper! Håber på akupunkturen for dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er det i morgen jeg skal til lægen, OMG jeg håber hun kan hjælpe.

jeg har lagt vågen det meste af natten til i dag, pga. kvalme og har siddet det meste af dagen på job med en rigtig ubehaglig fornemmelse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER