Tøs

Rejser???

7 indlæg i dette emne

Hej i søde piger...

Jeg har et lille spørsmål ang. rejser og forsikringer..

Mig og manden snakker om at rejse lidt væk ned i varmen fordi jeg bare går hjemme og er nervøs og har brug for sol og varme.. :-)

Men hvad siger forsikringerne mere hvis der skulle ske noget dernede vil jo gerne være sikker..

Selvom vi ikk håber der går noget galt har man jo stadig tanken.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget forskelligt hvad forsikringerne vil dække. Jeg skriver fra mobilen så kan ikke se hvor langt du er henne.

Mit forsikringsselskab sagde rejser før jeg er i 8 mdr er ok :-) Men ring til dem.

Men et lille tillægsspørgsmål - ved ikke om du er sygemeldt fra arbejde... For hvis du er kan der være regler om du må rejse. Noget med at hvis du kan tage på ferie er du rask nok til at arbejde.

Husk hvis du skal/kan rejse at få købt nogle støttestrømper til flyveturen ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvad forsikringerne vil dække. Jeg skriver fra mobilen så kan ikke se hvor langt du er henne.

Mit forsikringsselskab sagde rejser før jeg er i 8 mdr er ok :-) Men ring til dem.

Men et lille tillægsspørgsmål - ved ikke om du er sygemeldt fra arbejde... For hvis du er kan der være regler om du må rejse. Noget med at hvis du kan tage på ferie er du rask nok til at arbejde.

Husk hvis du skal/kan rejse at få købt nogle støttestrømper til flyveturen ;-)

Enig her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og lige en ting mere :whistling

Husk at det ikke er alle lande du bør rejse til. Har selv lige stået i samme overvejelser omkring rejse så derfor har jeg været møllen igennem....

Thailand: Elsker bare Thailand :loveshower - men hold der væk fra steder med Malaria eftersom du ikke må tage malariapiller

Afrika: Der er rigtig mange steder i Afrika hvor du skal have diverse vacciner. Undersøg om du har vaccinerne i forvejen. Har du = ingen problem. Har du ikke = no go da du ikke kan blive vaccineret mens du er gravid. Derudover blev jeg anbefalet ikke at tage nogle safariturer pga. bumleriet i bilerne. Ikke godt for ømme eller :baby1 med alt det hopperi.

Egypten: Her anbefalede min læge mig at vi ikke tog til pga. de mange bakterier og dermed den høje risiko for diarre. Det er jeg dog rimelig ligeglad med. Jeg har været i Egypten før og ved hvad man skal holder sig langt fra. Det er bl.a. rå grøntsager da de er vasket i deres eget vand (dvs. vand fra Nilen hvor også deres kloakvand render ud) :puke Ingen isterninger (samme problem). Dvs. bare hold dig til ting der er kogt, bagt eller stegt. Evt frugt men skræl evt. først.

Det lyder som mange ting men det er faktisk slet ikke så slemt som det lyder. Bare forholdsregler som gør tingene lidt nemmere. Skriv hvis du har spørgsmål :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen og tak..

Jeg er kun 9 uger henne og vi har besluttet os for at tage til thailand på torsdag.. :) men det er i kata var der også sidste år uden problemer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god tur :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tak.. :) det bliver dejligt med lidt varme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER