Guest

Anne fra Grønnebakken

42 indlæg i dette emne

er jeg den eneste herinde, som elsker den serie? elsker Annes røde hår og hidsige temparment, hendes fantasifulde væsen og tiltider utilgivelig facon at være på? Er jeg den eneste, som havde min aller aller første forelskelse i Gilbert Blythe og ønskede, at jeg havde en kindret spirit som Diana, og ønskede at man kunne være Anne?

1087030169_ad2ec7c3b4.jpg

Er jeg den eneste som sluger serien hvert år, når de sender den til jul, og mener, at det ikke kan blive rigtig jul, før tv2 har sendt hele serien?

Anne-Gilbert-anne-of-green-gables-3346298-1024-768.jpg

Er jeg den eneste, som har alle bøgerne i bogreolen og bare var nød til at skulle eje dvderne også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhhh jeg skal også se den- det er en fast tradition

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det præcis på samme måde... Gik i 6. klasse da jeg læste bøgerne første gang og nu er min bonusdatter godt i gang med at pløje sig igennem bøgerne... Desværre har jeg endnu ikke DVD'erne, men de har stået på min ønskeseddel de sidste 3-4 år - så måske er jeg heldig at få dem i jule- eller fødselsdagsgave denne gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det præcis på samme måde... Gik i 6. klasse da jeg læste bøgerne første gang og nu er min bonusdatter godt i gang med at pløje sig igennem bøgerne... Desværre har jeg endnu ikke DVD'erne, men de har stået på min ønskeseddel de sidste 3-4 år - så måske er jeg heldig at få dem i jule- eller fødselsdagsgave denne gang...

Jeg fandt ud af, at jeg ikke kunne leve, hvis ikke jeg havde serien på dvd, længe før de kunne fåes her i DK, så jeg endte med at måtte bestille dem hjem fra Canada og stuidet, hvor den er optaget - nemlig gennem Sulluvan. Og jeg gav dyredomme for mine dvd´er, for at opdage året efter, at man kunne få dem i DK til 10 kr. på DVD med hver sæsson på... Altså for 300 kr i alt, hvor jeg endte med 800 kr bare for dvd´erne, og skulle så betale fragten oveni. Men sådan er det, når man ikke kan leve uden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig set eller hørt om den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubbiiii jeg er ikke den eneste der har serien på DVD, elsker bare den mini serie. :loveshower

Samler osse på DVDerne

Lille Doktor på prærien

Det lille hus på prærien

Er der osse andre der gør det ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubbiiii jeg er ikke den eneste der har serien på DVD, elsker bare den mini serie. :loveshower

Samler osse på DVDerne

Lille Doktor på prærien

Det lille hus på prærien

Er der osse andre der gør det ???

Jeg samler også på Det lille hus på prærien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg samler også på Det lille hus på prærien

Jeg tror bare de tre serier er sådan en pige ting fnis, men jeg kender nu flere der kan lide serierne-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også set Anne fra Grønnebakken SÅ mange gange.

PS: Han hedder Gilbert Blythe og ikke Gilbert Grape, som jo er en helt anden :rolleyes

Hvis du ikke har set serien og gerne vil, så klik væk, for jeg skriver lige noget om serien her, som

du ikke skal vide, hvis du stadig har de første afsnit til gode.

Men Vanni du som har set det hele, du må kunne svare så scroll lige ned.....

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad den ender med.

For jeg har set et par afsnit mener jeg, hvor Gilbert er draget i krig efter han og Anne er blevet kærester/gift.

Og så bliver han såret eller noget, og hun kan ikke finde ham og tager til Tyskland for at lede efter ham????

Eller er det noget jeg har drømt? Og så ved jeg ikke mere.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også set Anne fra Grønnebakken SÅ mange gange.

PS: Han hedder Gilbert Blythe og ikke Gilbert Grape, som jo er en helt anden :rolleyes

Hvis du ikke har set serien og gerne vil, så klik væk, for jeg skriver lige noget om serien her, som

du ikke skal vide, hvis du stadig har de første afsnit til gode.

Men Vanni du som har set det hele, du må kunne svare så scroll lige ned.....

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvad den ender med.

For jeg har set et par afsnit mener jeg, hvor Gilbert er draget i krig efter han og Anne er blevet kærester/gift.

Og så bliver han såret eller noget, og hun kan ikke finde ham og tager til Tyskland for at lede efter ham????

Eller er det noget jeg har drømt? Og så ved jeg ikke mere.....

Søde Ki, det kommer an på, om du vil have slutningen på filmatiseringen eller på bøgerne:-)

Nu kommer først filmatiseringens slutningen...

Ja Anne og Gilbert bliver gift, og han drager i krig (1. verdens krig), det samme gør Fred (Dianas mand, og de er blevet rige pga Ant Josefines arvning) og efter noget tid uden livstegn, så drage Anne ud for at finde Gibert, og ender med at finde Fred, som er skadet, hun får venner undervejs, bla, en fyr hun har kendt under sit arbejde i NY, han er blevet gift og fået en søn, konen dør, og Anne skal tage sig af sønnen, så rejsen efter Gilbert bliver med drengen. Hun ender faktisk med at opgive at finde Gilbert, fordi han er blevet krigsfange, og mødes med nogle kvindelige skuespiller, som hun mødte tidligere på sin rejse, og de synger så for de såret soldater, da de har vundet krigen. Og blandt de sårede soldater ender Gilbert at være blandt. Drengens far bliver så myrdtet og Anne adoptere ham... Undskyld rodet...

I bogen, der bliver Anne og Gilbert også gift, og de rejser væk til et lille samfund, hvor Anne får nye venner, og man følger deres liv der. Anne bliver gravid, og få en lille pige, som desværre er meget svag og dør. De vælger at flytte fra stedet, da Gilbert får tilbudt en stilling som læge i en større by, hvor Anne igen får nye venner bl.a. præsten og hans børn, og de 2 pebremørsøstre, hvor man følger deres færd.

Og så den sidste bog, hvor Anne og Gilbert har fået en stor børneflok, og man følger deres færd bl.a. ind i 1. verdenskrig, hvor hendes sønner drager i krig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Ki, det kommer an på, om du vil have slutningen på filmatiseringen eller på bøgerne:-)

Nu kommer først filmatiseringens slutningen...

Ja Anne og Gilbert bliver gift, og han drager i krig (1. verdens krig), det samme gør Fred (Dianas mand, og de er blevet rige pga Ant Josefines arvning) og efter noget tid uden livstegn, så drage Anne ud for at finde Gibert, og ender med at finde Fred, som er skadet, hun får venner undervejs, bla, en fyr hun har kendt under sit arbejde i NY, han er blevet gift og fået en søn, konen dør, og Anne skal tage sig af sønnen, så rejsen efter Gilbert bliver med drengen. Hun ender faktisk med at opgive at finde Gilbert, fordi han er blevet krigsfange, og mødes med nogle kvindelige skuespiller, som hun mødte tidligere på sin rejse, og de synger så for de såret soldater, da de har vundet krigen. Og blandt de sårede soldater ender Gilbert at være blandt. Drengens far bliver så myrdtet og Anne adoptere ham... Undskyld rodet...

I bogen, der bliver Anne og Gilbert også gift, og de rejser væk til et lille samfund, hvor Anne får nye venner, og man følger deres liv der. Anne bliver gravid, og få en lille pige, som desværre er meget svag og dør. De vælger at flytte fra stedet, da Gilbert får tilbudt en stilling som læge i en større by, hvor Anne igen får nye venner bl.a. præsten og hans børn, og de 2 pebremørsøstre, hvor man følger deres færd.

Og så den sidste bog, hvor Anne og Gilbert har fået en stor børneflok, og man følger deres færd bl.a. ind i 1. verdenskrig, hvor hendes sønner drager i krig..

Har faktisk læst noget af bøgerne også for jeg kan godt huske det du skriver om bøgerne.

Jeg synes nok egentlig at serien er bedst i starten, hvor de er børn og unge - altså der hvor serien slutter med, at Gilbert har været syg og de kysser på broen :loveshower

Men tak for opdateringen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har faktisk læst noget af bøgerne også for jeg kan godt huske det du skriver om bøgerne.

Jeg synes nok egentlig at serien er bedst i starten, hvor de er børn og unge - altså der hvor serien slutter med, at Gilbert har været syg og de kysser på broen :loveshower

Men tak for opdateringen.

Giver dig så evigt ret, det er jo den bedste slutning, hvor de vælger hinanden på broen... Åhhh elsker Anne of Greengables

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer om man lige skulle finde DVDerne frem bare lige for at se lidt af den igen... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes den er sød, men jeg får ingen krise hvis jeg misser den ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:whistling den står da i hvert fald på hylden, så joooo elsker den serie!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har alle bøgerne.

Kan godt lide serien også, men holder mest af bøgerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Emily fra Månegården?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes den er sød, men jeg får ingen krise hvis jeg misser den ^_^

Også her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Emily fra Månegården?

Kender jeg ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg aldrig har læst eller set Anne fra Grønnebakken. Det Lille hus på Prærien læste jeg i stor stil i 5-6 klasse. Elskede bøgerne, men serien er ikke lige mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender jeg ikke...

det er af samme forfatter og sammme område, men en anden pige og hendes liv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh jo jeg elsker simpelthen også bare anne :loveshower

jeg har både serien på dvd og i bøger men måsige at selvom den er rigtig god på film så slår den altså ikke bøgerne som jeg synes er så fantastiske.

det var nogen af de første bøger jeg læste og har slet ikke tal på hvor mange gange de er blevet læst siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh jo jeg elsker simpelthen også bare anne :loveshower

jeg har både serien på dvd og i bøger men måsige at selvom den er rigtig god på film så slår den altså ikke bøgerne som jeg synes er så fantastiske.

det var nogen af de første bøger jeg læste og har slet ikke tal på hvor mange gange de er blevet læst siden.

jeg er helt enig. og jeg har også læst dem utallige af gange....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den bliver faktisk vist på TV2 om eftermiddagen i den kommende uge :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har aldrig set eller læst den :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER