Guest

Baby shower

13 indlæg i dette emne

På forhånd undskyld det lange indlæg (jeg kan åbenbart ikke finde ud af at begrænse mig :blush )!!!

Jeg har verdens dejligste veninde der har oplyst mig at hun altså vil holde babyshower :7: for mig og min søster!

Det er jo simpelthen det mest fantastiske og jeg er bare så glad for at være velsignet med sådan en veninde der tænker på mig. :glad :kram :kiss

jeg har bare gjort mig nogle tanker om det og har en rigtig ambivalent følelse af at folk måske ikke syntes at det er lige så fedt som jeg gør:

Jeg tror jeg vil stille spørgsmålet omvendt: hvis i havde en veninde der blev gravid efter jer, og en anden veninde(som er en fælles veninde, men din anden venindes bedste veninde(håber i forstår den sætning)) arrangerede babyshower for hende, og der ikke blev holdt noget for jer, hvordan ville i så have det med det???

Det er nok mest fordi jeg tror der er nogen der nemt får ondt i røven af at man inviterer til noget som egentlig kræver at folk kommer med gaver. Jeg har et par veninder der har børn, men jeg har aldrig selv været til baby shower (omvendt har jeg aldrig været inviteret, og ingen af dem er mine bedste/allernærmeste veninder så det har ikke været logisk at jeg skulle arrangere) og kan egentlig godt forstå hvis især de vil tænke "hvorfor skal jeg komme med en gave til dig? du kom ikke med en gave til mig" Men jeg har jo ikke selv fundet på det, og det er en gestus som min veninde gør for mig.

Derfor står jeg lidt med et ben i hver lejr - jeg syntes det er SÅ fedt at hun vil gøre det for mig OG min søster, Jeg vil elske at være omgivet af veninder og baby snak en hel eftermiddag OG så er det da en KÆMPE hjælp med selv den mindste gave for jeg har pt INTET til baby. Omvendt så ORKER jeg ikke dårlig stemning i vennekredsen og det vil være SÅ unfair overfor min veninde hvis hun kommer i stormvejr over det!

Jeg vil takke ja til at hun vil holde det - min søsters veninder er total hooked på idéen så det er overhovedet ikke noget problem for hende - de snakker allerede om hvilke gaver de skal give. Jeg ved heller ikke om det bliver et problem, men jeg har ikke lyst til at frabede mig gaver når min søster sidder i en gaveregn!

ÅRH jeg hader hormoner, dumme tanker og unødig bekymring!!!! Min veninde vil jo bare gøre noget sødt for mig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Jeg tror også at jeg kunne komme til at bekymre mig, hvis jeg var dig, men nu ser jeg det jo udefra, så jeg vil sige: Slap af, nyd det og hav tillid til at dine veninder gerne vil fejre dig og ikke er - undskyld mig - megasmålige, og nægter bare fordi ingen holdt noget for dem. ;)

Jeg kunne forstå at nogen kunne være sårede, hvis din bedste veninde havde været DERES bedste veninde, og ikke din. Men stadig holdt for dig og ikke dem. For det ville jo virke sådan lidt "pudsigt". Men selv der tror jeg altså de fleste vil tænke at babyshower er superhyggeligt, og at de gerne vil fejre dig og gerne vil give en gave. Det behøver jo heller ikke være noget dyrt.

Jeg tror også at babyshowere er lidt "nyt" i Danmark. Jeg har tænkt på, at næste gang en af mine veninder er gravide, så vil jeg holde babyshower. Men tanken faldt mig aldrig nogensinde ind, da mine veninder med børn var gravide. Og jeg regner overhovedet ikke med at nogen holder noget for mig :) Og derfor tænker jeg også, at dine veninder, der har børn nok nærmere tænker "Ej gid den slags var fremme, da jeg var gravid" mere end "Ej hvor unfair at de ikke holdt sådan noget for mig". :)

Desuden er det jo faktisk ude af dine hænder ;) Det er din venindes projekt, ikke dit jo :) NYD DET! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en sød veninde du har! :-)

Jeg har aldrig været til babyshower - jeg kender heller ikke nogen i Danmark, der har holdt det. Men jeg kommer da med en lille barselsgave til mine veninder, når de har fået et barn, og det skulle da ikke genere mig at give gaven ved den lejlighed i stedet for. Men kunne du evt. snakke med din veninde om det? Sige at du simpelthen er så glad og rørt over, hun vil gøre det, men er lidt bekymret for om andre bliver misundelig og de andre bekymringer, du har? Udover det - hvis dine venner virkelig synes at det er vildt for meget, så har man jo altid lov til at takke nej til en invitation...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der blev holdt babyshower for mig ved begge mine børn. Den første er over 4 år siden og dengang var det helt nyt! Jeg havde det lidt på samme måde som dig. Men det var virkkelig hyggeligt og de fleste kom bare med en lille ting. Nogle gav så ikke noget da jeg havde født. På den måde virkede det ikke som en "gavefest" men folk gjorde det på den måde de havde lyst til.

Senere har jeg været til nogle stykker og skal faktisk selv igang med at holde det for min veninde. I virkeligheden er det bare en undskyldning for at samles og hygge sig og dem der har noget i mod det kan bare lade være med at tage med! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå dine tanker omkring babyshower.

Min søster har besluttet at hun vil holde et for mig her d 4/2 :balloons Og må også indrømme at først blev jeg glad, men så tænkte jeg om der mon kunne blive ballade med dem der har fået børn.

Men jeg tror faktisk at hvis der har nogle der har ondt i røven, så lader de værre at deltage.

Jeg har dog ikke opfattet at et babyshower skal være en kæmpe gavefest. Min opfattelse er at folk har en lille ting med til babyen (en body, bamse eller andet) og ellers går dagen ud på at hygge sig sammen med veninderne inden man bliver mor og derved måske ikke har så meget tid til det.

Jeg kan sagtens følge dine tanker og er da også selv skifetvis vildt spændt og så nervøs(tror jeg er nervøs fordi jeg ikk ved hvad vi skal :-P)

Håber du har lidt mere ro i kroppen i dag. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns babyshower er en fantastisk ide, det lyder så hyggeligt og må være en dejlig del af ventetiden. Her i Danmark har vi bare ikke rigtig tradition for det, i stedet får man barselsgaver og så holder vi jo som regel en stor barnedåb med ret store gaver også. Så jeg har det nok som dig, noget ambivalent, umiddelbart er der ikke mange amerikanske(?) traditioner jeg syns vi absolut skal importere, vi har jo vores egne. Men babyshower syns jeg er et super koncept.

Jeg syns du bare skal nyde at det blir arrangeret for dig. Du kan jo evt sige til folk at du ikke forventer de også gir barselsgaver så? Jeg håber I får en skøn dag med veninderne og babysnak. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak

Måske i har ret, jeg forventer jo ikke andet end at folk måske har en sut eller en lille sok med! Min mor og svigermor går nok lidt mere amok, men det ville de jo gøre alligevel!!! Jeg håber bare ikke at min veninde kommer ud i et stormvejr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bare lige en tanke....

Synes det er en sød tanke, men ligesom med så meget andet kan man vel lave sine egne regler

jeg tænker et babyshower uden gaver, på den måde bliver det bare en hyggelig dag med babysnak

Personligt ville jeg nok sige nej til at komme med gave, da der nok vil være barselsgave + dåbsgave.....

men jeg synes tanken er sød, men jeg kunne ikke drømme om at bede andre tage gaver med til mig til sådan en ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

bare lige en tanke....

Synes det er en sød tanke, men ligesom med så meget andet kan man vel lave sine egne regler

jeg tænker et babyshower uden gaver, på den måde bliver det bare en hyggelig dag med babysnak

Personligt ville jeg nok sige nej til at komme med gave, da der nok vil være barselsgave + dåbsgave.....

men jeg synes tanken er sød, men jeg kunne ikke drømme om at bede andre tage gaver med til mig til sådan en ting.

Helt enig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skal lægge kortene på bordet, så synes jeg det er SÅ plat..

Men hvad folk gør - må de selv om..

Blev jeg selv inviteret til baby shower, ville jeg ganske enkelt takke nej, da det ikke er noget jeg går ind for og derfor ikke vil støtte (som Halloween, Thanksgiving OG Valentine).

Jeg ville til hver en tid købe en lille ting efter min veninde havde født = barselsgave, komme til barnedåb = dåbsgave og evt fødselsdage..

Og om jeg ville blive sur (første lidt indviklede spørgsmål); nej slet ikke, for ville ikke have der skulle holdes sådan noget for mig - eller deltage i sådanne begivenhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis nogen syntes det er plat vil jeg lade dem om det, men nu var det jo ikke det tråden handler om så :btopic

Jeg har tænkt lidt på om man måske kunne få min veninde til at skrive at det selvfølgelig er frivillig om folk kommer med gaver - så ligger man lidt op til at det hverken er forbudt eller et krav!!!

jeg bliver bestemt ikke sur hvis folk ikke kommer med noget eller vælger ikke at komme.

grunden til at jeg ikke fuldstændig vil frabede mig gaver er flere ting:

1) Det er min venindes idé og jeg tror hendes intetioner er at det skal være for at hjælpe mig og min søster.

2)Jeg ved der er mange der netop syntes at det at give en gave er halvdelen af det sjove, min søsters veninder er total oppe i de højere gave luftlag, hvis min søster for gaver vil jeg syntes det er mærkeligt at mine veninder ikke må give mig gaver. Jeg ELSKER også selv at give gaver, bruge tid på at udtænke den helt perfekte gave og se modtagerens reaktion. En gave afspejler det forhold man har og jeg elsker at se hvad folk har fundet på så jeg er også altid den der tjekker gavebordet til fester.

3)jeg er pt arbejdsløs og derfor vil alt være en KÆMPE hjælp for mig økonomisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kunne godt få veninden til at skrive det, men jeg ville nok nærmere foreslå hende at sprede det sådan lidt mund-til-mund. Jeg ved ikke, men hvis man skriver det i invitationen, så synes jeg godt at det kan have sådan lidt modsat effekt a la "I har SELVFØLGELIG overvejet om I skal have gave med. Og I BEHØVER da ikke. Men nogen gør måske... Og vil du så være den ene, der har været for nærrig til det?" Ej, det er MEGET overdrevet, men måske kan du se lidt hvad jeg mener :P

Iøvrigt, er det din veninde, der arrangerer det, og du har ikke bedt om noget som helst, så jeg synes bare at du skal læne dig tilbage og lade hende køre showet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På forhånd undskyld det lange indlæg (jeg kan åbenbart ikke finde ud af at begrænse mig :blush )!!!

Jeg har verdens dejligste veninde der har oplyst mig at hun altså vil holde babyshower :7: for mig og min søster!

Det er jo simpelthen det mest fantastiske og jeg er bare så glad for at være velsignet med sådan en veninde der tænker på mig. :glad :kram :kiss

jeg har bare gjort mig nogle tanker om det og har en rigtig ambivalent følelse af at folk måske ikke syntes at det er lige så fedt som jeg gør:

Jeg tror jeg vil stille spørgsmålet omvendt: hvis i havde en veninde der blev gravid efter jer, og en anden veninde(som er en fælles veninde, men din anden venindes bedste veninde(håber i forstår den sætning)) arrangerede babyshower for hende, og der ikke blev holdt noget for jer, hvordan ville i så have det med det???

Det er nok mest fordi jeg tror der er nogen der nemt får ondt i røven af at man inviterer til noget som egentlig kræver at folk kommer med gaver. Jeg har et par veninder der har børn, men jeg har aldrig selv været til baby shower (omvendt har jeg aldrig været inviteret, og ingen af dem er mine bedste/allernærmeste veninder så det har ikke været logisk at jeg skulle arrangere) og kan egentlig godt forstå hvis især de vil tænke "hvorfor skal jeg komme med en gave til dig? du kom ikke med en gave til mig" Men jeg har jo ikke selv fundet på det, og det er en gestus som min veninde gør for mig.

Derfor står jeg lidt med et ben i hver lejr - jeg syntes det er SÅ fedt at hun vil gøre det for mig OG min søster, Jeg vil elske at være omgivet af veninder og baby snak en hel eftermiddag OG så er det da en KÆMPE hjælp med selv den mindste gave for jeg har pt INTET til baby. Omvendt så ORKER jeg ikke dårlig stemning i vennekredsen og det vil være SÅ unfair overfor min veninde hvis hun kommer i stormvejr over det!

Jeg vil takke ja til at hun vil holde det - min søsters veninder er total hooked på idéen så det er overhovedet ikke noget problem for hende - de snakker allerede om hvilke gaver de skal give. Jeg ved heller ikke om det bliver et problem, men jeg har ikke lyst til at frabede mig gaver når min søster sidder i en gaveregn!

ÅRH jeg hader hormoner, dumme tanker og unødig bekymring!!!! Min veninde vil jo bare gøre noget sødt for mig!!

Jeg var den første i vennekredsen som fik en dejlig baby, og da Frederik var 4 måneder, afholdte jeg BabyShower for den sød veninde!!! Læs evt. mit indlæg i min tråd og forløbet, gaver, lege og se billeder :goodluck Tag det med oprejse pande, de gør det jo blot for at glæde dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER