CNN

Vil SÅ gerne have nr 2

28 indlæg i dette emne

Jeg er uden job pt.

Men med en indtægt på 9500 (udbetalt), kan vi NEMT få det til at løbe rundt - også med en eventuel lillebrøster.

Men er godt nok ked af at skulle optage lån.. Ligenu er det vigtigeste at finde et andet sted at bo, kan simpelthen ikke leve med en så dårlig og usund lejlighed! SLET IKKE MED ET BARN!

Det er godt nok før skat... Men jeg mener, at jeg får 7900 efter skat (men jeg har så heller ikke det ekstra lån på 1400) så det er ikke nødvendigvis meget mindre end 9500 du har udbetalt hvis du får de lån :)

Lån er SUPERnederen, men det er en mulighed, der gør det muligt for dig at få råd til at studere nu (og så kunne du måske tage barsel i løbet af studiet, hvis det var, og så kunne du såvidt jeg kan se nærmest få alle ønskerne opfyldt). Jeg har selv su-lån og synes da ikke at det er spor sjovt. Men det er nu engang sådan jeg har prioriteret, og det er altså heller ikke værre end at jeg lige så langsomt betaler det af igen, når jeg er færdiguddannet og jo tjener en del mere, end jeg ville have gjort hvis jeg ikke tog en uddannelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke at der er nogen som syntes det er fedt at skulle optage et lån for at uddanne sig.

Men det kan du blive nødt til hvis du vil have to børn så tæt ellers må man arbejde ved siden af.

En uddannelse er en investering i fremtiden og den bliver man nødt til at investere i også for sinebørn skyld, men også for din egen.

Hvis jeg sklle råde dig ville jeg gå igang med uddannelsen og tage en pause eller vente til bagefter.

Hvad har du lavet før du blev gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår godt dit ønske om et barn :7himmel og jeg forstår din utålmodighed fordi du har haft det ønske længe.

Men jeg forstår ikke så godt hvorfor du har sat dig i hovedet der lige skal være så kort imellem. Du er ung og kunne vente lidt uden der sikkert skete noget ved det. Mellem mine to ældste er knap 2 år og jeg må sige, det var hårdt, også økonomisk for dengang var jeg studerende og min x mand blev arbejdsløs. Jeg syns det var meget krævende at ha to blebørn, to der skulle løftes og køres i klapvogne, to der ikke sov igennem... Senere har de haft rigtig meget glæde af hinanden, så selvfølgelig er der for og imod. Men jeg havde en hel anden ro til at nyde mit tredie barn da hun først kom da de to store var skolebørn. Og står faktisk i samme situation nu, at der er 7½ år mellem min yngste og den lille ny, og jeg syns det er vidunderligt! Jeg har store børn der kan hjælpe til med den lille og med praktiske ting. De går i skole og jeg kan uden dårlig samvittighed nyde min lille baby et par timer alene hver dag. Det glæder jeg mig til. Nogle gode ting er værd at vente lidt på, ikke ;)

Held og lykke med hvad beslutning du og manden så tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER