Nitzen1987

Glucosebelastnings-test

18 indlæg i dette emne

Jeg skal til lægen og have lavet en glucosebelastningstest på torsdag... det er ikke ligefrem noget jeg ser frem til, men det skal jo gøres, så glæder mig bare til at få det overstået... Jeg skal have lavet testen, fordi mit BMI ligger på 32,? og min læge siger, at alt over BMI på 28 skal testes... Derudover havde min bedstemor diabetes 2, så uanset hvad ville jeg ikke kunne slippe....

Er der andre der skal have foretaget en glucosebelastningstest?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal til lægen og have lavet en glucosebelastningstest på torsdag... det er ikke ligefrem noget jeg ser frem til, men det skal jo gøres, så glæder mig bare til at få det overstået... Jeg skal have lavet testen, fordi mit BMI ligger på 32,? og min læge siger, at alt over BMI på 28 skal testes... Derudover havde min bedstemor diabetes 2, så uanset hvad ville jeg ikke kunne slippe....

Er der andre der skal have foretaget en glucosebelastningstest?

Hvorfor skal du have lavet den hos din læge? Skal du så sidde hos din læge og vente i to timer? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor skal du have lavet den hos din læge? Skal du så sidde hos din læge og vente i to timer? :unsure

Jep... Det er vist sygeplejersken der skal lave det meste af testen.... Hvor får man det ellers lavet henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det skal jeg.... Ikke fordi at jeg er tynd og ikke tror der er noget. Så tager jeg den alligevel. Så har min mor diabetes 2, så jeg slipper ikke.

Jeg tog den sidste gang med min datter og der var ikke noget....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep... Det er vist sygeplejersken der skal lave det meste af testen.... Hvor får man det ellers lavet henne?

På laboratoriet på sygehuset i deres ambulatorier. Sådan er det på mit arbejde og andre steder jeg kender. Der er gerne op til 4 gravide på en dag, så man er ikke alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg skal også have den lavet - men det er fordi jeg de to foregående gange har fået store baby (4400 og 4700gr) :rolleyes

Jeg skal have den lavet på svangerskabs afd. på HIllerød sygehus den 3. april og min mor tager med så jeg ikke skal sidder der alene ig kukkelurer :whistling

Jeg ha rikke prøvet det før, men ifølge min mor(sundhedplejske)er der ikke det store i det :-)

Hilsen

Berit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været afstedkom og det er ikke så slemt.

jeg har også fået det i de sidste to graviditeter.

jeg skal igennem to gange faktisk 1 fordi jeg er overvægtig og 2 fordi silje var så står som hun var. mener det er hvis ens tidligere børn vejede over 4500 g

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep... Det er vist sygeplejersken der skal lave det meste af testen.... Hvor får man det ellers lavet henne?

Jeg fik den lavet på Hvidovre Hospital sammen med 6-7 andre kvinder. Og der kom et hold mere umiddelbart efter vi var færdige. Troede det var sådan noget man gjorde på fødestedet og ikke hos lægen. Men så blev jeg da så klog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været igennem den 1. test og skal 2. gamg d. 1/3, da mit BMI også er omkring de 30.

Jeg syntes at det værste var at skulle være fastene. 1. gang skulle jeg først starte kl 11. det var mega hårdt. 1/3 skal jeg gudskelov til allerede kl. 8 så det bliver nok ikke helt så slemt.

Jeg bliver testet ude på Hvidovre Hospital, de havde sukkervandet i køleskabet, så det var ikke så fælt og man måtte også godt putte lidt citron i.

Jeg havde mit strikketøj med, så de 2 timer gik ok hurtigt.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også have lavet en test, da min far har diabetes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også. Jeg er lidt overvægtig og min mor har type 2. Den foregår på Rigshospitalet.

/Sarah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal om et par uger ved min egen læge. Min BMI er 31 og jeg har en sygdom der giver højere risiko for type 2 diabetes, så derfor..

Jeg har intet hørt om hvad det gik ud på før nu..TO TIMER???? Jeg vidste godt man skulle drikke sukkervand, men skal man så bare vente 2 timer og så se hvor hurtigt blodet optager sukkeret?

Jeg er pænt nervøs for det, da jeg før har haft tendens til øgede blodsukkerværdier. For en uges tid siden målte jeg mit blodsukker (min mand er type 1 diabetiker), og det var på 8,4 efter en kop the med sukker og en skål havregryn :oops

Nogle der ved hvad tiltag der er hvis man får konstateret svangerskabsdiabetes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal om et par uger ved min egen læge. Min BMI er 31 og jeg har en sygdom der giver højere risiko for type 2 diabetes, så derfor..

Jeg har intet hørt om hvad det gik ud på før nu..TO TIMER???? Jeg vidste godt man skulle drikke sukkervand, men skal man så bare vente 2 timer og så se hvor hurtigt blodet optager sukkeret?

Jeg er pænt nervøs for det, da jeg før har haft tendens til øgede blodsukkerværdier. For en uges tid siden målte jeg mit blodsukker (min mand er type 1 diabetiker), og det var på 8,4 efter en kop the med sukker og en skål havregryn :oops

Nogle der ved hvad tiltag der er hvis man får konstateret svangerskabsdiabetes?

Ja det er netop det de to timer går ud på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal om et par uger ved min egen læge. Min BMI er 31 og jeg har en sygdom der giver højere risiko for type 2 diabetes, så derfor..

Jeg har intet hørt om hvad det gik ud på før nu..TO TIMER???? Jeg vidste godt man skulle drikke sukkervand, men skal man så bare vente 2 timer og så se hvor hurtigt blodet optager sukkeret?

Jeg er pænt nervøs for det, da jeg før har haft tendens til øgede blodsukkerværdier. For en uges tid siden målte jeg mit blodsukker (min mand er type 1 diabetiker), og det var på 8,4 efter en kop the med sukker og en skål havregryn :oops

Nogle der ved hvad tiltag der er hvis man får konstateret svangerskabsdiabetes?

Var afsted i dag og spurgte.. Der vil være ekstra kontrol, med scanninger o.l. fordi at de skal følge barnets størrelse, da det ofte bliver hurtigt stort og derfor som regel tages før tid.. Bl.a. smile.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så fik jeg overstået min glucosebelastning... der var heldigvis ikke noget at komme efter :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var afsted i dag og spurgte.. Der vil være ekstra kontrol, med scanninger o.l. fordi at de skal følge barnets størrelse, da det ofte bliver hurtigt stort og derfor som regel tages før tid.. Bl.a. smile.gif

Ok :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået mail fra min læge i dag om, at mine prøver i går var rigtig fine, men at jeg skal have lavet en ny glucosebelastning i uge 28-32... Tror at min læge er meget grundig, men det er jo godt nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER