Nitzen1987

Bruger sommerbabyer hue?

10 indlæg i dette emne

Jeg spurgte min mand efter forleden om man skulle købe hue til et sommerbarn, men det kunne han ikke rigtig svare mig på... ? :unsure jeg tænker bare en tynd bomuldshue, men kommer den lille til at bruge den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså jeg ville købe et par stykker i tilfælde af vind og vejr. Selvom det er sommer kan det jo sagtens blæse og vind er ikke godt til de små ører ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en tilføjelse; solhatte! Til at beskytte den lille :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erica blev født den sidste uge i juni, hvor der rent faktisk var sommer i danmark. Den første uges tid havde hun stort set hue på hele tiden - så ja - sommerbabyer bruger huer :) Erica havde hjemmestrik på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Filippa er fra 20. juni og hun brugte hue hele sommeren. Selv om vejret havde været bedre, så havde jeg stadig brugt de tynde huer (ofte kaldet hjelme) til hende, da de helt nyfødte ikke selv kan regulere varmen, og meget varme forsvinder gennem hovedet.

Så husk også at de for det meste skal have langærmet og -benet tøj på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja er fra 11/8. Hun brugte ikke hue det første stykke tid i barnevognen. Hun er et varmt barn så det var ikke nødvendigt. Hvis vi kørte bil om aftenen kunne hun godt lige få en lille tynd hue på, men ellers ikke.

Vi har en masse huer som vi aldrig har fået brugt, så hvis jeg var jer ville jeg ikke købe for mange. Her om vinteren bruger hun egentlig hellere ikke hue for hun har en dragt med indbygget hue vi primært bruger.

Jeg tror det kommer meget an på om det er et varmt barn i får og hvad jeres egen holdning er til det. Børn får ikke mellemørebetændelse af kulde men af baktier så det kommer lige meget hvad hvis barnet er disponeret for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa vi faar jo ogsaa en lille sommerbaby, som ovenikoebet starter sit liv udenfor mor i den italienske hede, lille stakkel - heldigvis for mor, som synes det ville vaere mere synd for hende at rende rundt med store mave i op til 40 grader :blink

Jeg agter dog at haekle et par smaa hjelme til Bettenok, for det kan godt koele ned om varmen, ligesom vinden kan ogsaa godt traekke igennem her i bjergene. Ogsaa af hensyn til sol osv... mit bud, som min soester ogsaa raadede til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en tilføjelse; solhatte! Til at beskytte den lille :)

Det vil jeg ikke mene er nødvendigt, når det er en nyfødt - den skal ikke være udenfor i solen, og kan jo heller ikke sidde. Det ville jeg vente med til sommeren efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil jeg ikke mene er nødvendigt, når det er en nyfødt - den skal ikke være udenfor i solen, og kan jo heller ikke sidde. Det ville jeg vente med til sommeren efter.

Hvis man bærer i sele, vil det være en god ide, det gjorde jeg.

Jeg ville også købe et par hjelme til den lille, der er jo ikke så meget hår til at varme med. Og så har du, Anita, også en undskyldning for at gå ud og købe noget, jeg synes, hjelme er noget af det kæreste for eksempel fra ej sikke lej, holly eller småfolk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg synes godt du kan købe et par huer, i tilfælde af hvordan vejret nu er :)

Desuden som tidligere nævnt så ser det jo sødt ud til de små... :)

Men får du en med meget hår, så skal det ikke gemmes væk under en hue hele tiden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER