MichelleIP

Hospitalstasken

10 indlæg i dette emne

Hej allesammen.

Jeg har lavet en liste over hvad man skal medbringe i tasken til fødslen. Den er lavet ud fra en graviditets-bog jeg fik af lægen og ved at lure rundt omkring på nettet på forskellige fora. Eftersom jeg selv er førstegangsfødende og ikke har den store erfaring tænkte jeg at jeg ville dele listen så I andre kunne få glæde af den. Men også så dem der måske har født før, kan hjælpe med hvad der mangler, er overflødigt eller måske endda hvilke mærker/ting der er at foretrække (har f.eks. selv skrevet nogle i parentes, som jeg fandt på et forum).

Hospitalstasken:

Personlig hygiejne:

tandbørste og tandpasta

hårbørste og elastikker

shampoo og balsam

fugtighedscreme

deodorant

læbepomade eller vaseline

hygiejnebind (store)

ammeindlæg (stof/uld? Pigeon/libero?)

brystvortecreme (danatekt / lansinoh?)

blødt toiletpapir?

intimsæbe

renseprodukter og cremer til huden

evt. kontaktlinser/briller

evt. make-up

evt. hårtørrer

Tøj til dig:

bukser

bluser som kan lukke op foran (=så man kan amme)

strømper (gerne lidt tykke)

behagelige trusser

amme BH'er

en varm trøje

nattøj (bluse lukkes op foran)

morgenkåbe

sutsko el. klipklapper

Til barnet:

bleer

stofbleer (til gylp og andet)

vådservietter

bodystocking

bukser

bluse

strømper

sko/sutsko?

hue

flyverdragt til hjemturen??? Eller er tæppe nok?

autostol til hjemturen

tæppe/dyne

Diverse:

pung med penge + sygesikringsbevis

kamera + oplader + hukommelseskort

mobil + oplader + telefonliste (folk der skal have besked)

musik/mp3-afspiller

bøger/blade

kuglepen og papir

lidt mad og drikke til både dig og manden

småpenge til automaterne

stort håndklæde til bad

Til manden:

t-shirt

bukser

bokseshorts

strømper

Papirer:

vandrejournal

fødselsanmeldelse (14 hverdage efter fødsel):

- kopi af fødselsattest mor+far

- kopi af vielsesattest / omsorgs- og ansvarserklæring (hvis man ikke er gift??? Har ikke helt undersøgt dette, da jeg er gift)

navngivning (anmeldelse, 6 måneder efter fødsel) / dåb / andet

Kursiv tekst som denne er tilføjet undervejs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det ser fint ud.

har ikke lige haft tid til at kigge den igennem endnu.

Men som 2. gangsfødende, kan det jo være jeg har lidt til den :

Måske vi kan få den "pinned" så den altid ligger øverst herinde,

så vi bedre kan finde den :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Tiden nærmer sig jo nu så har i dag været i gang med at pakke TASKEN :loveshower

Jeg har brugt ovenstående seddel, og har lavet mine egne rettelser til den.

De er baseret på da jeg fødte sidste gang.

Måske I andre kan bruge det til noget også :goodluck

til toilettasken har jeg tilføjet :

skin tonic,

dag/natcreme,

vatrondeller/vatpinde

kontaktlinser/briller (+etui)

Hårtørre,

Mascara

Alt til manden har jeg udeladt haha :D men nok mest fordi vi ikke bor længere væk end han kan hente noget hurtigt. Og de fleste mænd er ikke så forfængelige at de ikke kan overnatte en enkelt gang uden absolut at skulle have nye boxer på næste morgen :) + at det fylder altså en del ekstra i tasken :o

Bleer, vådeservietter og stofbleer har jeg altså heller ikke pakket. Det ligger sygehuset inde med.

Til gengæld har jeg taget en sut med. Det er bare en vi har fået i gratispakkerne. Min datter begyndte først at bruge sut da hun var 3 uger gammel, og hun ville have de runde latex sutter. og jeg havde kun de flade silikone haha. Så det er ikke til at vide hvad man skal købe inden :huh

Vi er ikke gift og papirene med omsorgs og ansvarserklæring har vi for længst sendt til statsamtet.

Så jeg har bare en kopi af hver vores fødselsattest, og vandrejournalen med.

Jeg kan have det hele i en stor rejsetaske. Nægter altså at komme anstigende med en trolley osv.

Happy Packing :glad :glad :glad

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det er virkelig lækkert med noget inspiration,

er selv begyndt at gå i pakke tanker:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har efterhånden fået pakket også og selvom hospitalet har bleer, stofbleer osv har jeg alligevel taget en smule med, men nu ved vi så heller ikke helt hvordan det kommer til at foregå, da jeg skal være der i lidt ekstra tid pga medicin.

Så er det måske meget rart at have lidt med som en sikkerhed hvis vi gerne vil gå en tur med Lina i vognen på vej hjem :whistling

På Herlev Hospital vil de gerne have at man har dyne med, så den kommer naturligvis med, sammen med ammepuden...

Intimsæbe skulle også være bonus, så man kan vaske sig ordentligt hvis man er blevet syet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Tiden nærmer sig jo nu så har i dag været i gang med at pakke TASKEN :loveshower

Jeg har brugt ovenstående seddel, og har lavet mine egne rettelser til den.

De er baseret på da jeg fødte sidste gang.

Måske I andre kan bruge det til noget også :goodluck

til toilettasken har jeg tilføjet :

skin tonic,

dag/natcreme,

vatrondeller/vatpinde

kontaktlinser/briller (+etui)

Hårtørre,

Mascara

Alt til manden har jeg udeladt haha :D men nok mest fordi vi ikke bor længere væk end han kan hente noget hurtigt. Og de fleste mænd er ikke så forfængelige at de ikke kan overnatte en enkelt gang uden absolut at skulle have nye boxer på næste morgen :) + at det fylder altså en del ekstra i tasken :o

Bleer, vådeservietter og stofbleer har jeg altså heller ikke pakket. Det ligger sygehuset inde med.

Til gengæld har jeg taget en sut med. Det er bare en vi har fået i gratispakkerne. Min datter begyndte først at bruge sut da hun var 3 uger gammel, og hun ville have de runde latex sutter. og jeg havde kun de flade silikone haha. Så det er ikke til at vide hvad man skal købe inden :huh

Vi er ikke gift og papirene med omsorgs og ansvarserklæring har vi for længst sendt til statsamtet.

Så jeg har bare en kopi af hver vores fødselsattest, og vandrejournalen med.

Jeg kan have det hele i en stor rejsetaske. Nægter altså at komme anstigende med en trolley osv.

Happy Packing :glad :glad :glad

:balloons

Åh, kontaktlinser!!! Tak for den ;) Havde nok ikke glemt dem, men man ved aldrig om man i skyndingen ikke fik dem pakket. Så de ryger på listen :D

Sut er udeladt på min, da jeg vil amme og det anbefales at man først giver sut når amningen er veletableret.

Jeg har også fjernet fødselsanmeldelses-papirerne, da det sker automatisk når der er en jordemoder, plus faderen og jeg er gift.

Tænker også at grunden til du kan fjerne mandens tøj + andet, skyldes du er flergangsfødende og derfor højst sandsynligt bliver hurtigt udskrevet?

Hvad skal jeres fødselsattester bruges til? Er det til fødselsanmeldelsen fordi I ikke er gift eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har efterhånden fået pakket også og selvom hospitalet har bleer, stofbleer osv har jeg alligevel taget en smule med, men nu ved vi så heller ikke helt hvordan det kommer til at foregå, da jeg skal være der i lidt ekstra tid pga medicin.

Så er det måske meget rart at have lidt med som en sikkerhed hvis vi gerne vil gå en tur med Lina i vognen på vej hjem :whistling

På Herlev Hospital vil de gerne have at man har dyne med, så den kommer naturligvis med, sammen med ammepuden...

Intimsæbe skulle også være bonus, så man kan vaske sig ordentligt hvis man er blevet syet

Ryger også på min liste - tak! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu redigeret i det originale indlæg, sådan at man ikke behøver læse alle indlæg igennem for at finde ud af hvad man evt. skal have med. Har dog ikke slettet noget, da jeg tænker at man selv kan vurdere om det er relevant at tage en ting med (jeg tørrer fx ikke hår med hårtørrer særlig ofte, så den bliver derhjemme) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, kontaktlinser!!! Tak for den ;) Havde nok ikke glemt dem, men man ved aldrig om man i skyndingen ikke fik dem pakket. Så de ryger på listen :D

Sut er udeladt på min, da jeg vil amme og det anbefales at man først giver sut når amningen er veletableret.

Jeg har også fjernet fødselsanmeldelses-papirerne, da det sker automatisk når der er en jordemoder, plus faderen og jeg er gift.

Tænker også at grunden til du kan fjerne mandens tøj + andet, skyldes du er flergangsfødende og derfor højst sandsynligt bliver hurtigt udskrevet?

Hvad skal jeres fødselsattester bruges til? Er det til fødselsanmeldelsen fordi I ikke er gift eller?

Jeg bruger briller næsten hver dag, men vil gerne have kontaktlinser i når jeg skal føde så jeg i kampens hede ikke får smidt brillerne efter manden eller andre :)

havde heller ikke sut med første gang og regner ikke med at skulle bruge den deroppe, men nu er den med.

Vi er blevet anbefalet at sende den der omsorgserklæring i forvejen da det så gør det nemmere og hurtigere når barnet er født

Fødselsattesterne ved jeg ikke hvad er til for. Detstår bare på min vandrejournal at ved fødsel skal vandrejournal og kopi af vores fødselsattester ligge i kuverten. Og det gør de så nu :)

Jeg havde store problemer med at få ammningen ordentligt i gang sidst og lå deroppe i 5 dage. Har snakket med jordemoderen om det og jeg kommer ikke hjem før jeg er helt tryg ved amningen og at det fungere. Så regner lidt med at skulle ligge deroppe et par dage. Og så kan manden altid køre hjem efter noget tøj :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ryger også på min liste - tak! :D

Jeg tager papir med ind til min søster idag og får kradset guldkornene ned med hvad hun har haft brug for, men den bliver jo så også lidt anderledes end normalt, fordi hun nu har ligget der i over en uge og på neonatal, hvor de åbenbart ikke har noget som helst til mødrene... der er det kun babyerne der tæller, og det er jo egentlig meget rart, da en del af dem har det ret skidt og er vildt små med behov for hjælp til vejrtrækning, varme osv <_<

Anyway... jeg forsøger lige at "glemme" de små babyer lidt, for det er ret trist på afdelingen, og jeg skal derind idag... tror bare jeg skal tænke på min dejlige niece, så er smilet da ikke stukket helt af... :btopic

Jeg tænker lidt at det er bedre at have en kæmpe liste hvor man kan vælge til og fra, end en liste hvor der mangler noget... alle kan jo bruge en god hospitalstaskeliste, og selvom der ligger mange rundt omkring på nettet mangler der sikkert altid et eller andet på dem, fordi det ikke er relevant for alle.

Vi ved fx at Carsten ikke kommer til at overnatte det vilde sammen med mig i de dage hvor jeg ligger på barselsgangen, så hos os er det også begrænset hvad han skal have med; tror jeg har pakket en ren t-shirt, til hvis han bliver svedig og snasket.

Det er sq ikke sådan når man ved at manden har dårlig nakke og ikke kan tåle at sove i ret mange slags senge plus at vi har en opmærksomhedskrævende kat, der nemt bliver ensom...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER