Myliona

Fødselsforberedelse..

23 indlæg i dette emne

Har I meldt jer til???

Jeg skal faktisk allerede starte d. 6 februar :unsure

Synes det er tidligt, men det er cirka en gang i måneden og sidste gang er så 14 dage før termin ved mig (den eneste som passede nogenlunde)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg springer over - var kun til det ifm. min ældste datter, og dér fik jeg intet ud af det :rolleyes De fortalte en masse om selve fødslen + smertestillende + amning som jeg allerede havde læst på nettet/i bøger.Fik faktisk mere ud af at læse herinde under fødsel ;)

Men kan godt forstå at man som 1 gangsfødende er nysgerrig og gerne vil afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke meldt os til nogle kurser, men kan man ikke også først det, når man er ved jordemoderen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke i Odense :) Jeg fik et brev om tilmelding, da jeg blev indkaldt til min tidlige scanning (Så jeg kunne melde mig til allerede fra uge 8-9!).

Jeg synes det er en god måde at møde andre gravide på.. Rent informationsmæssigt tror jeg heller ikke det giver det vilde, men det er rart at få at vide af en med en uddannelse, at det er "rigtig nok" :) Plus min kæreste ikke aner en dyttelyt, så han får nok også en del ud af det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke meldt os til nogle kurser, men kan man ikke også først det, når man er ved jordemoderen? :)

Jeg er ret sikker på, at for os AaB. Læs nordjyske tøser ;) Er det noget vi får mere besked om når vi har været ved jordemoderen første gang :) Det skal vi jo først omkring 13-15. Uge :) Har du fået tid til det? Jeg skal den 25. - det er dog i her lille Hadsund :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, at for os AaB. Læs nordjyske tøser ;) Er det noget vi får mere besked om når vi har været ved jordemoderen første gang :) Det skal vi jo først omkring 13-15. Uge :) Har du fået tid til det? Jeg skal den 25. - det er dog i her lille Hadsund :)

Jep, jeg skal d. 19. :) Og mener faktisk at der stod på indkaldelsen at man skulle overveje hvilke kurser man gerne ville være med til (kurserne er nævnt i en brochure) til når man kom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er fint man først skal tage stilling til det ved 1. jordemoder besøg.. Jeg må indrømme at jeg synes der var MANGE andre ting at tænke på inden... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke til fødselsforberedelse denne gang, men fik faktisk noget ud af det sidste gang, fordi man ligesom får styr på de mere praktiske ting, og bedre kan slappe af, forstået sådan at man lissom ved hvad der er normalt. Og at alt er ok, selv om det gør ondt.

Jeg overvejer dog at melde mig til et kursus hos de der "smertefri fødsel" mennesker.... (kan ikke huske præcis hvad det hedder.... Måske bare smertefri fødsel?)

Det virker til at være godt, og jeg har hørt om flere der har været glade for det..... Tror dog bare det er temlig dyrt :rolleyes

Synes det lyder vildt at i skal starte så tidligt, og skal afsted så mange gange..... Vi havde af 2 gange. 1 gang om amning, og 1 gang om fødsel.

Men det er da bare fedt for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 6 gange.. Emnerne er:

Den gravide og parrets udvikling

Fysisk aktivitet (under og efter graviditet)

Den tidlige fødsel, smertelindring og indgreb

Den aktive fødsel, smertelindring og indgreb

Den tidlige barsel, den første amnin og ambulant fødsel

Familieliv, sex og samliv

Så egentlige dækker det jo et kæmpe område :) Første gang er d. 6/2, også er der ellers en gang i marts, to gange i maj og to gange i juni :)

Så det om den tidlige fødsel, får man altså næsten 2 måneder før forventet fødsel!... Men det er jo nok rart at man kan nå at "bearbejde" det :) Hver gang varer 1 time og 45 min...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit er 6 gange.. Emnerne er:

Den gravide og parrets udvikling

Fysisk aktivitet (under og efter graviditet)

Den tidlige fødsel, smertelindring og indgreb

Den aktive fødsel, smertelindring og indgreb

Den tidlige barsel, den første amnin og ambulant fødsel

Familieliv, sex og samliv

Så egentlige dækker det jo et kæmpe område :) Første gang er d. 6/2, også er der ellers en gang i marts, to gange i maj og to gange i juni :)

Så det om den tidlige fødsel, får man altså næsten 2 måneder før forventet fødsel!... Men det er jo nok rart at man kan nå at "bearbejde" det :) Hver gang varer 1 time og 45 min...

2 gange i juni? Skal du ikke vælge så det slutter en måned før termin?

Jeg har også tilmeldt mig nu :) Holdet er starter 09/02 og slutter 07/06. Og ligger 15.30-17.15

Vi var også til fødselsforberedelse med Victoria, men derfor vi jeg gerne have det hele opfrisket :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 gange i juni? Skal du ikke vælge så det slutter en måned før termin?

Jeg har også tilmeldt mig nu :) Holdet er starter 09/02 og slutter 07/06. Og ligger 15.30-17.15

Vi var også til fødselsforberedelse med Victoria, men derfor vi jeg gerne have det hele opfrisket :whistling

Jo, jeg skulle egentlig have et hold der slutter 4 uger før termin - men desværre så er det hold jeg vil på der ikke <_< Så snakkede med jordemoder om det, og hun sagde det var okay - Jeg kan evt. tage den sidste gang som temaaften tidligere :rolleyes Men, tror nu ikke det bliver noget problem :D Min plan er at vente med at føde til efter kæresten eksamen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været inde på hospitalets hjemmeside (Hillerød) og kigge lidt - der er tre moduler de anbefaler, og det første modul er 1. tirsdag i måneden, og de anbefaler at man tager det i uge 8-18, så jeg skal også afsted i starten af februar - godt jeg lige fik styr på det, troede at der var laaang tid til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil ikke til fødselsforberedelse denne gang, men fik faktisk noget ud af det sidste gang, fordi man ligesom får styr på de mere praktiske ting, og bedre kan slappe af, forstået sådan at man lissom ved hvad der er normalt. Og at alt er ok, selv om det gør ondt.Jeg overvejer dog at melde mig til et kursus hos de der "smertefri fødsel" mennesker.... (kan ikke huske præcis hvad det hedder.... Måske bare smertefri fødsel?)Det virker til at være godt, og jeg har hørt om flere der har været glade for det..... Tror dog bare det er temlig dyrt :rolleyes Synes det lyder vildt at i skal starte så tidligt, og skal afsted så mange gange..... Vi havde af 2 gange. 1 gang om amning, og 1 gang om fødsel.Men det er da bare fedt for jer :)

Jeg tager imod tilbuddet om foedselsforberedelse hernede i Italien, men efter at have laest om det, saa overvejer jeg kraftigt at koebe hjemmestudiet hos Smertefrifoedsel.dk. Kan jo ikke komme til noget af det i DK, men hjemmestudiet lyder ogsaa meget godt og koster ikke ligefrem kassen, synes jeg. Eller hvad?

Det kan da alt andet lige ikke goere andet end at forberede mig optimalt paa mine egne forhold og de italienske... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har meldt os til med start d. 15.2 og slut 20.6. Men kun fordi dette er min kærestes 1. barn så kan han få lov at høre hvad andre siger og ikke mig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke i skal, skal liige høre med jordmor næste uge, men jeg fødte jo i december 2009, så føler jeg kan huske det mest vigtige ;) Også har jeg det rigtig godt med det hele, og glæder mig rigtig meget, så tror ikke vi skal, men som sagt, vi hører lige med jordmor engang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føde på OUH, og her var der brev med allerede tidligt, hvor der stod noget om fødselsforberedelse, og at man skulle tilmelde sig hurtigt. Tænkte det godt kunne vente til vi var ved jordmoder..

Burde være i en gruppe for folk med BMI>27, men de 2 hold var skam allerede fyldt op (kun 8 pladser på hver).. Så er nu tilmeldt en for folk med BMI<27..

Er lidt i tvivl om hvorvidt, jeg føler behov for at være med. Synes ikke det er så svært at læse sig til det meste.. Er uddannet dyrlæge, og ved jo rimeligt meget om alt det teoretiske.. Men kunne jo være man havde nogle spørgsmål undervejs som man kan få svar på der..

Så nu prøver vi og ser hvad det byder på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føde på OUH, og her var der brev med allerede tidligt, hvor der stod noget om fødselsforberedelse, og at man skulle tilmelde sig hurtigt. Tænkte det godt kunne vente til vi var ved jordmoder..

Burde være i en gruppe for folk med BMI>27, men de 2 hold var skam allerede fyldt op (kun 8 pladser på hver).. Så er nu tilmeldt en for folk med BMI<27..

Er lidt i tvivl om hvorvidt, jeg føler behov for at være med. Synes ikke det er så svært at læse sig til det meste.. Er uddannet dyrlæge, og ved jo rimeligt meget om alt det teoretiske.. Men kunne jo være man havde nogle spørgsmål undervejs som man kan få svar på der..

Så nu prøver vi og ser hvad det byder på :)

Ej øv!!! Jeg er jo på et BMI>27 på OUH :) Kunne have været sjovt hvis vi havde gået sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville lige til at spørge dig, Myolina, men det er jo så det hold jeg burde være på, at du har plads på, hvis jeg altså ikke havde været for sent ude <_<

Ku ellers have været hyggeligt, at møde ind herindefra :)

Vi skal på Rytterkasernen i morgen kl 15.30, så må vi se, hvordan det bliver...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville lige til at spørge dig, Myolina, men det er jo så det hold jeg burde være på, at du har plads på, hvis jeg altså ikke havde været for sent ude <_<

Ku ellers have været hyggeligt, at møde ind herindefra :)

Vi skal på Rytterkasernen i morgen kl 15.30, så må vi se, hvordan det bliver...

EJ, jeg skal være der kl 16 mener jeg det er :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, i mailen står der det er på patienthotellet jeg skal være.. Hmm.. gad vide hvorfor jeg troede det var på rytterkasernen???! Nå men det er på patienthotellet jeg skal være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er tilsyneladende en af forskellene på de to hold???

Skrev faktisk en mail til dem ang. muligheden for at komme på det hold, hvis der blev afbud. Men har ikke fået svar?? Synes det er lidt dårligt, at der er en mailadresse man kan henvende sig via, hvis man har spørgsmål, men at de ikke besvarer mails :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er tilsyneladende en af forskellene på de to hold???

Skrev faktisk en mail til dem ang. muligheden for at komme på det hold, hvis der blev afbud. Men har ikke fået svar?? Synes det er lidt dårligt, at der er en mailadresse man kan henvende sig via, hvis man har spørgsmål, men at de ikke besvarer mails :(

Det er virkelig ringe.

Men kan godt se holdet er fyldt. Men jeg kan da prøve at spørge i aften, om du evt kan få lov at komme over? :) Det KAN jo være der er en der har meldt fra...

Er lidt spændt på hvad det er.. Og hvad søren grunden er til at det hold er på patienthotellet som det eneste :rolleyes Var helt bange for jeg havde misforstået noget, men det er derovre det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik nu rigtigt godt i går. Synes det var en super jordmoder, derfik holdet godt rystet sammen. Så er glad nok for holdet og positivt overrasket dagen i går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER