Supermuline

Lidt hjælp søges...

11 indlæg i dette emne

Jeg fik min sidste mens d. 22.november 2011, og den kommer altid med 26 dage imellem. Det har den gjort i 5 år nu.

Jeg fik så en minimal brun plet noget på dag 18, og siden har jeg ikke se skyggen af noget som helst. Jeg var ved lægen i sidste uge fordi jeg har smerter i lænden, og stræk ned i begge sider og ud i hofterne.

Jeg har selvfølgelig taget g.test med 4 dage imellem, men alle har været negative. :unsure

Jeg fik i forbindelse med mit besøg hos min læge af vide at jeg havde lidt blærebetændelse, men at det ikke kunne skubbe min periode, og at medicinen jeg får i forbindelse med min blærebetændelse hellere ikke kunne give nogen virkning, da man kan tage den i forbindelse med en graviditet. Jeg skal så yderligere vente til i næste uge og hvis min periode hellere ikke er dukket op der, så skal jeg ind til lægen igen. :prik

I følge en graviditet beregnelse vil jeg være 6+2 i dag.

Er der nogen af jer herinde der først har kunne teste positiv langt længere henne??

Eller er det virkelig muligt at være gravid uden at HCG bliver udskillet i urinen??

Håber bare 1 kan give mig lidt ro på det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvornår har du haft p-pille stop? For da jeg smed mine p-piller, havde jeg på et tidspunkt ikke mens i knap 3 mdr..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved der er en herinde, som ikke kunne teste positiv gennem hele graviditeten, men alligevel fik en baby ;)

Så det kan sagtens lade sig gøre.

Desværre er sandsynligheden mindst ligeså stor for at det er alle mulige andre ting der gør at mens er forsinket. Hvor lang tid er det siden p-pille stop? Hvor lang tid har i været igang med PB?

Jeg havde selv en forholdsvis stabil cyklus på mellem 30-35 dage indtil jeg pludselig fik en cyklus på 47 dage. Det var noget med et gult legeme som havde sat sig fast. Der er flere herinde som har prøvet at gå mange måneder uden mens. Det er virkelig træls når man ønsker at blive gravid, men desværre ikke så meget andet at gøre end at smøre sig med tålmodighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P-pille stop havde jeg i 2007. Så det skulle gerne være ude af mit system. :)

vi har været igang med PB siden 2008, hvor vi har været igennem nogle IUI og et enkelt IVF forsøg, pga af min mands manglende haletudser. (Jeg fejler intet).

vi besluttede i maj 2011 at holde en pause fra behandling osv. og bare nyde hinanden. Og det har vi gjort. så derfor har jeg ikke tænkt på PB, før jeg kom til at kigge i min kalender og så jeg var på 39, og så gik jeg til lægen. <_<

Derfor kom alle de spørgsmål til mig. hehe :whistling

Kan du forklare mig det med at det gulelegeme kan sætte sig fast??????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, det var åbenbart en af bivirkningerne ved hormoner hos mig - men det er helt naturligt dog noget som kun sker en ud af 10000 gange eller sådan noget.

Lægen kunne se det ved en indvendig scanning. Jeg kan huske jeg googlede en masse om det, men har nu lykkelig glemt det meste. Det gule legeme er noget der gør klart til at blive gravid, og når du så ikke bliver gravid skal det følge med ud og starte mensen. Det gjorde det bare ikke ved mig. Der var snak om at prikke til det, men heldigvis kom det af sig selv til sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåhhh så er jeg med, for mente da også det er det, der producere østrogen progesteron ved ægløsning. :)

Det var heldigt det kom ud af sig selv.

Vil du ikke mene at jeg kan forlange en scanning- når jeg nu er så lang over tid. ??

Jeg er ved at blive sindsyg, for vil jeg bare have den blødning, i stedet for at gå med en uvished.

Endda her til morgen da jeg var ved købmanden var jeg nær besvimet. Så et eller andet er da galt med mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min sidste mens d. 22.november 2011, og den kommer altid med 26 dage imellem. Det har den gjort i 5 år nu.

Jeg fik så en minimal brun plet noget på dag 18, og siden har jeg ikke se skyggen af noget som helst. Jeg var ved lægen i sidste uge fordi jeg har smerter i lænden, og stræk ned i begge sider og ud i hofterne.

Jeg har selvfølgelig taget g.test med 4 dage imellem, men alle har været negative. :unsure

Jeg fik i forbindelse med mit besøg hos min læge af vide at jeg havde lidt blærebetændelse, men at det ikke kunne skubbe min periode, og at medicinen jeg får i forbindelse med min blærebetændelse hellere ikke kunne give nogen virkning, da man kan tage den i forbindelse med en graviditet. Jeg skal så yderligere vente til i næste uge og hvis min periode hellere ikke er dukket op der, så skal jeg ind til lægen igen. :prik

I følge en graviditet beregnelse vil jeg være 6+2 i dag.

Er der nogen af jer herinde der først har kunne teste positiv langt længere henne??

Eller er det virkelig muligt at være gravid uden at HCG bliver udskillet i urinen??

Håber bare 1 kan give mig lidt ro på det hele.

Min situation er faktisk lidt den samme... Jeg fik mens d. 26 november og har ikke set skyggen af mens siden der... Mne g-teste er også negative. Jeg har også haft mega ondt i lænden og føler mig tit svimmel.. Forskellen ved dit tilfælde og mit er at jeg smed mine p-piller i september, så min mens er stadig MEGET ureglmæssig, men det her er godt nok den længste cyklus jeg har haft..

Held og lykke til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså, jeg kunne først teste positiv i 5+nogle dage, men det er nok fordi min cyklus valgte at være uregelmæssig (efter p-pillestop)

Jeg fik også sådan en smule brunt udflåd, (som du beskriver) som jeg regner med var ægget der satte sig fast..! så det er håb endnu.. det bedste jeg kunne gøre, for man bliver nærmest sindssyg af at vente, var at slappe af og acceptere, at jeg ikke kunne gøre noget som helst.. og så kom den positive test lige pludselig...

bare lidt håb til dig!loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

altså, jeg kunne først teste positiv i 5+nogle dage, men det er nok fordi min cyklus valgte at være uregelmæssig (efter p-pillestop)

Jeg fik også sådan en smule brunt udflåd, (som du beskriver) som jeg regner med var ægget der satte sig fast..! så det er håb endnu.. det bedste jeg kunne gøre, for man bliver nærmest sindssyg af at vente, var at slappe af og acceptere, at jeg ikke kunne gøre noget som helst.. og så kom den positive test lige pludselig...

bare lidt håb til dig!loveshower.gif

Hvor lang tid havde du været uden p-piller inden du blev gravid? Og havde du nogle symptomer før du var 5 + noget??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du også har det dårligt og svimmelhedsagtigt, ville jeg nok forsøge at overtale lægen til at foretage en indvendig scanning. Det skal bare gøres på en fertilitetsklinik eller ved en gynekolog for at de har rigtigt forstand på hvad de kigger efter, så der kan godt gå lidt tid med henvisning. Evt. kan du høre en privat klinik hvad de vil have for det.

Da jeg blev scannet var jeg nemlig igang med et forløb på en privat klinik, så jeg ved ikke helt hvordan det fungerer i det offentlige. Men på en eller anden måde ville jeg nok forsøge at få en slags scanning - om ikke andet, så for at få noget ro på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid havde du været uden p-piller inden du blev gravid? Og havde du nogle symptomer før du var 5 + noget??

Det var kun 2. cyklus efter pille-stop, og ja, jeg havde kvalme fra undfangelsen og en uge frem, men så havde jeg ikke noget før uge 6 hvor jeg fik voldsom kvalme og ømme bryster.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER