fynboen

er der nogen som lejer autostol...

36 indlæg i dette emne

Vi har snakket om at leje den første autostol til junior i babysam og så give lidt ekstra for den næste...

Nu har jeg så hørt at de autostole som babysam de lejer ud, de ligner virkelig noget der er løgn og er så ulækre og det var alle der så sådan ud, havde ekspedienten sagt...

Så kommer jeg jo virkelig i tvivl, for har jo ikke lyst til at junior skal sidde i en ulækker stol og man betaler jo et rengøringsgebyr når man lejer hos babysam, så forventer man jo også de er rene...

Er der nogen af jer andre som har lejet hos babysam eller som har set hvordan de ser ud, for så vil jeg gerne høre jeres mening...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad koster det at leje ved babysam ? For jeg tænker om det overhovedet kan betale sig ? I forhold til at evt købe brugt.

Skal i bruge base til også eller vil i sætte den fast med selen. For min erfaring er at det er basen der er svær at finde når man køber brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de stole jeg har set af udlejningsstole ser altså fine ud. betrækket er lidt fnugget, men det blir det vel når det blir vasket hver gang stolen blir afleveret tilbage til butikken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad koster det at leje ved babysam ? For jeg tænker om det overhovedet kan betale sig ? I forhold til at evt købe brugt.

Skal i bruge base til også eller vil i sætte den fast med selen. For min erfaring er at det er basen der er svær at finde når man køber brugt.

Man kan leje til 50 kr pr mdr i minimum 8 mdr, så det er egentlig billigt nok... Vi regner med at vi vil sætte den fast med selen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan lige nu købe en godkendt og testet autostol til nyfødte (kan bruge fra 0-9 mdr.) til mellem 1299-1699 kr. minus 30% hos BabySam - det kan være, at det bedre kan betale sig end at leje en? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de stole jeg har set af udlejningsstole ser altså fine ud. betrækket er lidt fnugget, men det blir det vel når det blir vasket hver gang stolen blir afleveret tilbage til butikken.

Okay, det er selvfølgelig også forskelligt hvad man betegner som ulækkert... men det beroliger mig at du siger de så fine ud...

Jeg må bare prøve at gå i babysam og høre om ejg kan få lov at se en, så må jeg vurdere det ud fra det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det er selvfølgelig også forskelligt hvad man betegner som ulækkert... men det beroliger mig at du siger de så fine ud...

Jeg må bare prøve at gå i babysam og høre om ejg kan få lov at se en, så må jeg vurdere det ud fra det...

det er det helt sikkert.. og jeg er ret sikker på du gerne må se en af stolene før du lejer den. det ville jeg også gøre hvis det var mig der skulle leje den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens købe en næsten ny pæn autostol privat for 300kr. For er det ikke noget med Babysam tager et startgebyr også og et gebyr for rengøring når man aflevere den igen.

Har i ellers en kære børn i nærheden. i vores lokale kære børn. kan man købe en autostol og så komme tilbage med den når man ikke skal bruge den mere. så giver de dig 50% af prisen tilbage. så sælger de den i butikken til halv pris (brugt 1 gang). Så man kan også finde autostole der er brugt af 1 barn til ½ pris. jeg synes det er genialt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens købe en næsten ny pæn autostol privat for 300kr. For er det ikke noget med Babysam tager et startgebyr også og et gebyr for rengøring når man aflevere den igen.

Har i ellers en kære børn i nærheden. i vores lokale kære børn. kan man købe en autostol og så komme tilbage med den når man ikke skal bruge den mere. så giver de dig 50% af prisen tilbage. så sælger de den i butikken til halv pris (brugt 1 gang). Så man kan også finde autostole der er brugt af 1 barn til ½ pris. jeg synes det er genialt

der er ikke noget startgebyr, men et depositum, men det får man jo tilbage.

og rengøringsgebyret er 100 kr. det lige til at klare synes jeg, så blri den gjort ordentlig rent, og betrækket vasket :)

vidste faktisk ikke det med kære børn, det da værd at overveje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens købe en næsten ny pæn autostol privat for 300kr. For er det ikke noget med Babysam tager et startgebyr også og et gebyr for rengøring når man aflevere den igen.

Har i ellers en kære børn i nærheden. i vores lokale kære børn. kan man købe en autostol og så komme tilbage med den når man ikke skal bruge den mere. så giver de dig 50% af prisen tilbage. så sælger de den i butikken til halv pris (brugt 1 gang). Så man kan også finde autostole der er brugt af 1 barn til ½ pris. jeg synes det er genialt

Vidste ikke at man kan kunne det i Kære Børn, det var jo faktisk lidt smart...

Har faktisk også lidt haft tanken om med hensyn til ulykker...For det er vel ikke altid man kan se hvis autostolen har været ude for en ulykke... Og det har jeg virkelig tænkt meget over med hensyn til en brugt og lejet... For sikkerheden ved en autostol som er tabt er vel heller ikke så god mere som den har været...

Ej jeg er godt nok i tvivl om hvad vi skal...

Hvad er det autostole skal være godkendt med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For at en autostol er godkendt skal den have e-mærket og således ECE44-03 eller ECE44-04 godkendt. ECE44-05 hvis det er en fast monteret stol (dem findes der ikke mange af). Der bliver og må kun sælges godkendte autostole i Danmark.

Vil give dig ret i, at man skal tænke sig om når man leje eller køber en brugt autostol - for hvordan kan man være 100% sikker på, at autostolen ikke har været indblandet i et uheld og således ikke yder samme sikkerhed som ny?

Vi spurgte i Babysam, da vi skulle have den første autostol og de sagde, at de jo kun havde folks ord for, at den ikke havde været med i et uheld. Vi ture ikke satse og tro på, at autostolen ikke havde været med i et uheld - så vi købte i stedet og har ikke fortrudt siden.

Vi endte med, at købe en Maxi Cosi Pebbel med en family base til. Sønnik kunne passe autostolen til han blev 14 mdr (han var ikke så stor). Vi gav godt nok 1200 kr for stolen, men ville hellere give 300-400 kr mere og så være 100% sikker på, at autostolen er iorden og ikke har været med i et uheld.

Hvis det er fordi du synes, at stolene koster en del i Babysam eller Ønskebørn - så tjek lige priserne på stolene i Tyskland eller England. Der er faktisk helt op til 30-40% at spare selvom man medregner fragten.

Fx kan du købe en Römer Safe Plus SHR II i england for lige omkring 1000 kr. og det er altså den sikret autostol på markedet og købe du isofix basen dertil, ja så bliver det faktisk ikke meget bedre. Den fås også for omkring de 1000 kr.

Til GittePit: har du et link, hvor man kan læse mere om den service Kærebørn yder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kristian - Jeg har devsærre ikke et link til Kære børns service da det er noget vi blev præsenteret for nede i butikken.

Udvalget er så vidt jeg forstår også forskelligt fra butik til butik fordi de jo ikke kan forudse hvad folk kommer tilbage med ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan købe brugt lige så billigt som at leje. Og der er mange til salg, der er så nye, at de lever op til nuværende sikkerhedskrav. Man skal dog vide, hvad man går efter.

Vi køber brugt, og det er jeg helt tryg ved. En Römer (som vi leder efter) er designet til at plastikken går i stykker ved et uheld, så vi tjekker for revner mm. inden vi siger ja til at købe den. Så er jeg rimelig tryg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været inde og kigge på t-hansens hjemmeside og kan se at man kan få en til 699 og den er godkendt...kan også få en i Kære børn til 799 mener jeg det var...den man kan købe i Kære børn kan man så også købe i babysam, bare til 200 kr mere... :)..Så det kan godt ske det bliver til at vi køber når man kan få dem til de priser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været inde og kigge på t-hansens hjemmeside og kan se at man kan få en til 699 og den er godkendt...kan også få en i Kære børn til 799 mener jeg det var...den man kan købe i Kære børn kan man så også købe i babysam, bare til 200 kr mere... :)..Så det kan godt ske det bliver til at vi køber når man kan få dem til de priser...

Husk at en godkendt autostol ikke er det samme som autostolen har klarer sig godt i tests.

Hvis du sender et link på de stole du har set på, så tjekker jeg test resultaterne for dig i morgen tidlig. Kan jo være du kan få en bedre stol til samme pris.

Har i isofix i bilen og hvad med stolen max koste?

Til GittePit - jeg må et smut forbi den nærmeste kærebørn butik og høre om ordningen. Det bliver nok til et blogindlæg sidst på måneden. 1000 tak.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Man kan leje til 50 kr pr mdr i minimum 8 mdr, så det er egentlig billigt nok... Vi regner med at vi vil sætte den fast med selen...

Til den pris ville jeg købe en i stedet. Du er jo af med min. 500,- og til den pris kan du købe en brugt som du evt kan få et par hundrede for bagefter også..

Da vi har to biler en med og en uden isofix har vi faktisk to autostole. At det så var helt unødvendigt viste det sig senere dry.gif er en helt anden snak. Vi valgte Maxi Cosi Cabrio og CabriFix, begge godkendte og tester helt i top. Husk hvis du ikke vil bruge isofix, så køb en stol der ikke er lavet til, det er det mest sikre. Hvis du vil, må du gerne se et billede af Cabrio'en, hvis du skulle have lyst til at købe brugt i stedet. Den er rigtig fin og har ikke været i et uheld - ja den er jo næsten ikke brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har forresten ikke isofix i bilen... Så det skal være en uden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til den pris ville jeg købe en i stedet. Du er jo af med min. 500,- og til den pris kan du købe en brugt som du evt kan få et par hundrede for bagefter også..

Da vi har to biler en med og en uden isofix har vi faktisk to autostole. At det så var helt unødvendigt viste det sig senere dry.gif er en helt anden snak. Vi valgte Maxi Cosi Cabrio og CabriFix, begge godkendte og tester helt i top. Husk hvis du ikke vil bruge isofix, så køb en stol der ikke er lavet til, det er det mest sikre. Hvis du vil, må du gerne se et billede af Cabrio'en, hvis du skulle have lyst til at købe brugt i stedet. Den er rigtig fin og har ikke været i et uheld - ja den er jo næsten ikke brugt :)

Jeg vil da gerne se et billed af den, så kan jeg jo altid snakke med kæresten om det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil da gerne se et billed af den, så kan jeg jo altid snakke med kæresten om det...

Jeg troede jeg havde et billede liggende på computeren, men nej. Jeg får lige taget et til dig. :) Den jeg har er sort og sand/mokka-farvet, rigtig fin :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af de 2 stole, er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg vil vælge den fra Cybex. Den har fået 4/5 stjerne i test og skulle være en ret god stol.

Den fra T-hansen kan jeg slet ikke finde i tests, så alene af den grund, vil jeg vælge den fra og tage en testet model.

Hvis du skulle vælge et alternativ til Cybex stolen, er det Römer Baby Safe Plus SHR II og Maxi Cosi CabrioFix, men de koster 300 og 200 kr. mere end den anden og når nu prisen har betydning, vil Cybex stolen være det bedste bud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hysterisk med autostole og sikkerhed så jeg ville aldrig vælge at leje en. Vi gjorde det en anden nævner med tilbage købsaftale hos Babyhelvede aka Babysam.

Men vi fik den aldrig leveret tilbage for nu bliver den brugt af mindstemusen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg endelig fundet et par billeder til dig :)

n3s17l.jpg

2s9oh0o.jpg

Den er vist med babyindsatsen på begge billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

afslutningen på det hele blev at vi låner en af vores venner... Så der er vi sikre på at den ikke har været udsat for uheld og så koster det gratis at låne den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af de 2 stole, er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg vil vælge den fra Cybex. Den har fået 4/5 stjerne i test og skulle være en ret god stol.

Den fra T-hansen kan jeg slet ikke finde i tests, så alene af den grund, vil jeg vælge den fra og tage en testet model.

Hvis du skulle vælge et alternativ til Cybex stolen, er det Römer Baby Safe Plus SHR II og Maxi Cosi CabrioFix, men de koster 300 og 200 kr. mere end den anden og når nu prisen har betydning, vil Cybex stolen være det bedste bud.

kristian den der blog der kan du ikke sende en mail med adressen til den til lindast1983(a)gmail.com (bare lige byt (a) ud med @ ) den lyder da interessant

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER