Guest

unge med de gamle

9 indlæg i dette emne

er der nogen, som har set det??

Jeg tænker godt nok mit, det er jo noget af det, som jeg arbejder med, og jeg synes godt nok den ene af knægtene var total respektløs, og tænker at de piger i min klasse som har samme alder, som de unge er da noget mere respektfulde overfor de ældre end disse personer

Men jeg ved godt, at det er en del af programmet, at finde nogle virkelige modsætninger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev gal, da den ene begyndte at grine, mens han skulle vaske en ældre borger. Det kan man ikke være bekendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var også helt harm, og havde det været mig, som havde ham der grinte med en til en borger, så var han blevet bedt om at gå ud.

Men jeg synes de to andre udviklede sig, og tog deres ansvar. Men det undrede mig at pigen kunne stå der i plejen med ringe, lange negle og flagrende hår. Det var ikke gået der hvor jeg har arbejdet eller været elev. Og heller ikke at være så nedringet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder selv på et botilbud for udviklingshæmmede og kender alt til personlig pleje osv. Det var da også grænseoverskridende for mig de første gange, men at grine af et andet menneske i sådan en sårbar situation er simpelthen for lavt. Han fik da i det mindste ret dårlig samvittighed bagefter!

Til gengæld var jeg faktisk positivt overrasket over pigen - hun sprang da ret friskt ud i bad osv uden de store kvaler - så det ud til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i at kan ikke kunne tillade sig at grine :klap

Men ligesom Pada var jeg ret positivt overrasket over pigen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det var dejligt at se hvordan de to andre udviklet sig. Og jeg håber at programmet kan være med til at sætte fokus på det gode arbejde, som sosu- hjælper og assistenter faktisk gør i deres job på de forskellige plejehjem...

Vi har nemlig lige haft diskussionen på klassen, hvordan man får faget til at få en højere status end det har lige pt i vores samfund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev virkelig gal på ham der grinte... Havde virkelig lyst til at klappe ham på siden af hovedet...Det var så respektløst...

Som nogen af de andre aiger, så er jeg også meget overrasket over pigen...

Tror faktisk godt det kunne give noget respekt til sosu-hjælper og -assistenterne... For det giver da virkelig et indblik i deres hverdag... men glæder mig til at følge programmet videre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes faktisk at det er et genial program.

Håber og tror at de unge mennesker lærer en del af det.

Jeg kunne være krøbet i et musehul, da den unge knægt begyndte at grine. Han burde været blevet sendt ud. Det gode var dog, at han fik dårlig samvittighed og fik tænkt lidt over tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det bliver et spændende program at se :)

Syntes godt nok det var respektløst af ham den ene at grine - det er da herre syndt for ham den ældre herre :(

Men de andre 2 klarede det da meget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER