Solsikken81

Første besøg ved lægen..?

7 indlæg i dette emne

Hejsa Allesammen i dette skønne forum :)

Jeg er ny herinde, men første spørgsmål melder sig allerede - håber nogen vil svare :)

Jeg testede positiv d. 24 december - skøøøøn julegave :loveshower

I denne uge skal jeg så til læge for første gang - efter egne beregninger er jeg 6+2 henne.

Havde I jeres mand/kæreste med til det første lægebesøg?

Hvor meget "skal der ske" til første lægebesøg? Jeg har forsøgt at læse mig frem hertil, men kan ikke finde to ens svar.

På forhånd MANGE tak for jeres svar - håber der kommer nogen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som et tidligt 1. lægebesøg :unsure det ligger så vidt jeg ved normalt i uge 8-10

Ved 1. lægebesøg får du taget en masse blodprøver. Derudover vil der blive spurgt til din levevis og din families sygdomshistorie (diabetes, hjertefejl mv.) Synes ikke, at mandens tilstedeværelse er påkrævet ved dette besøg og slet ikke hvis han skal tage fri fra arbejde til det... Men hvis han selv brænder meget for at komme med er det jo fint nok...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste kom lige i de sidste fem minutter, men det var ham selv der ville med... Bad ham nu ikke om det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får ikke tappet blod når det er så tidligt.. Det er nok et før første lægebesøg hvor de bare vil bekræfte at du er gravid.. Det er der flere der gør sig i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lidt i tvivl om "hvilket" første lægebesøg, det er, du skal til ;)

Jeg var ved lægen lige efter at jeg havde fået to streger, og der var jeg 5+ et-eller-andet. Der afleverede jeg en urinprøve, som hun lavede en test på (der sjovt nok viste præcis det samme, som min hjemmetest ;)), så udregnede lægen min termin ud fra sådan et lille paphjul, og hun gav mig et papir med hvilke vitaminer, jeg skulle tage.

Det "egentlige" første lægebesøg var jeg først til ved 8+6. Der fik jeg taget blodprøver, vi lavede vandrejournal, jeg blev vejet og målt, fik udregnet BMI og vi snakkede om min livsstil og arvelige sygdomme hos mig og manden.

Jeg synes faktisk at begge dele var lidt "tamme" og ikke rigtig noget, som jeg fik noget vildt ud af, og endnu mindre noget, som min mand ville have fået noget særligt ud af. Jeg er ikke ked af, at han ikke var med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej havde ikke min mand og der var heller ikke brug for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :-) Så blev jeg lidt klogere ;-)

Jeg regner såmænd ikke med at det bliver et "stort" lægebesøg, men var lidt i tvivl...

Det er ny læge, jeg er startet hos pga flytning, og han var lidt "fraværende" da jeg ringede og forklarede, at jeg var gravid, og derfor kontaktede en læge. Så fik ikke spurgt meget ind til, hvordan og hvorledes. Så er vældig glad for, at jeg lige kunne søge lidt erfaring herinde :-) :-)

Tak for det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER