Beem

Min Emil <3 Nyt #199

204 indlæg i dette emne

Puh hvor må det være frygteligt at gå med den angst for at miste ham - og med alt det I har været igennem :kram Men nu har jeg fulgt din historie i et stykke tid, og hvilken fighter I har fået jer :loveshower Hvor han bare vil og hvor man mærker kærligheden til ham gennem dine indlæg :biglove Det er så livsbekræftende :loveshower

Håber kontrollerne går rigtig godt og det ikke går tilbage for Emils lunger :kram

Får sådan lyst til - håber det er okay - at fortælle nogle små "historier" fra mine møder med downs :)

Jeg har været i en praktid på en specialskole, hvor der var en elev med downs. Hende skulle jeg forsøge at motivere til at lave motorik. Hun gad det bare IKKE, men syntes det var SÅ morsomt når jeg hoppede rundt og forsøgte, at gøre det sjovt og samtidig sagde "naaaaajjjjjjj Christina" og grinede så hun trillede på gulvet :lol Hun havde også en fantastisk evne til at skrive "lydsprog". Hvis man kiggede på hvad hun skrev gav det ingen mening, men læste man det op skrev hun ordene som vi siger dem. Og hun var fantastisk til at spille klaver. En pige som jeg tydeligt kan huske efter 11 år :biglove

En anden jeg har arbejdet med, var på et bosted hvor jeg i en periode havde nattevagt. Jeg ville en meget tidlig morgen bage boller til beboerne, som de kunne få når de stod op. Den første der står op er beboeren med downs. Han kigger på mig, lyser op i et stort smil og siger "du har bagt boller" og så får jeg ellers et ordentligt bjørnekram og et kys på kinden :lolhit Tiden efter kom han hen til mig, hver gang jeg mødte og sagde enten "dig og dine boller" eller "kan du huske at du bagte boller?". Sidste var også en fin måde at fortælle, at nu var det tid til, at jeg bagte boller igen :lol Og det kunne jeg bare ikke stå for. Jeg stod faktisk i flere situationer med ham, som var meget betydningsfulde for ham og som han huskede meget længe efter og min del i det. Og det var så fantastisk at opleve :)

Nå ved ikke lige hvad jeg ville med at fortælle det, men har flere gange læst din "beskrivelse" af Emil som en med et bonuskromoson. Og hvor er det bare sandt, mere livsbekræftende mennesker findes ikke :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Camilla jeg tænker altid når jeg læser om Emil .. han VIL livet den dreng! :biglove

Og han har valgt de helt rigtige forældre til at støtte ham i det!

:kram

Helt enig

Kram

Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh hvor må det være frygteligt at gå med den angst for at miste ham - og med alt det I har været igennem :kram Men nu har jeg fulgt din historie i et stykke tid, og hvilken fighter I har fået jer :loveshower Hvor han bare vil og hvor man mærker kærligheden til ham gennem dine indlæg :biglove Det er så livsbekræftende :loveshower

Håber kontrollerne går rigtig godt og det ikke går tilbage for Emils lunger :kram

Får sådan lyst til - håber det er okay - at fortælle nogle små "historier" fra mine møder med downs :)

Jeg har været i en praktid på en specialskole, hvor der var en elev med downs. Hende skulle jeg forsøge at motivere til at lave motorik. Hun gad det bare IKKE, men syntes det var SÅ morsomt når jeg hoppede rundt og forsøgte, at gøre det sjovt og samtidig sagde "naaaaajjjjjjj Christina" og grinede så hun trillede på gulvet :lol Hun havde også en fantastisk evne til at skrive "lydsprog". Hvis man kiggede på hvad hun skrev gav det ingen mening, men læste man det op skrev hun ordene som vi siger dem. Og hun var fantastisk til at spille klaver. En pige som jeg tydeligt kan huske efter 11 år :biglove

En anden jeg har arbejdet med, var på et bosted hvor jeg i en periode havde nattevagt. Jeg ville en meget tidlig morgen bage boller til beboerne, som de kunne få når de stod op. Den første der står op er beboeren med downs. Han kigger på mig, lyser op i et stort smil og siger "du har bagt boller" og så får jeg ellers et ordentligt bjørnekram og et kys på kinden :lolhit Tiden efter kom han hen til mig, hver gang jeg mødte og sagde enten "dig og dine boller" eller "kan du huske at du bagte boller?". Sidste var også en fin måde at fortælle, at nu var det tid til, at jeg bagte boller igen :lol Og det kunne jeg bare ikke stå for. Jeg stod faktisk i flere situationer med ham, som var meget betydningsfulde for ham og som han huskede meget længe efter og min del i det. Og det var så fantastisk at opleve :)

Nå ved ikke lige hvad jeg ville med at fortælle det, men har flere gange læst din "beskrivelse" af Emil som en med et bonuskromoson. Og hvor er det bare sandt, mere livsbekræftende mennesker findes ikke :biglove

Sikke nogle dejlige fortællinger, tak, self er det okay at komme med dem her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh boede i tættere på ville jeg gerne hjælpe jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh boede i tættere på ville jeg gerne hjælpe jer

Tak søde, du ville ellers have været perfekt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde, du ville ellers have været perfekt...

Det tror jeg faktisk også..

For ikke nok med jeg ikke har børn.. Men jeg har faktisk arbejdet med handicappede børn i flere år i Fredericia Handicap Idræts Forening.. Og jeg er uddannet SSH...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg faktisk også..

For ikke nok med jeg ikke har børn.. Men jeg har faktisk arbejdet med handicappede børn i flere år i Fredericia Handicap Idræts Forening.. Og jeg er uddannet SSH...

Ja se det ville jo have været perfekt! En skam du ikke bor tættere på :(

Men vi forsætter jagten, har en bekendt der går på pæd.semenariet hun ville hænge et opslag op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan kun sige det samme som Mia.. ØV man bor så langt væk...

Håber i finder en rigtig sød pige der kan hjælpe jer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^Tak søde, ja det er noget værre noget i alle bor på den "forkerte" side af broen. Ellers havde det været dejligt nemt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja se det ville jo have været perfekt! En skam du ikke bor tættere på :(

Men vi forsætter jagten, har en bekendt der går på pæd.semenariet hun ville hænge et opslag op.

Jeg håber I finder en dygtig og sød pige der kan hjælpe jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

^Tak søde, ja det er noget værre noget i alle bor på den "forkerte" side af broen. Ellers havde det været dejligt nemt

LOL ja den "forkerte" side er jo så til diskution.. hihi ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LOL ja den "forkerte" side er jo så til diskution.. hihi ;)

Hihi ja ik ;)

Tak Mia...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt :glad Håber I snart finder en rigtig sød barnepige til jeres dejligt Emil :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er det dejligt for jer, at i nu kan se længere frem og kan begynde at planlægge nogle kæreste aftner. Kender desværre ikke lige nogle på sjælland, som kunne tage den tørn, men når i en gang i mellem skal til det østjyske, så kan i bare aflevere dem begge her hos os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :) blir lige nødt til at spørge til noget. Jeg mener du skrev tidl han blev vaccineret for RS virus er det korrekt??

har I fundet en nanny?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa :) blir lige nødt til at spørge til noget. Jeg mener du skrev tidl han blev vaccineret for RS virus er det korrekt??

har I fundet en nanny?

Jo det gør han en gang om måneden.

Nej ik endnu vi har fået et par ansøgninger men har ikek fundet den rette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det gør han en gang om måneden.

Nej ik endnu vi har fået et par ansøgninger men har ikek fundet den rette :)

hmm ok - min læge havde bare ikke hørt om den vaccine. Kan du evt finde et link til vaccinen eller hva den hedder?

I skal nok finde den rigtige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikek engang huske hvad den hedder, men det er heller ikek sådan en man bare får, den koster 17.000 pr gang, så man skal være i stor risiko for at dø ved virussen for at kunne få den, det er lungelægen på Riget der har ordineret den til Emil, vores egen læge kendte den heller ikke, det er nogle antistoffer fra virusen han få, han kan dog godt få RS men så det kun i meget mild grad (håber vi).

Fandt så lige navnet her og kan se den er faldet lidt i pris, Emil skal bruge to ;)

http://min.medicin.dk/medicin/praeparater/2656

tak sweetie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak sweetie :)

Så lidt da, overvejer i prinsessen skal have den eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så lidt da, overvejer i prinsessen skal have den eller?

ja havde tænkt lidt på det, da hun har været ramt af flere omgange af RS hele året, dog uden indlæggelse, men lægen siger at immunforsvaret meget gerne sku være bedre til næste vintersæson og så har jeg sQ ikke råd lige nu til at betale så mange penge for en vaccine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja havde tænkt lidt på det, da hun har været ramt af flere omgange af RS hele året, dog uden indlæggelse, men lægen siger at immunforsvaret meget gerne sku være bedre til næste vintersæson og så har jeg sQ ikke råd lige nu til at betale så mange penge for en vaccine.

Nej man skal også søge om at få det dækket gennem sundheds styrelsen og man skal virkelig have svære diagnoser, en skam den er så dyr for den kunne afhjælpe mange børn.

Håber lægen får ret og det blir bedre til næste år for det da ikke sjovt at skulle være syg hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER