ki schou

Blærebetændelse - what to do?

21 indlæg i dette emne

Jeg har mistanke om, at jeg har en blærebetændelse upcoming. Har aldrig haft det før, men lige pludselig skal jeg tisse og så er det ikke om 10 sekunder men NU. Og når jeg tisser gør det lidt nas til sidst. Tror det kan være blærebetændelse, hvad skulle det ellers være? Ved man skal holde sig varm og drikke meget, men behøver man gå til lægen og få medicin? Kan det ikke gå i sig selv igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

har haft det 2 gange og fået medicin begge gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Syntes det lyder spm blærebetændelse og så det afsted til lægen.

Du kan drikke tranebær saft det skulle også hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-og god bedring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som blærebetændelse...

Hvis jeg var dig ville jeg smutte ind til lægen og tisse i en kop mandag, for man kan ende ud med at få kronisk blærebetændelse hvis du ikke gør noget, så det er da bedre lige at få tjekket det :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det ikke er helt fremtrædende endnu, kan du prøve at drikke en masse tranebær-saft. Men det skal helst være "det gode". Du kan vist købe noget i Matas. Det er også super godt forebyggende, her i venterhalvåret, hvor tendensen kan være større :) Håber det snart går over :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv - jeg gider sgutte ikke ha' blære betændelse.

Nå men hvis det ikke er væk mandag så må jeg vel hellere få en tid hos lægen så <_<

Tak for jeres råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv - jeg gider sgutte ikke ha' blære betændelse.

Nå men hvis det ikke er væk mandag så må jeg vel hellere få en tid hos lægen så <_<

Tak for jeres råd.

Jeg kan godt lide vodka med tranebær juice, måske jeg skal lave det i morgen, når min veninde kommer til tøse aften :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det ikke er helt fremtrædende endnu, kan du prøve at drikke en masse tranebær-saft. Men det skal helst være "det gode". Du kan vist købe noget i Matas. Det er også super godt forebyggende, her i venterhalvåret, hvor tendensen kan være større :) Håber det snart går over :kram2

Hvad er det gode for noget? Skal det være et bestemt mærke eller skal det være ufortyndet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt lide vodka med tranebær juice, måske jeg skal lave det i morgen, når min veninde kommer til tøse aften :D

:lolhit :lolhit Jamen god fornøjelse :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan få tranebær saft på glasflaske (mener det er fra Rynkeby) i feks Føtex - det virker i hvert fald. Jeg vil anbefale den med sukker - men det er selvfølgelig smag og behag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er en af dem, som lider rigtig meget af blærerbetændelse. Kan derfor anbefale dig, at du sørger for at holde dig varm. Så smid dig i sofaen med en dyne, så fødder og underliv er godt varm.

Tranebærsaft bruges rigtig meget som lidt forbyggende, men man skal ikke drikke det hver dag, for så bliver man ressistens. Og så skal du bare generalt drikke meget væske, så du kan skylde det ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det gode for noget? Skal det være et bestemt mærke eller skal det være ufortyndet??

Sakset fra BioNordic:

Tranebær, blåbær eller andre bær

Er klassiske midler der bruges mod urinvejsinfektioner. De forhindrer begge bakterier i at sætte sig fast på væggene i blære og urinrør. Man siger at, et glas tranebærsaft daglig kan holde bakterierne væk fra urinvejene. Sammen med C-vitamin er tranebær i mange tilfælde tilstrækkelig til at få en mildere blærebetændelse væk med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er en af dem, som lider rigtig meget af blærerbetændelse. Kan derfor anbefale dig, at du sørger for at holde dig varm. Så smid dig i sofaen med en dyne, så fødder og underliv er godt varm.

Tranebærsaft bruges rigtig meget som lidt forbyggende, men man skal ikke drikke det hver dag, for så bliver man ressistens. Og så skal du bare generalt drikke meget væske, så du kan skylde det ud...

Sakset fra BioNordic:

Tranebær, blåbær eller andre bær

Er klassiske midler der bruges mod urinvejsinfektioner. De forhindrer begge bakterier i at sætte sig fast på væggene i blære og urinrør. Man siger at, et glas tranebærsaft daglig kan holde bakterierne væk fra urinvejene. Sammen med C-vitamin er tranebær i mange tilfælde tilstrækkelig til at få en mildere blærebetændelse væk med.

Jamen det lyder jo rigtig fornuftigt. Spiser mange c vitaminer i form af appelsiner, og så kan jeg jo supplere med vodka/tranebærsaft :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen det lyder jo rigtig fornuftigt. Spiser mange c vitaminer i form af appelsiner, og så kan jeg jo supplere med vodka/tranebærsaft :rolleyes

Hvis du drikker nok vodka, kan det være du glemmer at du har blærebetændelse :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil nu ikke vente til mandag for nu længere du har gået med det nu værre er det at komme af med. Fik selv 2 kure på 1 mdr før det var væk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis ikke det bliver behandlet, risikerer du det sætter sig til nyre- bækken betændelse, og det er en alvorlig sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Ki

Først set dene nu

Du kan være heldig at "drikke" den væk (og nej, Ki - her menes IKKE i mohitos eller cosmoer)

Gerne bare rent vand i massevis, men tranebær sagftr - skal være usødet - er også ganske fint

Men - er du uheldig kan det brede sig til nyre-bækken betændelse

Får du feber, smerter i maven eller bagtid ved ryggen, eller bare generelt ubehag, skal du altså til lægen og have en gang sulfa eller selexid

det er nemt at konstantere med en urinstx eller en dyrkning, og nemt at behandle

Hold dig varm. varme fusser - og ikke noget med at lave feks sne-engle i sneen med bar r..

God bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er også tranebærsaft vennen der kommer og hjælper i nød, og så gjorde jeg faktisk engang at de bomuldsklude jeg også bruger ved rød mås at dem puttede jeg på raidatoeren og så down there, så man fik en dejlig varm følelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser

Tak for de gode råd.

I går ringede jeg til "sjukvårdsupplysningen" her i Sverige, hvor jeg bor.

Det er nogle der rådgiver om, hvordan man skal forholde sig. Jeg havde ikke mulighed for at tage ind i går på nærmeste skadestue og aflægge tisseprøve, så han bad mig komme i dag. Men i dag er det væk, så jeg er blevet hjemme. Så den er drukket væk (i øl, rødvin, tranebærsaft og vand ;) )

Så jeg satser på, at det bare var et lille pip fra blæren, og at det ikke har udviklet sig til noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da heldigt at det er væk :) Håber det holder sig helt væk og ikke kommer igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER