Elin2005

2 mislykkedes ivf (icsi) behandling :(

24 indlæg i dette emne

Hej Piger :)

Jeg er nu her, men er ikke så ny i ivf verden :( desværre. Jeg er 22 år og har pco, og min mand har nedsæt sædkvalitet. Vi har været igennem 2 icsi forsøg men uden held, hvad er jeres erfaring, hvor mange behandlinger var i igennem før i blev gravide? Og er det normalt jeg ikke har opnået graviditet ved anden forsøg når jeg kun 22.

Og har i erfaring med fryseæg og graviditet? Jeg skal have lagt fryseæg næste gang, kan jeg blive gravide med dem når jeg ikke er blevet gravid med friske?

Håber der er nogen der vil svare.. Er så trist og ked af det. Fik nemlig svar igår for bp, og tjaah den var negativ igen igen...

Mangee hilsner

Yazz...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons

Er ked af jeres mislykkedes forsøg. Har selv været igennem en del, selvom jeg også er ung, så det er ikke altid det mest afgørende.

Mht fryseæg, så er der faktisk nogle, som lettere bliver gravid på fryseæg. Så måske er det faktisk det, der skal til :goodluck

Hvilken klinik går du på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre er det jo ikke alle det lykkedes for i de første par forsøg... :(

Det er jo meget individuelt om det er fryseforsøg eller friske forsøg der er vejen frem.

Jeg er 26 - og har snart været i behandling i 6 år. Været igennem 5 x hjemmerul, 5 x IUI, 1 x IVM, 3 x IVF og 1 x KRYO... og stadig intet her :(

SÅ bare fordi man er ung er det ikke ensbetydende med at det bare lykkedes.

Tror som så der er mange ting der kan spille ind... Har du fået prednisilon på noget tidspunkt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar piger, rigtig sødt af jer. Har så brug for at snakke med nogen om det, da ingen af vores familie eller venner ved noget. Og jeg er lige startet nyt arb. så kan heller ik fortælle det til mine kolleager. Når men vi er i behandling på Odense uni. hospital, nogen der kender til afd. på sygehuset? De er meget søde, men synes lægerne siger noget forskelligt.

Orh bliver helt nervøs nu, har ikke tålmodighed til seks år endnu... Håber også det lykkedes for jer. Er i blevet gravide ?

Nej har ikke brugt prednisolon, hvad skulle det gøre?

Vil lige høre om i ved om man skal behandles for pco for at forsøgene kan lykkedes?

Knuus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matilde, hvad er årsagen til I er barnløse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt lidt af hvert om OUH, netop at lægerne siger noget forskelligt og det er meget standardbehandling, men kender også flere der er blevet gravide der. Går selv i Skive :)

Jeg har været gravid et par gange (bio'er og en SA).

Prednisolon sænker immunforsvaret. Man håber at det er med til, at man ikke udstøder graviditeten med det sammen (som jo egentlig er et fremmedlegeme).

Jeg ved ikke, om man skal behandles for PCO. Umiddelbart vil jeg sige nej, mener jeg i hvert fald ikke min kusine bliver.

Men du kan altid spørge om at få Prednisolon eller måske ekstra ægløsningsprøjte og dobbelt crinone.

Er det frys i naturlig eller stimuleret cyklus?

Når du har PCO kan det måske hjælpe at spise PCOvenligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså så du har fået børn via ivf behandling??

De sagde jeg skal starte op på nogle tabletter når jeg får mens. så slimhinden bliver tykkere, så det er nok stimuleret cyklus..

Hvad er bio'er SA?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, jeg har desværre ingen børn endnu.

Har mistet hver gang: bio = biokemisk graviditet, SA = spontan abort.

Så er det stimuleret med et Estradiol-hormon (kan hedde noget forskelligt) Men det er dejlig nemt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for jeres svar piger, rigtig sødt af jer. Har så brug for at snakke med nogen om det, da ingen af vores familie eller venner ved noget. Og jeg er lige startet nyt arb. så kan heller ik fortælle det til mine kolleager. Når men vi er i behandling på Odense uni. hospital, nogen der kender til afd. på sygehuset? De er meget søde, men synes lægerne siger noget forskelligt.

Orh bliver helt nervøs nu, har ikke tålmodighed til seks år endnu... Håber også det lykkedes for jer. Er i blevet gravide ?

Nej har ikke brugt prednisolon, hvad skulle det gøre?

Vil lige høre om i ved om man skal behandles for pco for at forsøgene kan lykkedes?

Knuus

Vi har selv været ved Dr.Lund i Middelfart og derefter på OUH.

Peter Humaidan er ny læge derude.. kommet fra Skive klinikken.. og super dygtig.

Vi har været glade nok for og være derude.

Desværre vil de ikke give prednisilon ude på OUH.

Nej vi er IKKE blevet gravide... (eller har haft to positive test der er endt med styrtblødningen straks efter)

Matilde, hvad er årsagen til I er barnløse?

PCO.... INGEN mens, INGEN ÆL, INGEN æg..... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, I har fået vores overlæge Peter <_< Ej, han er virkelig super dygtig :loveshower

Så måske gør det, at arbejdsgangen bliver ændret lidt.

I Skive er de i hvert fald langt fremme med at prøve nye/alternative metoder af, og ved at Peter selv var en af forgangsmændene på det område :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, I har fået vores overlæge Peter <_< Ej, han er virkelig super dygtig :loveshower

Så måske gør det, at arbejdsgangen bliver ændret lidt.

I Skive er de i hvert fald langt fremme med at prøve nye/alternative metoder af, og ved at Peter selv var en af forgangsmændene på det område :)

Ja han er fantastisk.. virkelig dygtig...

Og ja man er ikke i tvivl om han kommer fra et andet sted hvor de gerne prøver sig frem..

..han har også givet råd til hvad han syntes VI skal bede om i vores situation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matilde, har i brugt alle jeres forsøg på OUH? Ja mødte Peter i vores anden forsøg, han tog æggene ud. De andre to kvindelige læger på ouh sagde æggeblærene skal være mellem 18 og 22 før de vil tage dem ud, men da peter scannede mig og æggene var 17 sagde han at de er klar til at tages ud, blev lidt nervøs, for tænkte de to andre læger havde mere forstand på det. Det viste sig at jeg i anden forsøg fik 15 æg og 8 blev befrugtet, 1 lagt op og tre i fryseren, så blev rigtig glad for han også var med over det. Føler også han har meget styr på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Matilde, har i brugt alle jeres forsøg på OUH? Ja mødte Peter i vores anden forsøg, han tog æggene ud. De andre to kvindelige læger på ouh sagde æggeblærene skal være mellem 18 og 22 før de vil tage dem ud, men da peter scannede mig og æggene var 17 sagde han at de er klar til at tages ud, blev lidt nervøs, for tænkte de to andre læger havde mere forstand på det. Det viste sig at jeg i anden forsøg fik 15 æg og 8 blev befrugtet, 1 lagt op og tre i fryseren, så blev rigtig glad for han også var med over det. Føler også han har meget styr på det.

Ja det må man sige vi har.... gentager lige mig selv: 5 x hjemmerul, 5 x IUI, 1 x IVM, 3 x IVF og 1 x KRYO...

Glæd dig over Peter... han er helt klart favorit!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved i hvad der er forskel på syge hus og privat klinik??

Louise, hvorlænge har i forsøgt på at blive gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved i hvad der er forskel på syge hus og privat klinik??

Louise, hvorlænge har i forsøgt på at blive gravid?

Det offentlige følger mange strikse regler og gør det mest på deres præmisser... du skal ind til januar betale der også.. men ikke så meget som i det private.

I det private - er det på DINE præmisser... da det jo er dig der betaler... her vil de også en masse ting som de ikke vil i det offentlige... eksempelvis prednisilon, AHA mv. - her betaler du jo så en formue...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved i hvad der er forskel på syge hus og privat klinik??

Louise, hvorlænge har i forsøgt på at blive gravid?

Mht privat/offentlig så er det meget som Stinna skriver. Men vil sige, at de i Skive er meget som et privat sted. Det er også forskelligt hvilke ting de tilbyder både i de private, men også i de offentlige af fx AHA, blastocystdyrkning m.m.

Jeg smed p-pillerne i september 2008, så over 3 år siden. Og har været i behandling i 2,5 år først med pergotime/Puregon og hjemmerul, siden 3 IUI og er nu i gang med mit 4. ICSI (og sidste).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, håber snart det lykkedes for jer.. hvad er årsagen til i er barnløse?? Og skal du så behandles i en privat klinik?

Forresten ved du om p-piller vil forhindre noget ved næste forsøg, for skal nemlig tage p piller for at jeg kan få en blødning allerede i ca midt januar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, håber snart det lykkedes for jer.. hvad er årsagen til i er barnløse?? Og skal du så behandles i en privat klinik?

Forresten ved du om p-piller vil forhindre noget ved næste forsøg, for skal nemlig tage p piller for at jeg kan få en blødning allerede i ca midt januar..

Tak - og i lige måde :loveshower

Jamen min kæreste har meget nedsat sædkvalitet, og da vi startede behandling havde jeg meget uregelmæssig cyklus og ingen ægløsning (men det har jeg fået igen via akupunktur).

Og hvis det ikke lykkedes denne gang (som jeg er sikker på, at det gør :) ) så skal vi i det private!

Nej, p-piller kan ingenting forhindre. I USA bruger de det faktisk til at nedregulere nogle med ved jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også i Skive og blev gravid ved første forsøg med ICSI og PESA/TESA. På det tidspunkt var jeg 33. Peter var også indblandet hos os. Jeg bliver da helt ked af at høre, at han ikke er der mere :blush Men det er godt for jer i OUH, for han er virkelig dygtig :glad . Min veninde har været i behandling i OUH. Hun har fået to børn ud af det :hurra Hun sagde, at man tydeligt kunne mærke, at det er "samlebåndsarbejde" for dem der. I Skive følte jeg slet ikke sådan, selvom det jo også er det for dem... De tog sig rigtig god tid til at snakke, forklare osv. Og der var én gang, hvor jeg fik en kæmpe kram fra en af sygeplejerskerne :blush Vi følte os rigtig velkomne der...

Held og lykke til alle jer, der prøver!!! :goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var 3 IVF forsøg igennem inden at det lykkeds.

Jeg blev dog også gravid i 2. forsøg med fryse æg, men det endte i SA i uge 8 :/

Jeg var 23 da jeg blev gravid og har også PCO, så tror sagtens at det kan lykkeds for jer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejj lyder godt Binser, var det med fryseæg du blev det 3. Gang også?? Vil så gerne blive det snart; skal bruge mine fryseæg næste gang:-) ved du om de sætter 2 æg op når det er fryseæg ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hilde, blev din veninde gravid med fryseæg? Og tak for du skrev.. gode oplevelser hjælper meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hilde, blev din veninde gravid med fryseæg? Og tak for du skrev.. gode oplevelser hjælper meget..

Nej det var med friske æg, at hun blev gravid. Hun har to befrugtede æg, der er frosset ned nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ejj lyder godt Binser, var det med fryseæg du blev det 3. Gang også?? Vil så gerne blive det snart; skal bruge mine fryseæg næste gang:-) ved du om de sætter 2 æg op når det er fryseæg ??

Det var ikke med fryseæg 3. gang.

Vi fik sat 2 æg op med fryseæg, så det burde kunne lade sig gøre.

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER