Myliona

Hjælp til navne..

23 indlæg i dette emne

Ja, jeg ved godt der er 6 måneder til jeg skal føde - men.. Vi er MEGET uenige om navne herhjemme.. :rolleyes

Et eksempel: Mit yndlings drengenavn er Romeo - Kærestens er Rasmus!

jeg kan dog godt se Rasmus er det mest realistiske..

Det næste problem er at min kæreste INGEN forslag har - og han synes alle mine er "DUMME" :whistling

Her er kravene:

Det må ikke skulle staves (Fx duer Casper/Kasper, Camilla/Kamilla IKKE)

Det må meget gerne være forholdsvis almindeligt (Altså ikke noget som man tænker "det har jeg da aldrig hørt før") Men alligevel vil jeg gerne have barnet ikke kommer til at hedde "Rasmus F"

I næste uge efter NF, afslører jeg vores efternavne - men barnet kommet til at hedde XX Txxxxxxxx Fxxxxxx - Begge navne er almindelige, men dog nødvendige at stave (Deraf grunden til det helst skal være et fornavn man IKKE skal stave)

Det må selvfølgelig gerne afvige - men navne som:

Albert, Carl, Anton og Romeo har han udelukket

- Han er til RASMUS/SEBASTIAN/BENJAMIN navnene..

Af pigenavne er han til: Julie, Camilla og i den stil :)

Håber I kan sætte fantasien i gang - og komme med nogle gode bud.. Det bedste ville være et almindeligt, dog speciel navn :D

Mulige Navne:

Dreng: Rasmus, Mads

Pige: Julia, Julie, Sofie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mille, Maja, Tilde eller Sofie

Mads, Emil, Lukas

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ellers så gå på bibloteket og lån bogen hvad skal barnet hedde den, lånte jeg og der står alle godkendte navne i :balloons den giver et rigtig godt indblik i alle navne der findes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ellers så gå på bibloteket og lån bogen hvad skal barnet hedde den, lånte jeg og der står alle godkendte navne i :balloons den giver et rigtig godt indblik i alle navne der findes

Problemet er, at JEG er vild med MANGE navne.. Og kæresten gider ikke lede - så jeg skal sortere.. og det kan jeg ikke selv :whistling

Har siddet og forsøgt, men alene med sedlen med drengenavne med a tror jeg der stod 25 :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille, Maja, Tilde eller Sofie

Mads, Emil, Lukas

Søde navne.. :) Tilde får vi aldrig, men det er simpelthen fordi jeg er overvægtig, og er bange for hvis jeg får en godt i stand pige, så vil folk sige "Du kan ikke Tilde, du kan rulle".. <_< Men ELSKER det navn.. Kan bare lige forestille mig, hvordan det må være at være en småbuttet, rødhåret pige med fregner der hedder Tilde :rolleyes

Mille, Maja, Lukas og Emil ryger ud, alene pga det er navne på venner (Eller dyr vi har haft for nyligt :whistling )

Men Sofie og Mads kommer på listen!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Sofie skal vel staves ligeså vel som Kasper/Casper - det er jo også brugt med Sophie? :unsure

Er det alle navne med en sådan c/k, f/ph og lignende der er udelukket?

Drenge: Mikkel, Lasse, Anton, Søren, Peter, Simon, Jonas, Pelle, Silas, Elias, Tobias... der er mange!

Pige: Alma, Louise, Anna ;), Johanne, Marie, Maria, Signe, Nanna, Trine, Ella, Emma, Laura... Der er også mange ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den med det ikke må staves, er en vi vil gå på kompromis med - hvis navnet er sødt.. Da jeg sagde Sofie.. sagde kæresten "Tjo.. det er faktisk meget sødt" - DET er den mest positive reaktion jeg har fåe tpå et pigenavn! :loveshower

Pelle er et af mine yndlings drengenavne.. Men det hedder min kat, som bor ved min bedstemor :7himmel

Tobias er jeg også ret vild med faktisk..

Anna er også et godt navn - men tror min kæreste synes det ville være mærkeligt, fordi mig og min eks havde det som nr. 1 :rolleyes

Laura og Emma.. Årh..

Taler lige med ham om dem i morgen, for tror der er nogle flere af dem I har sagt, som kan give et positivt grynt :rolleyes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper for et par positive grynt :D :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Josefine :loveshower

Jeg er ogsaa vild med Elias, men manden min dumpede det... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster skal have tvillinger, og Elias og Josefine er I deres top 3 - og de skal have en dreng og en pige.. Så ligemeget hvad, ville jeg synes det var underligt at kalde vores det..

Og jeg fulgte med i det der Kongerne fra Marienlyst.. Og hvis man har set det, får man et andet forhold til navnet Elias.. :rolleyes

Simon gryntede han glad til.. Tobias siger han lyder som en ballademager(ELSKER når fynboer siger det.. Ba'la'ma'er" :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en pige, regner jeg (vi) umiddelbart med, at hun skal hedde Elina :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det næste problem er at min kæreste INGEN forslag har - og han synes alle mine er "DUMME" :whistling

Vi har det samme problem hjemme hos os, syntes det er mega svært når alle ens forslag bliver haglet til jorden.

Vi har en pige på 4½ som hedder Emilia, jeg har så foreslået Celina, olivia, Sofia. og så har jeg et som jeg har gemt i mit hoved og som er det jeg er mest vild med og det er Filippa. :loveshower Og det eneste drengenavn jeg havde er der blevet nedlagt totalt veto imod.

Har sagt at han må komme med nogle forsalg så, men så er kommentaren: det ville være meget lettere hvis de blev født med navnet i panden. Mænd!!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigenavne: Emilie, Amalie, Lena, Louise, Mia/Mie, Ditte, Henriette, Lærke osv.

Drengenavne: Noah, Patrik, Mathias; Gabriel, William, Alex, Markus osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde navne.. :) Tilde får vi aldrig, men det er simpelthen fordi jeg er overvægtig, og er bange for hvis jeg får en godt i stand pige, så vil folk sige "Du kan ikke Tilde, du kan rulle".. <_< Men ELSKER det navn.. Kan bare lige forestille mig, hvordan det må være at være en småbuttet, rødhåret pige med fregner der hedder Tilde :rolleyes

Mille, Maja, Lukas og Emil ryger ud, alene pga det er navne på venner (Eller dyr vi har haft for nyligt :whistling )

Men Sofie og Mads kommer på listen!! :loveshower

En af mine bedste veninder fik for 14-15 år siden en datter, som hun kaldte Mathilde. Veninden er .. eller VAR meget overvægtig selv, og min daværende kæreste var overbevist om, at tøsen ville blive kaldt Mathilde Kakaomælk, hvis hun gik hen og blev godt i stand.

Tøsen er nu teenager, og en smule godt i stand (uden at være tyk), og hun er aldrig blevet drillet med sit navn. Nogle gange tror jeg man skal passe lidt på med at tænke i de baner, for det er jo os som voksne, der kan se problemerne. Det er bestemt ikke altid børnene kan se det som vi gør.

Et andet eksempel er min kusine. Hun har et MEGET særpræget (men i mine øjne sødt) navn, og da hun blev døbt, var hun den eneste i Danmark, der havde det navn. Kravet var dog at hun skulle have "et almindeligt dansk pigenavn" ved siden af. Hun har siden fået slettet det "almindelige danske" navn, da hun ikke mener, det er hende, og som hun siger, så har hun aldrig brugt det. Om der er andre, der hedder det i dag ved jeg ikke, men hvis der er, er det ganske få. Hendes navn? Nårh ja. Hun hedder Myon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker navnetråde :)

Drengenavne der måske opfylder jeres krav:

Anton, Bjørn, Balder, Bastian, Elliot, Frederik, Gustav, Jonas, Lasse, Noah, Oliver, Patrick, Sander, Simon, Thomas, William

Pigenavne:

Asta, Astrid, Emma, Ella, Ellen, Frida, Fiona, Isabella, Louise, Louisa, Majse, Mona, Silke, Sarah, Simone

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine bedste veninder fik for 14-15 år siden en datter, som hun kaldte Mathilde. Veninden er .. eller VAR meget overvægtig selv, og min daværende kæreste var overbevist om, at tøsen ville blive kaldt Mathilde Kakaomælk, hvis hun gik hen og blev godt i stand.

Tøsen er nu teenager, og en smule godt i stand (uden at være tyk), og hun er aldrig blevet drillet med sit navn. Nogle gange tror jeg man skal passe lidt på med at tænke i de baner, for det er jo os som voksne, der kan se problemerne. Det er bestemt ikke altid børnene kan se det som vi gør.

Et andet eksempel er min kusine. Hun har et MEGET særpræget (men i mine øjne sødt) navn, og da hun blev døbt, var hun den eneste i Danmark, der havde det navn. Kravet var dog at hun skulle have "et almindeligt dansk pigenavn" ved siden af. Hun har siden fået slettet det "almindelige danske" navn, da hun ikke mener, det er hende, og som hun siger, så har hun aldrig brugt det. Om der er andre, der hedder det i dag ved jeg ikke, men hvis der er, er det ganske få. Hendes navn? Nårh ja. Hun hedder Myon

Hedder hendes mor Vibeke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon frembragte faktisk et helt "Det var faktisk et sødt navn" - det er den bedste respons på et navn!

Vidste ikke min kæreste havde så mange navne-fordomme... <_< :rolleyes

Simone er en "slutty" pige..

Emma er uintelligent

Patrick er en "ba'la'ma'er". :7himmel

Og Frederik og Olivier lyder som om de mobber folk...

Han må virkelige havde mødt nogen der hedder de ting, også hænger det bare ved!!

Jeg ved han blev holdt lidt udenfor da han var mindre, så måske nogen af navnene hænger sammen med det..

Et andet godt drengenavn er Rune.. Men det hedder min svoger :rolleyes <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor er hans fordomme bare gode ;) Men jeg har det lidt på samme måde - f.eks. kan jeg slet ikke med navnet Heidi, fordi hun var dum i 1.-3.klasse!

Men kom lige i tanker om Marius, Magnus og Lisa.

Min svoger hedder også Rune - er du sikker på du ikke er min anden svigerinde? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, hvor er hans fordomme bare gode ;) Men jeg har det lidt på samme måde - f.eks. kan jeg slet ikke med navnet Heidi, fordi hun var dum i 1.-3.klasse!

Men kom lige i tanker om Marius, Magnus og Lisa.

Min svoger hedder også Rune - er du sikker på du ikke er min anden svigerinde? ;)

Ja.. Har desværre kun en svigerinde.. Og hun er kærester med min lillesøster :whistling

Lisa hedder en af vores tætteste veninder.. Og Magnus.. det har JEG så fordomme overfor tror jeg - var engang sammen med en fyr der hed det - i fuldskab.. Næste morgen var han bare en VIRKELIG kiks :whistling

Marius er sødt..

Det viser sig faktisk, at jeg har termin 2 dage inden min kærestes morfar ville have fødselsdag.. Så vi er i det mindste blevet enige om at hvis det er en dreng, og han bliver født den dag - så skal han hedde Jens :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi får en pige, regner jeg (vi) umiddelbart med, at hun skal hedde Elina :loveshower

Sød navn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hedder hendes mor Vibeke?

Nej det gør hun ikke. :) Hun hedder Joan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gør hun ikke. :) Hun hedder Joan

Haha ok :) Kender bare én med samme navn nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigenavne:

Alice ^_^

Maria

Marie

Sofia

Emily

Trine

Drengenavne

Alexander

Thomas

Laurits

Peter

Kristian

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER