Guest

Er rasende!!!

16 indlæg i dette emne

ARGGG! Jeg har lige behov for at komme af med lidt raseri.

Jeg er simpelthen så rasende over at DSB strejker imorgen og måske flere dage fremad.

Jeg bor i Nyborg, men pendler hver morgen til Odense, og på grund af strejken kan jeg nu ikke komme med noget tog kl.07:15 imorgen og skal derfor afsted kl.06:15 - altså vil jeg være i Odense over halvanden time, før jeg skal møde. Jeg er godt nok pissed off ligenu.

Det er jo rigtig nok dejligt at der kun kører ét tog hver anden time hele dagen imorgen.. *ironi kan være brugt* <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh belastende!!!!! :klap

Hvorfor strejker de? :unsure

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh belastende!!!!! :klap

Hvorfor strejker de? :unsure

:kram

Taget fra DSB's hjemmeside:

Vi kører færre og kortere tog over hele landet her fra onsdag eftermiddag. Det skyldes en overenskomststridig arbejdsnedlæggelse blandt håndværkerne på DSB's værksteder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg er simpelthen også mega træt af det. de siger de måske er nødt til at aflyse mit tog når jeg skal hjem til jylland (bor i kbh) til jul...hvis de gør det ved jeg simpelthen ikke hvad jeg gør :huh de sagde jeg måtte få pengene retur - ja hurra for det idioter! har heldigivis en bil i baghånden vi kan låne hvis det går helt galt håber jeg, iiiih!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg er simpelthen også mega træt af det. de siger de måske er nødt til at aflyse mit tog når jeg skal hjem til jylland (bor i kbh) til jul...hvis de gør det ved jeg simpelthen ikke hvad jeg gør :huh de sagde jeg måtte få pengene retur - ja hurra for det idioter! har heldigivis en bil i baghånden vi kan låne hvis det går helt galt håber jeg, iiiih!!

Hvornår skal du afsted og hvorhen?

Min mand kører derover torsdag aften via Odden-Århus. Hvis du bor på ruten Kbh-Odden kan han sikkert godt tage dig mig, hvis det skulle blive nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor belastende! :klap Og så lige i julen! :gal

Men som jeg læser det, så er det ikke DSB, der strejker, men nogle håndværere? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor belastende! :klap Og så lige i julen! :gal

Men som jeg læser det, så er det ikke DSB, der strejker, men nogle håndværere? :unsure

Det er de håndværkere, der arbejder i DSB. Så det kan man vel godt sige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke de dog forstår at pleje deres i forvejen noget blakkede popularitet :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal du afsted og hvorhen?

Min mand kører derover torsdag aften via Odden-Århus. Hvis du bor på ruten Kbh-Odden kan han sikkert godt tage dig mig, hvis det skulle blive nødvendigt :)

åh det er ellers bare super sødt, men bor desværre ikke lige på den rute og kan først tage afsted fredag aften, men jeg tror vi finder ud af noget. kan låne en bil hvis det blir nødvendigt, men ellers mange gange tak for tilbuddet :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det går i orden inden nytår.. :( Der skal nogen af vores venner herover, og de aflyser hvis toget ikke kører :( ØV!

COme så DSB /Håndværkere..! OGSÅ LIGE I JULEN ALTSÅ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare typisk DSB! Jøsses, hvor er det latterligt! <_< :prik

Sidste år var det totalt kaos at skulle til Jylland til jul pga. sne, så de har jo da ellers alle mulige gode grunde til at ville gøre det bedre i år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Strejken er slut så bare træk vejret igen :)

Har lige fået sms fra Dsb hvor jeg er tilmeldt sms-tjeneste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, dejligt den er slut..

Må indrømme jeg efterhånden synes dsb ja.. Træder sig selv over fødderne ret ofte :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er jo håndvækerne der vælger at strejke lige op til jul, det har været en 11 mdr. lang forhandling og så vælger de at strejke over lige nu - det er sgu da smart fra deres side! Men det er jo gået i orden nu, mon ikke den nye direktør ville give en god deal for at alle kan nå hjem til jul..

Så det er jo ikke egentligt DSB og togene der har problemer, det er dem der tjekker togene efter.. Men dermed ikke sagt, at jeg ikke synes det er pisse irriterende, hvis de kommer tilbage - jeg skal selv til Vestjylland fra København den 22. og har ingen mulighed for at låne bil el. lign. Jeg aner rent ud sagt ikke hvad jeg skulle have gjort, hvis ikke jeg kunne komme med et tog <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er super smart af teknikerne at strejke netop nu hvor det rammer flest - hvis der ikke er noget pres på ledelsen, hvorfor så indgå forlig?

Og så synes jeg det var ret godt tænkt af ledelsen at aflyse hvert andet tog så når togene går i stykker og har brug for at blive lavet (hvad de ikke ville kunne under strejken) ville de stadig have tog stående (dem de tog ud af drift), så der faktisk var nogen tog hen over julen.

Heller hvert andet tog end ingen tog!!

Men nu er strejken afblæst og alle kan komme frem og tilbage (med mindre det bliver snevejr ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er super smart af teknikerne at strejke netop nu hvor det rammer flest - hvis der ikke er noget pres på ledelsen, hvorfor så indgå forlig?

Og så synes jeg det var ret godt tænkt af ledelsen at aflyse hvert andet tog så når togene går i stykker og har brug for at blive lavet (hvad de ikke ville kunne under strejken) ville de stadig have tog stående (dem de tog ud af drift), så der faktisk var nogen tog hen over julen.

Heller hvert andet tog end ingen tog!!

Men nu er strejken afblæst og alle kan komme frem og tilbage (med mindre det bliver snevejr ;))

Problemet er bare at det IGEN sætter DBS i et dårligt lys..

Jeg har fx fundet anden løsning end DSB i julen, for en sikkerhedsskyld - så mig har de mistet.

Vores gæster nytårsaften, vil ikke risikere noget så de har også afbestilt deres billetter og har fundet anden transportmuligheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER