Guest

Ronjas navngivning :)

30 indlæg i dette emne

Jeg har længe gerne ville i gang med at planlægge en navngivningsfest for Ronja i starten af det nye år, men Jonas havde nedlagt forbud mod det indtil vores ombygning var over. Nu ser det ud til at ombygningen først bliver færdig i det nye år ( :() så jeg valgte at tage snakke op og få gang i planlægningen alligevel. Så nu er vi (jeg) i gang :cheerleader

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lokale:

Brøndby Kommune har et lokale de lejer ud som de kalder Kostalden (det hedder Hermosagaard). Jeg havde egentlig fået at vide at lokalet var svært at få fat i så jeg havde ikke de store forventninger da jeg ringede til kommunen for at høre om der var nogen ledige dage. Jeg startede med at spørge om marts for der ville vi helst holde det, men alt var optaget. Ligeledes i april. Så spurgte jeg for sjov om februar om de havde en ledig lørdag der og det havde de sørme så det bliver i Kostalden vi skal holde det :cheerleader Billigt lokale, der ligger forholdsvis tæt på og der kan være alle de mennesker vi gerne vil inviterer.

Vi har ikke set lokalerne men en fra mødregruppen har lige holdt barnedåb der og var rigtig godt tilfreds med lokalerne, så jeg håber at de er så gode som hun siger.

Jeg har ikke kunne finde nogen billeder ud over et udefra og der ser det godt ud :)

post-1477-056013400 1323727608_thumb.jpg

Dato:

17/3-2012. Der er ingen bestemt grund til datoen udover at det var den dag lokalet var ledigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil blot indskyde at det er et dejligt navn - det hedder vores datter nemlig også. Hun er 12 år idag og dengang syntes folk det var et meget mærkeligt navn!

God fest når februar kommer

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil blot indskyde at det er et dejligt navn - det hedder vores datter nemlig også. Hun er 12 år idag og dengang syntes folk det var et meget mærkeligt navn!

God fest når februar kommer

Linda

Tak :) Egentlig lidt underligt at folk den gang syntes at det var mærkeligt. Det er godt nok ikke et særlig gammelt navn, men Ronja Røverdatter havde da alligevel været fremme i en del år for 12 år siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Egentlig lidt underligt at folk den gang syntes at det var mærkeligt. Det er godt nok ikke et særlig gammelt navn, men Ronja Røverdatter havde da alligevel været fremme i en del år for 12 år siden.

Folk er mærkelige - troede egentligt det var en gammelt nordisk navn, men næ nej den gode Astris har selv opundet det!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også en fra min mødregruppe, der har holdt barnedåb der, og jeg har kun hørt godt om det :)

Øv med jeres ombygning - det er da blevet til noget af en omfattende omgang!

Glæder mig til at følge din planlægning. Har I nogen ideer om mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk er mærkelige - troede egentligt det var en gammelt nordisk navn, men næ nej den gode Astris har selv opundet det!

Linda

Det troede jeg også men fandt ud af det da vi besluttede at hun skulle hedde Ronja :)

Der er også en fra min mødregruppe, der har holdt barnedåb der, og jeg har kun hørt godt om det :)

Øv med jeres ombygning - det er da blevet til noget af en omfattende omgang!

Glæder mig til at følge din planlægning. Har I nogen ideer om mad?

Dejligt med gode erfaringer :)

Det er blevet rigtig omfattende, men forhåbentlig bliver det i starten af det nye år vi er færdige med det hele.

Vi har snakket om at lave noget let buffet-mad men vi ved det ikke helt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev datoen lige ændret <_< Kommunen havde lavet en fejl og lavet to reserveringer d. 4/2 hvor min desværre var den sidste.

Jeg havde jo i går fået at vide at alt var reserveret i februar, marts og april og fik så at vide at der ikke var noget stort set resten af året hvis det skulle være en lørdag. Der var massere af fredage og søndage, men det skulle jeg i hvert fald lige vende med Jonas før jeg kunne sige ja til.

Mens vi snakkede fik ham fra kommunen så lige kigget marts igennem og så at der var en foreløbig reservation der ikke var bekræftet og den havde overskredet alle frister så den var ledig :cheerleader

Så nu hedder datoen d. 17/3 i stedet. Det passer mig egentlig også meget bedre for det var deromkring vi gerne ville have haft i første omgang :)

Nu venter jeg bare lige på en bekræftelse men jeg satser på de ikke laver rod to gange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået bekræftelsen nu? Eller venter du stadigvæk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du fået bekræftelsen nu? Eller venter du stadigvæk?

Jeg har ikke hørt noget endnu, så jeg havde egentlig lige tænkt mig at ringe i morgen eller overmorgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med planlægningen, søde du? :)

Nu er der jo ikke så forfærdelig længe til mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med planlægningen, søde du? :)

Nu er der jo ikke så forfærdelig længe til mere.

Jeg havde helt glemt den her tråd :blush Tak fordi du spørger :)

Laver lige en opdatering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der ikke så længe til vi skal holde fest og det er egentlig ikke helt gået op for mig endnu ;)

Invitaition

Vi bestilte invitationerne hos Vistaprint.dk og de endte med at se sådan her ud :)

post-1477-065886600 1330292189_thumb.jpg post-1477-066552000 1330292183_thumb.jpg

Der står følgende:

Kære

Da vi i august er blevet forældre til lille Ronja vil vi gerne invitere dig/jer til at fejre hende og hendes nye navn sammen med os. Vi har derfor arrangeret en lille fest som bliver holdt lørdag d. 17. marts 2012.

Festen vil blive holdt i selskabslokalet Kostalden på Hermosagård, Bygaden 82 i Brøndbyvester.

Vi starter kl. 15 med kaffe og kage og i løbet af aftenen vil der blive serveret mad.

Vi håber at du/I har lyst til at komme og være med til at give Ronja og os en hyggelig dag.

Kærlig hilsen Lone og Jonas

SU: senest d. 4. marts 2012

Gæsterne

Vi sendte invitationerne ud her i starten af februar og har sat su d. 4. marts så vi går stadig og venter på de sidste. Vi inviterede 64 i alt (53 voksne og 11 børn). Foreløbig er der 26 voksne og 4 børn der har sagt ja tak. 9 voksne og 3 børn har meldt afbud.

Maden

Det var meningen at jeg selv ville have lavet maden, men da vi ikke har noget rigtig køkken endnu har det ikke rigtig været muligt at lave på forhånd og fryse så det bliver det desværre ikke til <_<

Vi har kigget på smageriet.dk og valgt at vi bestiller en buffet derfra. Hvad det bliver ved vi ikke endnu :whistling men de skal bare have bestillingen 8 dage i forvejen så det skal vi nok.

Kage

Jeg havde planer om at jeg ville have lavet sådan en rigtig dåbskage, men igen er det lidt svært uden et køkken så jeg har ikke fået prøvet det af eller haft overskuddet så det bliver igen ændret. Jeg kommer selv til at bage en eller anden form for kage (jeg har fået lovning på at ovnen er oppe inden). Jeg tror endte det bliver en lækkert chokoladekage m. glasur, cup cakes eller begge dele. Nu må jeg se hvad jeg orker.

Under alle omstændigheder skal der være noget lilla på så det skal jeg lige finde ud af hvordan jeg laver.

Pynt

Jeg har købt nogen små lilla bloklys til at stille på bordene og nogen lilla servietter. Jeg mangler stadig at få købt noget dug og så vil jeg også gerne finde noget mere pynt af en eller anden art men ved ikke lige hvad det bliver.

Tøj

Jeg ville gerne have haft noget lilla tøj til Ronja, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget jeg synes er sødt eller pænt. Jeg er så faldet over en trøje fra Molo som jeg synes er meget sød som så kan sættes sammen med nogen søde bukser. Det er den her :)

post-1477-005399100 1330292723_thumb.jpg

Den kan også fåes som kjole men jeg ved ikke helt om hun skal have kjole på for jeg synes helt ærligt ikke det er særlig praktisk når hun er så lille ;)

Jeg må nok hellere snart tage en beslutning for jeg skal jo have det hjem inden d. 17.

Tøj til mig selv bliver formentlig en af de kjoler jeg har hængende oppe i mit skab. Der er alligevel en del, så der burde jeg kunne finde en selvom jeg allermest har lyst til at købe en ny ;)

Diverse

Vi mangler stort set stadig at købe det hele :whistling Sodavand, vin, øl, kaffe, the, tingene til kagen, pynt og duge mangler. Jeg har fået købt lidt slik og chokolade til at stille på bordene, lys og servietter. Så der er alligevel en del at se til. Stresset har ikke rigtig meldt sig endnu, men det kommer jo nok snart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det et navn Astrid Lindgren har opfundet? Det anede jeg ikke :)

Vi fik brunchbuffet fra Smageriet og var godt tilfredse :)

Hvorfor er det upraktisk at Ronja har kjole på? :unsure Nu har jeg jo ikke prøvet at have en pige, men hvis jeg havde kunne jeg da forestille mig at hun fik kjole på hele tiden :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det et navn Astrid Lindgren har opfundet? Det anede jeg ikke :)

Vi fik brunchbuffet fra Smageriet og var godt tilfredse :)

Hvorfor er det upraktisk at Ronja har kjole på? :unsure Nu har jeg jo ikke prøvet at have en pige, men hvis jeg havde kunne jeg da forestille mig at hun fik kjole på hele tiden :whistling

Jep det er det. Jeg vidste det hellere ikke før vi begyndte at snakke om at en evt. pige skulle hedde Ronja :)

Dejligt at høre erfaringer fra folk. Jeg har læst på trustpilot og det er stort set kun gode anmeldelser de får derinde.

Jeg synes bare altid at kjoler kryber op, især når hun ligger og leger. Men det er nok bare mig ;) Jeg var lidt en drengepige selv og skal stadig vende mig til at se mig selv i kjole og det er derfor ikke så "naturligt" for mig at vælge kjole :D Jeg har lige siddet og kigget igen og jeg tror måske det ender med kjole alligevel. Det er en smule mere fint til sådan en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har da styr på en del :)

Så er det jo lige om hjørnet :loveshower

Glæder mig til at følge med i din tråd når du får styr på resten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en opdatering ;)

Fine invitationer! Et lille OBS: jeg kan sagtens læse teksten på selve invitationen, så der kan man se adresse på feststed + telefonnummer og mailadresse... -bare hvis du ikke er interesseret i, at det er offentligt!

Det lyder til, at I er nået et godt stykke - beslutninger er jo den halve vej, så skal de "bare" føres ud i livet :P

Jeg synes, at det lyder som en hyggelig måde at gøre det på! Det bliver en stor fest, hvad?! Det kunne være, at man skulle snige sig forbi :badgirl

Mht. kjoler, så er jeg fuldstændig enig! Jeg er selv en kjolepige, men jeg synes altså ikke, at det er praktisk i den alder, så Filippa har kun haft kjole på ganske få gange. Jeg har endnu til gode at købe den første kjole til hende (dem vi har brugt, har vi lånt eller fået) - så glæder mig til hun begynder at gå, for så tænker jeg, at det bliver fint med kjole :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har da styr på en del :)

Så er det jo lige om hjørnet :loveshower

Glæder mig til at følge med i din tråd når du får styr på resten :)

Ja det er lige om hjørnet :) Jeg synes det er alt for meget lige om hjørnet ;) Men vi skal nok nå det. Spørgsmålet er bare hvor meget vi får på tilbud og hvor meget vi må betale fuld pris for :D

Dejligt med en opdatering ;)

Fine invitationer! Et lille OBS: jeg kan sagtens læse teksten på selve invitationen, så der kan man se adresse på feststed + telefonnummer og mailadresse... -bare hvis du ikke er interesseret i, at det er offentligt!

Det lyder til, at I er nået et godt stykke - beslutninger er jo den halve vej, så skal de "bare" føres ud i livet :P

Jeg synes, at det lyder som en hyggelig måde at gøre det på! Det bliver en stor fest, hvad?! Det kunne være, at man skulle snige sig forbi :badgirl

Mht. kjoler, så er jeg fuldstændig enig! Jeg er selv en kjolepige, men jeg synes altså ikke, at det er praktisk i den alder, så Filippa har kun haft kjole på ganske få gange. Jeg har endnu til gode at købe den første kjole til hende (dem vi har brugt, har vi lånt eller fået) - så glæder mig til hun begynder at gå, for så tænker jeg, at det bliver fint med kjole :D

Tak for det med teksten :) Det kunne godt være jeg lige skulle kigge på det ;)

Ja der er taget massere af beslutninger nu skal de bare føres ud i livet :D Som jeg lige skrev til Brineh, så kommer det i sidste ende nok an på hvor meget det kommer til at koste ;)

Jeg glæder mig også til Ronja bliver ældre for så tror jeg også hun kommer mere i kjole end nu. Jeg købte en fin kjole til jul og nytår og jeg tror sammenlagt hun havde den på 1 time hver aften og det er jo temmelig ærgerligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen er der svar-frist for festen og foreløbig er der 10 voksne og 1 barn vi ikke har hørt fra. Så håber der kommer nogen ind i morgen ellers må vi skrive til folk selvom jeg hader det, men maden skal altså snart bestilles.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber i fik svar, så i slap for at ringe rundt... VI måtte ringe til flere i forbindelse med vores bryllup, da folk troede de havde svaret tilbage eller havde glemt det... Trælst <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi endte med at måtte skrive til 4-5 stk. som ikke lige havde fået svaret og så havde jeg selv glemt at den ene rent faktisk havde svaret så det var lidt pinligt :blush

Men vi ender med at blive 39 voksne og 9 børn :)

Nu skal vi have bestilt maden som jeg regner med bliver fra smageriet.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare godt det hele, håber i får en skøn dag for lille Ronja :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare godt det hele, håber i får en skøn dag for lille Ronja :loveshower

Tak :kram det håber jeg også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maden

Så fik vi endelig taget os sammen og bestilt mad til festen. Vi har bestilt fra smageriet.dk og valgt en "vælg-selv-buffet" hvor vi ender med at betaler 132 kr. pr. kuvert. Vi har bestilt 45 kuverter som er et par stykker mere end de anbefaler, men så har vi nok.

Vi har bestilt følgende:

Kalvecuvette - rosastegt med krydderurter

Unghanebryst med rosmarin og citronmarinade

Oksefrikadeller rustik, med relish af løg og peberfrugter

Saltbagte Mallorca kartofler Aioli

Perlebygsalat krydderurtemarineret

Tzasiki, agurk og yoghurtsalat

Ovnstegte kartofler m. krydderurter

Broccolisalat med rosiner, bacon og solsikkekerner

Vi regner så med at købe lidt brød til også for det synes jeg altid er rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lækkert! Det skal nok blive en dejlig dag!

Hvis du gerne vil have en 'rigtig' dåbskage, så kan jeg kun anbefale hende der lavede Annas!

Vi gav 450kr for en kage der rakte til 20 - den var så flot. Hvis du vil have hende email, så siger du bare til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER