Myliona

Alkoholfri drinks?

13 indlæg i dette emne

Troede jo jeg fik en fesen nytårsaften, men nu har et af kærestens vennerpar meldt sit frivilligt til at holde nytår med os :)

Og de skal jo have en massssse alkohol indenbords - og for en i søren, så skal jeg have fine drinks med paraplyer!! :loveshower

Kender I nogle lækre, og fine - anderledes, måske sjove alkoholfrie drinks? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lavet nogen der ligner tequila sunrise.. med appelsinjuice og grenadine... Det får sådan en fin farve...

Ellers er jeg helt vild med nikolines nye hyldeblomst sodavand... Hæld den i et champagneglas og med et par frosne jordbær eller hindbær i. .. Så ser det så festligt ud. :toot

Og vigtigst af alt sugerør, paraplyer, plastikmænd og fancy glas... Ja ja der skal ikke spares på de dele når der nu spares på alkoholen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tranebær juice i et glas og top op med danskvand, det giver en fin boblende effekt, faktisk kan du lave en masse drinks ved at tage forskellig juice og toppe op med danskvand

Og hyldeblomst saftevand hvor du istedet for vand topper op med danskvand, det er virkelig friskt, prøv især dem fra grønnegården, de er fantastiske til formålet.

festligheden kommer med drinkglas, cocktail glas (med sukker kant) paraplyer, drinkspinde osv. forskellige farver kan tilsættes med Grenadine

Man kan også finde simple drinks på nettet og så undlade at putte alkoholen i - det kan godt anbefales. Søg på dine yndlingsdrinks på google og skriv Virgin foran fx Virgin strawberry dacary (Staves nok forker, men du ved hvad jeg mener :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En mojito lavet uden rom smager fantastisk :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede ofte strawberry daquiri uden rom da jeg var gravid. Den smager fantastisk og ser festlig ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i Spanien for et par uger siden, hvor jeg fik hjemmelavet isthe med lemon og mynte i. Det var meget som mojito og meget lækkert! Følte mig slet ikke snydt da de andre fik drinks...

Ellers så er ginger ale med appelsin også godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med klassikeren "Shirley Temple"?

2 dele ginger ale, 1 del appelsinjuice, 1 skvæt Grenadine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med klassikeren "Shirley Temple"?

2 dele ginger ale, 1 del appelsinjuice, 1 skvæt Grenadine.

Hvor meget er en skvæt :whistling Elsker det udtryk :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor meget er en skvæt :whistling Elsker det udtryk :lolhit

Hahaha, jeg ved det ikke :D Tænkte også over det - i opskriften på engelsk stod der "a splash".. Jeg tænker at man ligesom bare "tipper" flasken. Men grenadine er jo en sirup, så det er nok også lidt en smagssag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes en masse smagsvarianter fra Roses, eks lime, apricot, grenadine, og noget blåt noget der alt samme er uden alkohol og godt at blande med juice eller sodavand.

Når vi har ungerne til nytår laver vi altid drinks til dem med sjove farver - kun fantasien sætter grænser!

Personligt kan jeg godt lide ananas eller mulitfrugtjuice med det blå fra Roses eller appelsinjuice med grenadine - det fik vi altid som velkomstdrink når vi holdt store fester da jeg var barn :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit største problem er nok at jeg tåler sukker meget dårligt... Og juice er især slemt, pga meget frugtsukker.. :rolleyes

Men der er helt sikkert nogle af de drinks her jeg skal prøve :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik sådan en fin folder ind af døren i går Østjyllands og Syddanmarks færdselsudvalg... I den var der en masse opskrifter på alkoholfrie drinks... Flere af dem ser rigtig spændende ud - folderen er tænkt som et led i en kampagne, der skal forebygge spritbilister - især her hen over julen og nytåret... Folderen kan findes på dette link www.tv2oj.dk/modules/fsArticle/download.php?fileid=139

link (Det er en pdf fil)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tråd og tak nitzen jeg har ledt efter noget som den folder. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER