Guest

En sjov måde at fortælle man er gravid

11 indlæg i dette emne

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få lidt inspiration til hvordan man afleverer den gode nyhed.

Min søster er ca en måned længere fremme i sin graviditet end jeg er. Vi har besluttet at fortælle vores forældre det samtidig, selvom jeg endnu kun er 6-7 uger henne når vi kommer der til men vi løber risikoen og fortæller det tidligt. Vi har besluttet at fortælle det den 22 december hvor vi har en juletradition hvor vi samles ved mine forældre. Men nogen gode idéer til en sjov måde at gøre det på? Jeg tænkte lidt på "en, to, tre - VI ER GRAVIDE" Men det er bare så plat. Hun kan fremvise et scannings billede men det kan vi jo ikke endnu så nogen forslag?

mandens forældre får det at vide juleaften - det er perfekt fordi vi blev forlovet juleaften forrige år (blev gift sidste vinter) og Svigermor sagde hun havde den bedste juleaften da vi havde fortalt det, så nu overgår vi det og fortæller at hendes højeste ønske går i opfyldelse - De bliver så glade! Vi tænkte lidt på at give dem en bedstemor og bedstefar kop allerede under middagen, fordi ellers går vi i spåner over spændingen og fordi de vil undre sig over at jeg ikke drikker rødvin. Men det er ret uoriginalt - nogen forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pyha ja den er svær. Hvad med at købe en fælles vært/værtinde gave som feks er krus med Verdens bedste Mormor og Verdens bedste Morfar.

så kan jeres forældre være lidt forvirret og så kan i afsløre det er jer begge ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der var også den med den lille gave fra barnet med sutten og brevet om de ville passe på den indtil han/hun hentede den... så kunne I ligge to sutter i måske...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller rammerne som BarbaMama har gjort - se evt i hendes tråd - de var ret fine!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller rammerne som BarbaMama har gjort - se evt i hendes tråd - de var ret fine!

:yay

Super godt!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste en super god en engang om en, der var skrevet som en faktura.

Leverance dato: Den forventede terminsdato med forbehold

Vægt:

Farve:

Leveringsadresse: Det aktuelle sygehus/hjemme

Mm hvad man ellers kan få til at passe med en lille bebs ankomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste en super god en engang om en, der var skrevet som en faktura.

Leverance dato: Den forventede terminsdato med forbehold

Vægt:

Farve:

Leveringsadresse: Det aktuelle sygehus/hjemme

Mm hvad man ellers kan få til at passe med en lille bebs ankomst.

Det kunne også være ret sjovt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved den første lavede vi en fødselsdag invitation til "primo juni". Vi købte sådan nogle rigtige børneinvitationer i Føtex.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nu besluttet at min søster og jeg fortæller det på ca. samme måde som Barbamamma, Min nevø giver "mormor" og "morfar" Gaven som er rammen hvor der skal være plads til 2 billeder. I det øverste eller det til venstre skal der stå:

I kan ej med det samme

få fyldet til denne ramme

men til Juni næste år

I et dugfrisk billed får

For før end sommeren er omme

Storken på besøg vil komme

I den anden skal der stå:

****** skal være store bror

men der er mere end i tror

for i det aldrig gætter

han skal også være fætter

Inden august er omme

BEGGE maver er tomme

Så må vi se hvordan vi lige gør det med mandens forældre, måske på samme måde, måske tager vi en af jeres andre idéer - så keep them comming :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altå vi var ikke særlig kreative da vi fortalte det.

Men vores barn bliver min svigermors første barnebarn, og hun glæder sig SÅ meget til at blive farmor. Derfor har jeg købt en fin bog i Bog&Ide der hedder 'Fortæl nu farmor' hvor hun kan skrive oplevelser fra hendes eget liv, sætte billeder ind osv. Det bliver en julegave fra det kommende barnebarn. Syntes det er en rigtig fin gave, fordi jeg ved min svigermor vil elske at skrive i bogen, og det bliver sjovt engang at kunne læse op af bogen for vores datter.

Og tillykke :hurra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altå vi var ikke særlig kreative da vi fortalte det.

Men vores barn bliver min svigermors første barnebarn, og hun glæder sig SÅ meget til at blive farmor. Derfor har jeg købt en fin bog i Bog&Ide der hedder 'Fortæl nu farmor' hvor hun kan skrive oplevelser fra hendes eget liv, sætte billeder ind osv. Det bliver en julegave fra det kommende barnebarn. Syntes det er en rigtig fin gave, fordi jeg ved min svigermor vil elske at skrive i bogen, og det bliver sjovt engang at kunne læse op af bogen for vores datter.

Og tillykke :hurra

Åh det var da en FANTASTISK idé - jeg tror da lige jeg skal i bog og idé - vi ved nemlig ikke lige hvad vi skal give svigermor i julegave - hun vil ELSKE det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER