Carcassonne

Hedehusene ???

14 indlæg i dette emne

Hvordan er området omkring hedehusene? hvordan er skolerne osv?

Ville i selv bo der?

Kigger på lejlighed i nærheden af København og fundet en lækker lejlighed som da kunne overvejes :)

Lejligheden hvis folk er interesserede http://www.edc.dk/Sag/?Pid=26400231&cid=s01m05

I må også meget gerne komme med input til hvor man skal bo og hvor man ikke skal bo omkring kbh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis I har bil kan Hedehusene være ganske fint eller hvis I ikke har tænkt jer at skulle ind til midtbyen ofte. Skal i tit ind til byen og har ingen bil kan det anbefales at finde en by med s-togstation.

Hedehusene ligger liiidt langt væk fra København, så hvis i drømmer om ofte at tage ind og shoppe/spise osv ville jeg faktisk nok vælge noget der lå tættere på... men altså selvom området i Hedehusene I har kig på er sådan set fint nok mener jeg, der er andre områder som jeg ikke vil anbefale som ikke er så pæne, men tror det er ganske fint det sted I har kig på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender ikke området - er fra Jylland.. Men ej, hvor er det en fed lejlighed :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed lejlighed.

Kan nu godt lide Hedehusene.. Min fætter har selv lige købt hus der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det bliver relevant skal vi til københavn begge to hver dag. Til ITU og CBS, men vi har egentlig ikke et ønske om at bo i centrum og er jo også dyrere og synes man kunne finde nogle prisfornuftige ting i Hedehusene. Godt være at der ikke køre s-tog, men der køre da ihvertfald regionaltog, og de køre hver halve time så vidt jeg ved?

Er self ikke ligesom nu hvor vi henholdsvis 5 og 10 minutter på gåben i skole, men sådan er det jo ikke altid muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også bare at lejligheden virker mega lækker:) men fra d. 6. december sku vi gerne vide om vi kan blive i Aalborg eller skal til KBH :) har bare kigget en masse for at det ikke pludselig bliver et chok når jeg finder ud af at vi faktisk er nød til at flytte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regionaltogene på den strækning er faktisk at foretrække fremfor s-togene, synes jeg. Kender ikke selv til Hedehusene, men det er da sikkert et helt fint sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har boet i Hdekæret 44 de første 18år af mit liv og har venner som bor der nu. Super dejligt område. Hedehusene skole og Fløng skole (lige langt) - I ville nok høre til Hedehusene skole - har begge et godt ry og har jo selv for mange år siden gået 10 år i Hedehusene skole.

Min mor bor i Hedehusene endnu og Regionaltoget kører fint. Efter klokken 18.00 er det vist kun en gang i timen, men i mylretiden går det jævnligt!

Jeg siger Go!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har boet i Hdekæret 44 de første 18år af mit liv og har venner som bor der nu. Super dejligt område. Hedehusene skole og Fløng skole (lige langt) - I ville nok høre til Hedehusene skole - har begge et godt ry og har jo selv for mange år siden gået 10 år i Hedehusene skole.

Min mor bor i Hedehusene endnu og Regionaltoget kører fint. Efter klokken 18.00 er det vist kun en gang i timen, men i mylretiden går det jævnligt!

Jeg siger Go!

Linda

jo tak :) Lyder da positivt.

Er selv opvokset i Viby Sj. hvor min far pendlede til københavn så er jo bare bedre det her:) Nu må vi bare se om økonomien kan sige god for det, og om vi skal til København eller kan blive i Aalborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg nok ærgre mig over at skulle til Hedehusene med toget hver dag. Jeg pendler selv fra Roskilde til København. og jeg er rigtig glad for at jeg kan tage (næsten) alle toge fra Hovedbanen der går mod vest. Der er rigtig mange der ikke stopper i Hedehusene.

Tæt på Hedehusene ligger Hedeland, hvor der er rigtig gode muligheder for at gå ture, ride, stå på ski (når det er koldt nok) og lave en masse andre aktiviteter. Så kan I overleve en ikke helt optimal offentlig transport ville jeg gøre det :)

Alternativt kan være at finde noget i cykelafstand fra Høje Taastrup station? Jeg har dog ikke lige tjekket priserne, men der er i hvert fald mange flere toge (ca. hvert 10. minut i myldretiden).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt ville jeg nok ærgre mig over at skulle til Hedehusene med toget hver dag. Jeg pendler selv fra Roskilde til København. og jeg er rigtig glad for at jeg kan tage (næsten) alle toge fra Hovedbanen der går mod vest. Der er rigtig mange der ikke stopper i Hedehusene.

Tæt på Hedehusene ligger Hedeland, hvor der er rigtig gode muligheder for at gå ture, ride, stå på ski (når det er koldt nok) og lave en masse andre aktiviteter. Så kan I overleve en ikke helt optimal offentlig transport ville jeg gøre det :)

Alternativt kan være at finde noget i cykelafstand fra Høje Taastrup station? Jeg har dog ikke lige tjekket priserne, men der er i hvert fald mange flere toge (ca. hvert 10. minut i myldretiden).

+ at der kører s-tog til og fra Høje Taastrup :)

Jeg kender ikke så meget til Hedehusene, men er enig med mille1981 i det med den offentlige transport, som er værd at overveje, nu I begge skal til København hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der stopper massere af toge i mylretiden kan jeg ikke se det store problem idet. Husene er typisk billige i Hedehusene end i Roskilde og vil man bo tæt på Højetaastrup station skal man ikke forvente nogen hyggelig by men City2 istedet for. Hvis man Vælger Roskilde kan man jo også komme så langt væk for stationen så rejsetiden bliver den samme. Som gammel Hedehusene beboer kan jeg overhovedet ikke se et problem i den offentlige trafik!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er området omkring hedehusene? hvordan er skolerne osv?

Ville i selv bo der?

Kigger på lejlighed i nærheden af København og fundet en lækker lejlighed som da kunne overvejes :)

Lejligheden hvis folk er interesserede http://www.edc.dk/Sag/?Pid=26400231&cid=s01m05

I må også meget gerne komme med input til hvor man skal bo og hvor man ikke skal bo omkring kbh.

Jeg bor i Hedehusene. Godt nok i den anden ende af hedehusene. Jeg er glad for at bo her. Det tager ikke lang tid at komme ind til københavn. Der går bus fra Hedehusene til høje Taastrup station. Det tager ca 10 minutter og kører hvert 10. minut i myldretiden. Tog fra høje Taastrup til hovedbanegården tager 15 minutter.

Hedehusene ligger centralt til alt. Der er ikke langt til bilka, ikea, bauhaus, city2, babysam, toysrus, jysk, silvan, Elgiganten mv. Motorvejen er lige ved siden af uanset om du skal til holbæk, hillerød, falster eller odense.

Hedehusene er en forholdsvis lille by med bager, slagter, posthus, apotek, netto, fakta, brugsen, aldi, spisesteder, vaskeri, bibliotek, skoler, idrætshal. Synes faktisk ikke der mangler noget her.

Du kan også prøve at se om der er andelslejligheder til salg på Liselundager. De er nye og super lækre og det vrimler med børn.

Held og lykke med valget.

Knus Pippi75

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser meget lækkert ud, men ligger langt over vores budget med en boligydelse på 10.992 kr. om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER