bibijanni-sofia

Er i tvivl om hvor langt henne jeg er og hvornår jeg kan teste

23 indlæg i dette emne

Hej med jer....

Det første jeg er i tvivl om hvor langt henne jeg er hvis jeg er gravid....

Min sidste mens første dag var d. 5 nov.... Jeg kan ikk huske hvordan man regner sig frem til det....

Jeg har regnet mig frem til at idag skulle jeg være 2+8....

Hva mener i at jeg er..?

Så er der det andet....

Jeg har købt nogle teste....

Den ene er strimmelteste fra billigteste der kan måle ned til 10 ml... Hvor tidligt kan jeg teste med dem...?

og de andre er valmed og måler fra 25 ml.... Hvornår kan jeg teste med dem....?

Syntes at venetiden er MEGET lang.....

Håber at i kan/vil hjælpe mig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Efter hvad jeg kan regne mig frem til, så er du 2+3 i dag.

Der er ikke noget, der hedder 2+8. Det hedder 2+6 og så er det næste 3+0.

Du kan beregne din termin med en terminsberegner her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

problemet er at min cyklus er i uorden....

sidste mens første dag d. 5 nov og min ægløsning omkring d. 10..... så den kan jeg ikk helt regne med....

Jeg fik lige pludselig en sindsyg smerte i underlivet og var til vagtlæge og skulle undersøges af en gynækolog... og hun sagde at min smerte skyldes

ægløsning.... så ved ca at det var omkring d. 10....

Så nu kan jeg regne frem til at jeg er 2+6.... det var også det der skulle stå....

men hvornår kan jeg teste med testene....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du kan evt se både terminsberegnere og graviditetsberegnere her

Du kan vel begynde at teste når du er gået over tid... men hvornår det er når din cyklus er i uorden ved jeg ikke :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil mene at du kan teste ca. 14 dage efter æl så måske fra i morgen.. Men selvfølgelig med risiko for et usikkert svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kan ikk rigtig bruge dem til noget da jeg kun skal indtaste den ene af dem og ikk dem begge.... men den ene passer rimelig på det jeg har regnet frem til....

Jeg har regnet frem til at skulle være 2+6 idag..

den ene siger jeg er 2+4 og den anden 3+6.... men hva for en skal jeg regne med....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal regne med sidste menses første dag - da befrugtningen kan ske i dagene efter ÆL..

Jeg ville vente med at teste til 28 dage efter sidste menses, for der burde du kunne se "noget".

Jeg kunne dog selv teste positivt da jeg var 3+3 :)

Lægen sætter din termin efter sidste menses første dag, og du får først en ny til NF - så du kan lige så godt selv regne fra den dag af nu, ellers tror jeg det bliver besværligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay.... så må jeg være 2+5 idag..... så er der lidt tid endnu før jeg kan teste....

eller hvornår kan man teste med de teste der kan måle fra 10 ml....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægerne bruger jo 1. dag i sidste menstruation til at beregne termin, da alle ved ca hvornår det var i modsætning til ægløsning. Det er jo ikke alle kvinder kan mærke/tester for ægløsning, så derfor er 1. dag i sidste menstruation valgt som standard. MEN det kræver så at man har en cyklus på 28 dage.

Eftersom din cyklus er uregelmæssig og du VED hvornår du har haft ægløsning, ville jeg tage udgangspunkt i din ægløsning og sige, at der var du 2+0 (+-). Det vil sige, at du nok ca er 3+6 nu (+-). Hvis jeg var dig, ville jeg teste om et par dage.

Min egen cyklus var også ret uregelmæssig, da jeg blev gravid med min søn. Jeg kan også mærke ægløsning, så jeg vidste præcis hvornår det var. Lægen insisterede på at bruge dato for 1. dag i sidste mens på trods af at jeg vidste hvornår jeg havde haft ægløsning. Jeg blev alligevel sendt til terminsscanning, hvor den terminsdato JEG havde beregnet kun lå 1 dag fra hvad scanningen sagde. Lægens terminsdato lå 5 dage fra.

Krydser fingre for at du snart får II

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jamen hvordan kan man så lige beregne mig.... sidste mens første dag d. 5 og sluttede d. 9....

ægløsning omkring d. 10....

Den ene vil sige jeg er 2+4 idag og den anden 3+6 men jeg selv har regnet til at jeg er 2+5....

Det er da noget være L... at regne ud syntes jeg....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, aegloesning ELLER sidste mens foerste dag - du maa jo bare bestemme dig for at bruge den ene eller den anden til DIN beregning og saa er den ikke laengere. Det er ikke noget rod, det er bare matematik.

Som jeg har skrevet foer, saa kan de fleste teste positivt - forudsat de er gravide - enten:

5 uger efter sidste mens foerste dag

eller

3 uger efter aegloesning

Men hvem ved om du kan teste positivt foer det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej det er så rigtig nok....

jeg har købt strimmelteste fra billigteste.dk og de måler fra 10 ml.... er der nogen der har erfaringer med dem....?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem er der mange der bruger herinde, saa brug du bare dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er bare mere hvornår de tester positiv med dem....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er bare mere hvornår de tester positiv med dem....

Jeg testede positiv på strimmeltest fra billigeteste.dk da jeg var 3+6 sidst (min egen beregning baseret på ægløsning)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay.... efter hva jeg har regnet mig frem til og andre har hjulpet er jeg 3+6 idag... men har ikk testet.....

Tror jeg venter til fredag med at teste..... er skide nervøs....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede positiv med dem ved 3+5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg testede positiv med billige-teste 3+3, dog svagt positiv :) Umiddelbart vil jeg også sige, at du er lige omkring 3+5/6, og man siger, at 14 dage efter ÆL kan nogle teste positiv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

øv :(

Men du har jo testet lidt tidligt, så måske er der stadig håb :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja jeg holder stadig hoved højt indtil mens viser sin ankomst hvis den har lyst til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER