Thess

Hvornår er man klar??!!

25 indlæg i dette emne

Hej Alle I skønne piger!!!

Jeg vil lige sige hej, er helt ny her på BK, og går med en masse tanker som jeg gerne lige vil dele med jer, og for at høre om det er mig som er helt unormal :)

Jeg og min skønne mand blev gift d. 20. august 2011, efter vi for godt et år siden købte nyt hus på landet som vi total renoverede på et år, da vi satte os det mål at vi ville holde det smukkeste, mest fantastiske eventyrlige bryllup hjemme hos os selv i vores gamle lade. Efter et år fyldt med stor travlhed og til tider frustrationer og svigtende tro på det her kæmpe projekt vi havde rodet os ud i, nåede vi vores mål og vi havde det mest fantastiske bryllup nogensinde! :loveshower

Min mand er 25 år og jeg bliver 25 år i februar. Jeg har en rigtig god fast stilling som pædagog, og han som ingeniør i et nyere firma. Vi bor som sagt i hus på landet, med hest og stor hund, og vores økonomi er fin og stabil = vores situation er egentlig perfekt i forhold til børn!

Nu, ca 3 måneder efter bryllup, uden så meget som fra min side at have skænket børn en tanke, melder tankerne sig sgu, og det kommer faktisk bag på mig! Min mand har egentlig været meget klar til at få børn det sidste års tid tror jeg, og joker tit med det og at det da skal være snart osv osv, og jeg er fyldt med en følelse af både spænding og frygt! Grunden til jeg jo kom ind i dette forum var jo at jeg på søster-siden Bryllups-klar jo ikke kun undgå at se deres reklame for babyklar-forummet, så igår bestemte jeg mig for at tjekke det ud. Her er virkelig mange gode emner og problemstillinger som bliver taget op, og kan jo se jeg ikke ved en disse om noget som helst! Det er også det som gør mig en smule nervøs.. :(

Jeg har så mange bekymringer i forhold til både det at blive gravid, at skulle føde, og endelig at have et barn - kan jeg nu finde ud af det? Kan vi overhovedet få børn? Vil det hele gå let? Får jeg et kolik barn? Hvad hvis det er tvillinger, er jeg så klar til det? (er selv tvilling) Hvornår kan man tage en graviditets test? Hvad så hvis man bliver gravid, hvad skal man så? Gør det bare mega ondt at føde? osv osv osv.....!!! Det kører simpelthen rundt i hovedet på mig, og både fascinerer mig og skræmmer mig på en og samme tid!! Sprang I bare ud i det, og lod det ske der måtte ske??

Puhh det blev et langt indlæg, men mit egentlig spørgsmål er vel bare:

Hvornår ved man om man er klar, og er alle disse skøre tanker normale????!!

:kram fra en lidt forvirret ny BK bruger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til!! :balloons

Og tillykke med det fantastiske bryllup! :biglove

Jeg synes dine tanker ligner meget mine inden vi gik igang. :) I har bare lidt mere styr på tingene, end vi har, forstået på den måde, at jeg ikke er færdiguddannet endnu og vi har heller ikke købt hus ;) Jeg gik også og tumlede lidt med den der "Hvornår er man egentlig klar?" tankegang, men så en dag vedtog jeg, at det var jeg altså nu. Færdig bum. :P Og gu var jeg da ej 100% klar, jeg var da stadig mega nervøs og der var (og er stadig) ALT muligt, jeg ikke vidste en pind om. Men tanken gjorde mig bare så glad. :7himmel Og en måneds tid efter blev min mand færdiguddannet og afslørede at han havde tænkt sig, at vi skulle igang, når han havde fået job. :7himmel Og det fik han med det samme efter at han var færdiguddannet, så 3-2-1-farvel p-piller. :loveshower

Vi var så heldige at blive gravide i allerførste cyklus, så bekymringen med "kan vi nu blive gravide?" slap vi ret billigt fra. Tilgengæld fik vi nok lidt et chok over hvor hurtigt det gik. Misforstå mig ikke, vi er LYKKELIGE og føler os mega mega heldige, men der vil jo altid være bekymringer. ;) Nu er det bare sådan noget "Når vi mon at blive klar?" og "Har vi mon råd?". Men selvfølgelig når vi det, og selvfølgelig har vi råd. Baby kommer, når baby kommer, og så finder man en løsning, og jeg er sikker på at det bliver alle bekymringer og livsændringer værd gange en million :loveshower

Nå, men tilbage til jer. :btopic Hvornår I tager springet er selvfølgelig noget I må tage stilling til, men jeg tror at stort set alle "tager springet", og er usikre i starten, og jeg tror at selv dem, der har kæmpet længe kan blive ramt af en "Fuck, hvad har vi dog rodet os ud i???" følelse når de står med to streger. Det er i hvert fald mit indtryk at det er helt normalt ;) Og det lyder jo til, at I er "praktisk" klar, så for mig at se, er det bare et spørgsmål om hvornår I har LYST til at gå igang.

Og når I når dertil, så bliver det rigtig spændende! Men også hårdt. Men så har du/I det fantastiske babyklar, hvor der ALTID er en masse søde piger klar med kram, viden, erfaring og gode råd :lovebk Så det skal nok gå alt sammen. :loveshower

Ved ikke om det blev totalt rodet, er selv gravid og lidt præget af det, så er dødtræt, haha. Ville egentlig bare sige velkommen til, at jeg synes dine tanker er helt normale, og at det hele nok skal gå godt når/hvis I springer ud i PB! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons og tillykke med et fantastisk bryllup :loveshower

Jeg tror, at det er meget forskelligt hvornår og hvordan man føler, at man er klar...

Jeg havde længe øsnket at få et barn, men der skulle jo lige en mand til ;) Ham fandt jeg så. Vi vidste fra starten af, at vi skulle have hjælp til at blive gravid, så jeg smed p-pillerne hurtigt, og så havde vi den indstilling "at skulle jeg blive gravid mod alle odds, så er det bare fantastisk". Jeg blev som forventet ikke gravid, så vi blev henvist til fetrilitetsklinik. Da dagen kom, hvor æggene skulle udtages og nogen dage senere skulle lægges op igen, var jeg HELT klar. Det skulle bare lykkedes... Jeg var slet ikke i tvivl på det tidspunkt, at jeg ønsker mig en baby mere end alt andet på jorden... men på det tidspunkt var jeg også 33 år gammel, så det skulle jo snart være. Vi var så heldige, at det lykkedes ved første forsøg :loveshower Selvom jeg ikke ønskede mig noget mere end en baby, kom tanken "det her kan vi ikke lave om på mere :unsure "... Ikke at jeg fortrød, men der kom bare en usikkerhed, og den tror jeg, at rigtig mange får, for det at blive gravid er en stor ting, der kommer til at ændre hele ens liv :7himmel

Jeg håber, at du også lige pludselig får en følelse af, at det bare skal være nu :7himmel Held og lykke med det, når I når dertil :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Tillykke med brylluppet - det er SKØNT at blive gift!

Ha ja, I lyder godt nok også mere klar, end vi er :) Sådan praktisk set i hvert fald :)

Praktisk set er vi slet ikke klar - vi bor i en 2½-værelses, jeg er arbejdsløs, og min mand arbejder deltid. Jeg havde bestemt mig for, at man under INGEN omstændigheder ville være klar, FØR vi begge havde fuldtidsjob og en helt klar plan over vores liv... Og så viste det sig bare, at når det kom til stykket kunne intet stå i vejen for vores ønske om et barn. Så nu prøver vi på det. Og så må resten af livet jo ordne sig efterhånden :loveshower

For mange tror jeg bare, at følelsen kommer. For andre tror jeg, at den aldrig RIGTIG kommer, men at man alligevel er klar. Selvom jeg føler mig så klar som muligt rent følelsesmæssigt, kan jeg da også godt blive skræmt en gang i mellem.

men det er nok meeeget individuelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, så ville jeg læse med på dette fantastiske forum i et stykke tid. hvis du er klar nok, så vil du hurtigt finde ud af det - her er så mange dejlige historier! :loveshower

Er du bannge for fødslen, så læs fødselsberetningerne herinde, jeg har ikke læst en eneste uden at græde glædestårer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg anede ikke meget om det at være gravid og få børn før vi begyndte på projektet... Jo tror jeg begyndte at sætte mig ind i det ca. 2 måneder før... Men altså heldigvis er der jo 9 måneders levering på sådan en størrelse, så man skal nok nå at blive klar på det og blive klogere.

Tror som før skrevet aldrig at man bliver 100 % klar... Jeg panikkede noget den dag jeg smed ppillerne og dyrkede ubeskyttet sex.. Men efter det føltes det meget rigtigt. Bliver da stadig ramt af kan jeg nu finde ud af det... Burde jeg ikke rejse jorden rundt osv, men så igen det føles bare rigtigt at have sådan en spire i maven.

Jeg ved knap nok hvilken ende der vender op og ned på baby og sådan noget.. Men er sikker på at vi nok i fællesskab bliver gode forældre... Noget har jeg sat mig ind i nu og noget tager vi som det kommer :whistling

Men ja læs du med herinde lidt og tag snakken med din mand om hvad han føler... Vi tog snakken efter at have været ved nogle venner der lige var blevet forældre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til dette skønne forum. :balloons

Tja tror heller aldrig man bliver helt klar. Der vil altid være bekymringer, det har jeg haft med begge mine børn, og her hvor vi gerne vil have nr 3, er mit hoved stadig fuld af bekymringer. :rolleyes Så det hører nok aldrig op. Men kig dig omkring herinde. Hvis æggestokkene begynder at skrige, ja så er du klar. :D :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tusind tak for alle de skønne svar!! :loveshower :lovebk

Det var bare så dejligt at høre om jeres oplevelser i forhold til at tage den endelige beslutning, og det har bestemt sat endnu mere gang i tankerne om baby for mig - ja faktisk så meget at min mand og jeg igår bestemte os for at jeg i aften tager min sidste p-pille, og så må vi bare se om jeg er så heldig at blive mor inden for kort tid eller længere tid. En ting som især fik mig til at tage en beslutning var nok tanken om at man jo bare ikke ved hvor let det er for os at blive gravide, og jeg ved at jeg rigtig gerne vil have mindst 2 børn, og min mand og jeg har altid vist at vi rigtig gerne vil være unge sammen med vores børn, så derfor springer vi simpelthen ud i projektet nu. Vi tager det hele stille og roligt og lader så at sige lidt tilfældigheden råde her den første tid, vi vil ikke blive fanatiske omkring det og ændre en masse på f.eks. vores sexliv osv, lige nu kommer det så når det kommer :)

Kan mærke en fuldstændig vild spænding i min krop og en boblen i maven - og det er alt sammen meget positivt og jeg mærker klart en stor glæde når vi snakker om det. Igår da den endelige beslutning så blev taget om at jeg smider pillerne, blev vi helt fjollede og nyforelsket igen - det var en rigtig dejlig fornemmelse :biglove :seng

Så nu er jeg vist blevet fast inventar herinde på BK og vil helt klart følge med dagligt herinde nu! Der vil nok komme rigtig mange flere spørgsmål og problemstillinger fra mig af, og jeg vil se frem til at dele mine tanker og oplevelser med jer og læse om jeres! :)

:kram fra en ny BK bruger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med beslutningen.. lyder bestemt til at i er så klar som man kan blive.. Husk at du nu skal starte op med at spise folsyre, da man helst skal tage det inden man bliver gravid. Det modvirker rygmarvsbrok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P.S. Her kommer så lige første spørgsmål: :)

Hvornår tager man en graviditetstest???

Jeg tager som sagt min sidste p-pille i aften, og ved at jeg så får min mens ca på fredag, og den vare 5 dage. Vi vil jo så nok dyrke sex en af de efterfølgende dage efter min mens er stoppet, og der ku jo i realiteten allerede være en chance for at blive gravid der. Hvis jeg så gerne vil teste det, hvornår skal jeg så tage en graviditets test? Altså, hvor længe skal der gå efter man har haft sex til man tester?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med beslutningen.. lyder bestemt til at i er så klar som man kan blive.. Husk at du nu skal starte op med at spise folsyre, da man helst skal tage det inden man bliver gravid. Det modvirker rygmarvsbrok.

Hej Sinning!

Tak for dit svar! Og tusind tak for rådet, men bliver nødt til at spørge: Hvad er Folsyre? Og hvordan får man det, er det i pille form, og hvor køber jeg det? Har aldrig hørt om det før.. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at svare for Sinning: Folsyre fås i pilleform og kan købes på apoteker, i Matas og vist også i de fleste supermarkeder. :) Du kan enten købe det "rent" eller som del af en vitaminpille. Såvidt jeg ved har alle graviditetsvitaminpiller nok folsyre (400 mg). Selv tager jeg GraVitamin, men Matas har også en graviditetsvitamin, der er billigere og skulle indeholde det samme, og det samme har Livol. Husk at lægge mærke til om du skal tage én eller to piller, det er lidt forskelligt :)

Mht. testning, så er det nok lidt en smagssag, og det afhænger af hvornår du forventer mens. Nogle snydetester og tester inden, de regner med at få mens, nogle på mensdagen og nogen efter. De fleste af os regner i uger og dage efter første blødningsdag i sidste mens. Dvs. hvis du får menstruation på fredag, så er du 1+0 fredag d. 2. december, 1+1 lørdag d. 3. december, 1+2 søndag, 1+3 mandag, 1+4 tirsdag, 1+5 onsdag, 1+6 torsdag, 2+0 fredag d. 9 december, 2+1 lørdag d. 10 december, osv...

Jeg tror det tidligste jeg har set nogen teste positiv var på 3+3, hvilket du jo så må have mandag d. 19 december, hvis du har første blødning på fredag. Der er så den "hage" at hvis du tester meget tidligt positiv, så kan det være en såkaldt BIO, dvs. at æg og sædcelle er mødtes og du er begyndt at danne graviditetshormoner, men uden at ægget har sat sig fast i livmoderen = du kan teste positiv men er IKKE gravid. Jeg mener at have hørt, at man først bør teste ved 5+0 hvis man vil undgå en falsk positiv test, men jeg tror det er de færreste, der kan vente så længe.

Dertil kommer at hvis du har en lang cyklus, så går der længere tid, før du kan teste positiv. Altså hvis du har en cyklus på 40 dage, så kan du måske først se en positiv test ved 5+0 eller sådan noget. Hvis du ved, hvornår du har haft ægløsning (enten fordi du har taget en ÆL-test eller fordi du har kunnet mærke det) så burde du få mens senest ca. 14 dage efter, hvis du ikke er gravid. Så hvis du ved, hvornår du har ægløsning, vil jeg mene at du kan teste ca. 14 dage derefter.

Puha, det her bliver vist langt og rodet. Jeg håber det giver mening, ellers må du spørge. Men det er noget med at lære sin krop og sin cyklus lidt at kende, og overveje om man helst vil teste tidligt og risikere at blive skuffet fordi det måske ender som en BIO, eller om man kan være tålmodig og vente med at få svar, men at man så tilgengæld har mindre risiko for at stå med en falsk positiv test.

For at summe op, så ville jeg nok tidligst teste 28 dage efter din første blødningsdag i sidste mens (altså når du er 4+0), hvis jeg var dig. :) Og så evt. teste før eller senere i kommende cyklusser, alt efter hvordan din cyklus er, hvis du da ikke er så heldig at blive gravid i den første :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som barbamama skriver så test den dag du forventer næste mens eller et par dage efter..Alt andet er for usikkert. Og håber det var fint svar på det med folsyre..Jeg tog det som en kombi pille af blandede b-vitaminer.. men mange tager graviditets vitaminpiller, så passer mængden også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med beslutningen :loveshower Det er nu en dejlig og stor og vigtig beslutning at tage!!! :biglove

Og velkommen her som fast inventar. Her er så dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uuuh spændende! held og lykke med hele projektet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :) Håber du bliver glad for at være her ;) Spændende med jeres babyprojekt.. Så må vi håbe der ikke går mange måneder inden du står med en positiv test i hånden.. Alle de tanker du har tror jeg de fleste har haft inden de gik i gang med projektet :) Du kan altid smide spørgsmål herinde, der er altid nogen der gerne vil svare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak alle sammen for de søde ord! :)

Er rigtig spændt på at komme igang, og en smule nervøs også, hehe..

Jeg regner med at få min mens som jeg plejer på fredag (smed jo først mine p-piller igår så mon ikk det er til at regne med denne gang) og så må vi jo bare se tiden an og se om vi er heldige :) :stork

Vil helt sikkert komme med mange flere spørgsmål til jer skønne tøser - glæder mig til at følge med herinde! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Thess.

Din situation minder fuldstændig om min for ca 1/2 år siden. Var lige blevet gift, manden havde været klar til børn i nogle år, men jeg var mere skeptisk og bange for om vi var klar og kunne klare det.

Jeg kan stadig have mine stunder hvor jeg tænker at "Nej, det kan vi da slet ikke finde ud af", men alligevel er jeg 99% sikker på at det er det jeg/vi vil og at vi sagtens kan.

Jeres situation er jo ideel til at forøge familien, men det behøver jo ikke betyde at det er noget I SKAL. Mærk efter om du har brug for noget mere tid, hvor det kun er dig og din mand, og jeres interesser der skal fylde.

I er jo stadig unge og har tiden med jer, men flere og flere par har problemer med at få drømmen om et barn til at gå i opfyldelse, så det skal man jo også overveje. Men det skal jo selvfølgelig ikke være det overvejende argument :)

Prøv at forestille dig selv gå tur med barnevognen, at amme den lille og at dedikere hele dit liv til det lille barn og så mærk efter hvordan det føles?

I hvet tilfælde så velkommen til dette dejlige, underholdende univers, som findes her på BK :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til! :balloons

Det lader til, at det ikke tog lang tid, før du også blev en ægte :bk der huserer/har huseret på begge fora ;)

Tillykke med beslutningen - jeg kan se, at mange andre er kommet med svar på dine spørgsmål, og det er sådan, det er herinde: der er altid nogle, der er parat med svar eller gode råd :bk :bk :bk

Blot en lille bemærkning til dit første spørgsmål om, hvornår man er klar: jeg tror aldrig, at man bliver KLAR! Forstået som, at man aldrig kan sætte sig ind i, hvordan det er at få barn, før man selv står midt i det! Uanset hvor meget man har haft med børn at gøre, så er det bare noget andet at stå med ansvaret SELV! Så jeg tror, at det handler om at prøve at være klar til store forandringer, og så prøve at tage det som det kommer. Og selvfølgelig kan du finde ud af det, men jeg forstår fuldt ud dine tanker.

Pøj-pøj med projektet og velkommen i BK-klubben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at svare for Sinning: Folsyre fås i pilleform og kan købes på apoteker, i Matas og vist også i de fleste supermarkeder. :) Du kan enten købe det "rent" eller som del af en vitaminpille. Såvidt jeg ved har alle graviditetsvitaminpiller nok folsyre (400 mg). Selv tager jeg GraVitamin, men Matas har også en graviditetsvitamin, der er billigere og skulle indeholde det samme, og det samme har Livol. Husk at lægge mærke til om du skal tage én eller to piller, det er lidt forskelligt :)

Mht. testning, så er det nok lidt en smagssag, og det afhænger af hvornår du forventer mens. Nogle snydetester og tester inden, de regner med at få mens, nogle på mensdagen og nogen efter. De fleste af os regner i uger og dage efter første blødningsdag i sidste mens. Dvs. hvis du får menstruation på fredag, så er du 1+0 fredag d. 2. december, 1+1 lørdag d. 3. december, 1+2 søndag, 1+3 mandag, 1+4 tirsdag, 1+5 onsdag, 1+6 torsdag, 2+0 fredag d. 9 december, 2+1 lørdag d. 10 december, osv...

Jeg tror det tidligste jeg har set nogen teste positiv var på 3+3, hvilket du jo så må have mandag d. 19 december, hvis du har første blødning på fredag. Der er så den "hage" at hvis du tester meget tidligt positiv, så kan det være en såkaldt BIO, dvs. at æg og sædcelle er mødtes og du er begyndt at danne graviditetshormoner, men uden at ægget har sat sig fast i livmoderen = du kan teste positiv men er IKKE gravid. Jeg mener at have hørt, at man først bør teste ved 5+0 hvis man vil undgå en falsk positiv test, men jeg tror det er de færreste, der kan vente så længe.

Dertil kommer at hvis du har en lang cyklus, så går der længere tid, før du kan teste positiv. Altså hvis du har en cyklus på 40 dage, så kan du måske først se en positiv test ved 5+0 eller sådan noget. Hvis du ved, hvornår du har haft ægløsning (enten fordi du har taget en ÆL-test eller fordi du har kunnet mærke det) så burde du få mens senest ca. 14 dage efter, hvis du ikke er gravid. Så hvis du ved, hvornår du har ægløsning, vil jeg mene at du kan teste ca. 14 dage derefter.

Puha, det her bliver vist langt og rodet. Jeg håber det giver mening, ellers må du spørge. Men det er noget med at lære sin krop og sin cyklus lidt at kende, og overveje om man helst vil teste tidligt og risikere at blive skuffet fordi det måske ender som en BIO, eller om man kan være tålmodig og vente med at få svar, men at man så tilgengæld har mindre risiko for at stå med en falsk positiv test.

For at summe op, så ville jeg nok tidligst teste 28 dage efter din første blødningsdag i sidste mens (altså når du er 4+0), hvis jeg var dig. :) Og så evt. teste før eller senere i kommende cyklusser, alt efter hvordan din cyklus er, hvis du da ikke er så heldig at blive gravid i den første :goodluck

Jeg er næsten enig med barbamama, men vil alligevel lige komme med et par rettelser. Den dag du får din mens er du 0+1 og ikke 1+0. Og mens kommer 12-16 dage efter ÆL (ægløsning) Normalen siger 14 dage. :)

Der udover så velkommen til. Alle får tvivlen. Vi har været i gang i over 2 år og der er stadig dage hvor jeg tænker "fuck" og "hell no!" men der er heldigvis mange flere dage hvor jeg glæder mig og gerne vil gi sin venstre arm for at det vil lykkes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Thess

Jeg vil ikke skrive så meget (du har fået en masse kloge ord med fra de søde BK tøser) men blot byde dig velkommen herinde også - og så ønske jer held og lykke med projektet :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er næsten enig med barbamama, men vil alligevel lige komme med et par rettelser. Den dag du får din mens er du 0+1 og ikke 1+0. Og mens kommer 12-16 dage efter ÆL (ægløsning) Normalen siger 14 dage. :)

Der udover så velkommen til. Alle får tvivlen. Vi har været i gang i over 2 år og der er stadig dage hvor jeg tænker "fuck" og "hell no!" men der er heldigvis mange flere dage hvor jeg glæder mig og gerne vil gi sin venstre arm for at det vil lykkes :)

:oops I stand corrected! :super Man er ikke 1+0 på første blødningsdag, det er vi da helt enige om! :) Men er man ikke 0+0 og ikke 0+1? :unsure Min læge mente i hvert fald at jeg er +3 om fredagen og jeg havde første blødningsdag på en tirsdag :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de gode råd piger!! :loveshower

Jeg har nu været på apoteket og købt Multitabs Gravitamin som jeg gik igang med igår :)

Jeg forventer min mens i morgen, plejer jo at være ret præcis pga p-pillerne, og så er jeg super spændt på om jeg er en af dem som kan mærke min ægløsning - kan jo læse nogle endda har store smerter ved det! - uhh ha, bliver da helt nervøs ved den tanke, men rart at vide det så jeg ikke går i panik hvis jeg nu er en af dem som bare får mega ondt. Er spændt på at følge min cyklus, og tror næsten jeg har fattet hvordan jeg regner det hele ud, og forstået alt jeres, i første omgang, total forvirrende "kodesprog" med 1+det og 2+det, hehe.. :lol

Vi er rigtig glade herhjemme, og jeg kan slet slet ikke lade være med at tænke baby og graviditet hele tiden! :bk Er inde på siden her flere gange om dagen, og har allerede læst en masse om det at blive og være gravid - troede slet ikke det ville gribe sådan om sig allerede men jeg skulle åbenbart blive klogere ;)

Er super spændt idag, for lige om lidt skal jeg mødes med min bedste veninde til brunch på vores yndlingscafe, og fortælle hende at jeg har smidt pillerne! Hun og kæresten er selv igang og har været det i et halvt år, og hun har jo bare sådan spurgt om ikke også liiiige jeg skulle igang for så var vi måske så heldige at kunne følges igennem en graviditet og vores første bebs, og den tanke er jeg jo også bare helt vild med, så jeg glæder mig!! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for de gode råd piger!! :loveshower

Jeg har nu været på apoteket og købt Multitabs Gravitamin som jeg gik igang med igår :)

Jeg forventer min mens i morgen, plejer jo at være ret præcis pga p-pillerne, og så er jeg super spændt på om jeg er en af dem som kan mærke min ægløsning - kan jo læse nogle endda har store smerter ved det! - uhh ha, bliver da helt nervøs ved den tanke, men rart at vide det så jeg ikke går i panik hvis jeg nu er en af dem som bare får mega ondt. Er spændt på at følge min cyklus, og tror næsten jeg har fattet hvordan jeg regner det hele ud, og forstået alt jeres, i første omgang, total forvirrende "kodesprog" med 1+det og 2+det, hehe.. :lol

Vi er rigtig glade herhjemme, og jeg kan slet slet ikke lade være med at tænke baby og graviditet hele tiden! :bk Er inde på siden her flere gange om dagen, og har allerede læst en masse om det at blive og være gravid - troede slet ikke det ville gribe sådan om sig allerede men jeg skulle åbenbart blive klogere ;)

Er super spændt idag, for lige om lidt skal jeg mødes med min bedste veninde til brunch på vores yndlingscafe, og fortælle hende at jeg har smidt pillerne! Hun og kæresten er selv igang og har været det i et halvt år, og hun har jo bare sådan spurgt om ikke også liiiige jeg skulle igang for så var vi måske så heldige at kunne følges igennem en graviditet og vores første bebs, og den tanke er jeg jo også bare helt vild med, så jeg glæder mig!! :biglove

Du er bestemt ikke unormal, hvis du har ondt, men jeg vil lige "berolige" dig med, at der også er nogen, der mærker ÆL ved positive symptomer. :) Jeg havde en lille smule murren i underlivet 1-2 dage før (men ikke noget, der gjorde decideret ondt!) og ved selveægløsningen var jeg bare i MEGA godt humør og havde øget lyst til :seng Så det er slet ikke sikkert at du behøver være nervøs for din ÆL ;)

Og dejligt indlæg iøvrigt :) Kan godt forstå at du glæder dig til at fortælle veninden det, og det kunne da være super, hvis I kunne følges! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:oops I stand corrected! :super Man er ikke 1+0 på første blødningsdag, det er vi da helt enige om! :) Men er man ikke 0+0 og ikke 0+1? :unsure Min læge mente i hvert fald at jeg er +3 om fredagen og jeg havde første blødningsdag på en tirsdag :unsure

Åhh det kan du selvfølgelig have ret i. My bad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER