mareliand

Jern tilskud

9 indlæg i dette emne

Jer der er gået ind i uge 10 tager i jern tilskud, og i andre vil i gøre det? Jeg går ind i uge 11 imorgen, men er endnu ikke begyndt.. Er ikke glad for tanken om det nok vil stoppe min mave endnu mere, synes i forvejen jeg er begyndt at døje lidt med det.. Er der noget jern tilskud der ikke påvirker maven ?? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg taenker akkurat det samme som dig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er ikke lige kommet igen endnu. men skal jeg..

Hvis du er bange for forstoppelse så prøv at have noget sveskejuice stående og lige snup et halvt glas inden du tager afsted om morgenen. det kan godt løsne på det.. og det smager ikke særlig slemt.

Held og lokke med tarmene. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer også med maven og jern gør det ikke ligefrem bedre <_<

Her holder jeg en pause med jernpillerne når det blir slemt. og så tager jeg 2 breve movicol om aftenen. efter en uge ca plejer min mave og fungere igen.

Har fået grønt lys fra lægen til at tage Movicol som gravid. det går nemlig ikke ud i kroppen. det eneste det gør er at binde væsken i tarmen så man nemmere kan komme på toilettet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget jernpiller i snart to uger... Min læge anbefalede HUSK, for at movirke hård mave, men det er altså ikke et hit her! så jeg spiser loidt svesker hver dag, så min mave har det pt. fint - jeg havde ellers meget hård mave lige inden jeg startede på jern, så frygtede lidt at det ville blive meget værre med jernen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg må bare igang.. :rolleyes

Må prøve mig frem med svesker eller ligende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min vise mor har stærkt anbefalet mig at tage organisk jern, da det optages lettere og er mildt for maven. :super

Lige nu tager jeg jerntilskud i form af en urte-jern eliksir som hedder Floradix Kräuterblut (fås også som tabletter), og min mave synes ihvert fald ikke påvirket af det ekstra jernindtag endnu..

Er ikke specielt god til det med at skulle sluge piller, så at holde det på den ene gravitamin tablet og så et shot af den eliksir synes jeg er en super løsning (selvom det ikke smager specielt godt). Dog synes jeg, det er lidt pricy ift hvor lang tid der er til, så nu må vi se om budgettet eller pillehadet vinder næste måned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har taget jern siden uge 4 da jeg har blodmangel i forvejen på grund af min fedmeoperation og hold op jeg døjer med hård mave :( men ja bedre end mangle blod selvfølgelig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser husk hver morgen sammen med min a38 og branflakes.

Men jeg kan godt mærke at jeg spiser jern nu. Min mave er også hård :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER