Helle H

Jordmoder

27 indlæg i dette emne

Synes da vi skal have en tråd om at være til Jordmoder. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har min første tid til Jordmoder. Det er den 13 dec kl 8. 20 :-)

Så nu ved jeg at hver gang jeg skal til Jordmoder bliver det om tirsdagen.

:-) :-) :-) B-)

Meget spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt :glad så går der nok ikke lang tid før jeg også får en tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt :glad så går der nok ikke lang tid før jeg også får en tid :D

Nej, men du får jo nok en tid før mig. Ha ha ha ha :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, men du får jo nok en tid før mig. Ha ha ha ha :-)

:haha ja jeg føder nok også før dig når en gang vi kommer så langt - kursen er lagt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha ja jeg føder nok også før dig når en gang vi kommer så langt - kursen er lagt :D

Ha ha ha ha ha ha ha. Ja, det gør du garanteret. Hahahaha :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har fået en tid d. 20. December :loveshower Glæder mig helt vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv jeg har intet hørt.. jeg har ikke engang fået brev om NF :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru malling: jeg har endnu ikke været til første lægebesøg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay.. men jeg er jo 10+5, det bliver da rimelig meget i sidste øjeblik når manden skal bede om fri..

Jeg var også først til første lægeundersøgelse da jeg var 9+4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt at lægebesøget ligger så sent altså 9½ uge inde i graviditeten pga. af den blodprøve lægen tager, der skal bruges til NF-scanningen, den må ikke ret gerne tages før du er 9½ uge henne... Jeg var 9+2 da jeg var til lægen, men da vi lavede aftalen troede vi jo, at jeg var 3 dage længere henne, men en tidlig scanning rykkede min termin 3 dage tilbage, så nu er min læge i tvivl om hvorvidt de overhovedet kan bruge blodprøven der blev taget, men eller må de tage en ny på mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt at lægebesøget ligger så sent altså 9½ uge inde i graviditeten pga. af den blodprøve lægen tager, der skal bruges til NF-scanningen, den må ikke ret gerne tages før du er 9½ uge henne... Jeg var 9+2 da jeg var til lægen, men da vi lavede aftalen troede vi jo, at jeg var 3 dage længere henne, men en tidlig scanning rykkede min termin 3 dage tilbage, så nu er min læge i tvivl om hvorvidt de overhovedet kan bruge blodprøven der blev taget, men eller må de tage en ny på mig :)

Jeg er godt nok ret forvirret, for da jeg fik taget den der blodprøve hos lægen fik jeg at vide, at den ikke havde noget med NF.OG at jeg ville få taget en ny blodprøve til NF scanningen.

Og jeg er også ret forvirret over at der er nogle der har fået taget blodprøven ret tidligt.. nogle skriver at de fik den taget allerede i uge 7/8 stykker..

Ved lægerne heller ikke selv helt hvad tingene drejer sig om eller, siden de lader nogle få taget blodprøven så tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er godt nok ret forvirret, for da jeg fik taget den der blodprøve hos lægen fik jeg at vide, at den ikke havde noget med NF.OG at jeg ville få taget en ny blodprøve til NF scanningen.

Og jeg er også ret forvirret over at der er nogle der har fået taget blodprøven ret tidligt.. nogle skriver at de fik den taget allerede i uge 7/8 stykker..

Ved lægerne heller ikke selv helt hvad tingene drejer sig om eller, siden de lader nogle få taget blodprøven så tidligt.

Hvor mange prøver fik du taget? Det kan også være at det afhænger af hvilket sygehus man er tilknyttet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange prøver fik du taget? Det kan også være at det afhænger af hvilket sygehus man er tilknyttet :unsure

jeg fik fyldt tre glas der da jeg var ved lægen 9+4

Jeg skal føde på OUH

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik fyldt tre glas der da jeg var ved lægen 9+4

Jeg skal føde på OUH

Så er det nok der den er for jeg fik fyldt fire :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den prøve der tages som ska bruges i forbindelse med nf ska tages i mellem uge 8 og 12 ellers kan den ikk bruges sammen med nf.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ved lægen da jeg var 9 + 3 og fik tappet 4 glas.

Min nf scanning ligger når jeg er 13 + 3 uger. Der står i pjecen jeg har fået fra sygehuset, at man skal være 12 fulde uger henne.

Så jeg forstår heller ikke helt lægerne. Det er meget forskellige udlæg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik taget blod af min læges sygeplejerske allerede i uge 5. Men det skulle vist bruges til sundhedstjek af alle mulige slags...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også fået tid til 1. jordemoder konsultation :glad

Onsdag d. 14. december kl. 13.20 :) Ih hvor jeg glæder mig :) Manden skal på arbejde og har sagt til ham, at efter hvad jeg har hørt, så er det ikke værd at tage fri til, så han tager på arbejde som planlagt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet hørt om 1. jordmoderbesøg, men har også hørt, at det er næsten ligeså meget tidsspilde som 1. lægebesøg (mit tog sammenlagt ca. 10 minutter + et 7 minutters besøg hos sygeplejersken et par uger før, hvor jeg fik taget blodprøver og testet for blærebetændelse). Er 1. jordmoderbesøg ikke stort set kun lidt om kost, motion og livsstil og ingen undersøgelser? Det må I lige berette, når I har været afsted :)

Mht. NF skal jeg afsted fredag formiddag og skal have taget blodprøve mandag (den kunne jeg vælge at få taget frem til onsdag) - alt sammen på Riget. Glæder mig vildt til NF, selvom jeg også frygter det lidt - krydser alt hvad jeg kan for at det går godt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 1. jordmor besøg.

Det var ikke noget særligt.

Samtale om 5 skemaer og så lige lidt om gode vaner under graviditeten. Herunder om man nu fik de rigtige vitaminer, jern mv. Der var ingen undersøgelser eller noget. De begrundede det med at de fleste lige havde været til NF og derfor havde set at alt var som det skulle være.

Så fik jeg udleveret et par pjecer om sundevaner under graviditeten og en fra miljøstyrelsen om kemi og babyer.

Så blev det afklaret at jeg skulle screenes for graviditetsbetinget sukkersyge pga min BMI. Og at jeg gerne skulle undgå sukker under graviditeten, det bliver svært med julen for døren :sandie , og forsætte med min motion. :8:

Og så anbefalede hun os at blive gift inden fødslen, men det havde vi jo også planer om så...

De (der var også en studerende med) sagde at ved næste undersøgelse ville de lytte efter hjertelyd, og måle blodtryk mv.

Det tog godt 20 minutter, så det var hurtigt overstået.

Håber at i kunne bruge denne update til noget.

Vh, Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 1. jordmor besøg.

Det var ikke noget særligt.

Samtale om 5 skemaer og så lige lidt om gode vaner under graviditeten. Herunder om man nu fik de rigtige vitaminer, jern mv. Der var ingen undersøgelser eller noget. De begrundede det med at de fleste lige havde været til NF og derfor havde set at alt var som det skulle være.

Så fik jeg udleveret et par pjecer om sundevaner under graviditeten og en fra miljøstyrelsen om kemi og babyer.

Så blev det afklaret at jeg skulle screenes for graviditetsbetinget sukkersyge pga min BMI. Og at jeg gerne skulle undgå sukker under graviditeten, det bliver svært med julen for døren :sandie , og forsætte med min motion. :8:

Og så anbefalede hun os at blive gift inden fødslen, men det havde vi jo også planer om så...

De (der var også en studerende med) sagde at ved næste undersøgelse ville de lytte efter hjertelyd, og måle blodtryk mv.

Det tog godt 20 minutter, så det var hurtigt overstået.

Håber at i kunne bruge denne update til noget.

Vh, Lene

jeg forstår ikke helt hvorfor hun anbefalede jer at blive gift inden fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min tid er blevet rykket til d. 3. Januar da min termin er rykket 17 dage frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg forstår ikke helt hvorfor hun anbefalede jer at blive gift inden fødslen?

Det var noget med at det papirarbejde der skal til for at Jacob ellers kan blive registreret som barnets far var lidt besværligt, og at de anbefalede at man ellers skulle sikre hinanden på en anden måde inden, hvis nu der skulle gå noget galt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER