Betty87

Positive ÆL-teste

30 indlæg i dette emne

Hej piger..

Min nuværende cyklus startede d. 19 oktober og jeg testede positiv for æl fredag d. 28 oktober.. I løbet afde sidste par dage har jeg haft en følelse af oppustethed (hvis jeg mærker udenpå med hånden) i den nederste del af maven, samt ind i mellem oplever jeg en slag snurren nede i underlivet.. For at det ikke skal være løgn har jeg oplevet en del humørsvingninger, hvilket også kan ses på mit sidste emne; om at jeg ikke kunne holde ventetiden ud.. :whistling

Så idag tog jeg en æltest for at se om den kunne give mig svar - og så vidt jeg kunne se var den klokkerent positiv og blev det med det samme.. Så nu er spørgsmålet - kan man opleve at teste positiv for æl to gange på en måned, eller er der andet der kan skyldes det (udover en evt graviditet)??

Jeg vil ikke jinxe det eller sætte forhåbningerne op før jeg skal teste for graviditet i næste uge, men synes da lige det ville være spændende at høre..

Mvh Betty

post-2401-051090100 1320671596_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det spændende! Ved intet omkring det.. Så krydser bare fingre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tak... Undrer mig bare! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det faktisk ikke. Troede kun man kunne have ÆL 1 gang pr. cyklus. Og evt i et par dage i træk. Hmm, men ikke flere gange end det. Følger spændt med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jo gå begge veje :) Jeg havde en måned, hvor jeg testede positiv for ÆL 2 gange - men om det var min krop der var sær, eller om der har været tale om sekundær ægløsning, som nogle mener kan finde sted (og som jeg er tilbøjelig til at tro på) - det skal jeg ikke gøre mig klog på ;)

Jeg lavede samme "stunt" halvanden uge efter jeg havde haft positive ÆL-tests, altså hvor jeg tog en ÆL-test, og den blev også positiv :whistling Dagen efter (3+3) tog jeg en GT, og den blev svagt positiv - men jeg vidste, at der var stor risiko for, at det kunne være en BIO, så derfor kunne jeg så efterfølgende få lov til at forholde mig til det <_< Ved næsten ikke hvad der er værste: usikkerheden om man er gravid - eller om det er en evt. BIO, fordi man ikke kunne nære sig :rolleyes

Nu håber jeg ikke, at det giver dig falske forhåbninger - men det er sådan som jeg netop har gennemlevet en periode :blush

Er spændt på hvad det ender med :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jo gå begge veje :) Jeg havde en måned, hvor jeg testede positiv for ÆL 2 gange - men om det var min krop der var sær, eller om der har været tale om sekundær ægløsning, som nogle mener kan finde sted (og som jeg er tilbøjelig til at tro på) - det skal jeg ikke gøre mig klog på ;)

Jeg lavede samme "stunt" halvanden uge efter jeg havde haft positive ÆL-tests, altså hvor jeg tog en ÆL-test, og den blev også positiv :whistling Dagen efter (3+3) tog jeg en GT, og den blev svagt positiv - men jeg vidste, at der var stor risiko for, at det kunne være en BIO, så derfor kunne jeg så efterfølgende få lov til at forholde mig til det <_< Ved næsten ikke hvad der er værste: usikkerheden om man er gravid - eller om det er en evt. BIO, fordi man ikke kunne nære sig :rolleyes

Nu håber jeg ikke, at det giver dig falske forhåbninger - men det er sådan som jeg netop har gennemlevet en periode :blush

Er spændt på hvad det ender med :goodluck

Hmm så 2 ægløsninger i en cyklus... Synes det lyder mærkeligt og er ellers ikke stødt på det før på nettet (men har jo heller ikke søgt efter det)..

Nej jeg ved da heller ikke lige om en graviditet med rimelig chance for BIO fremfor uvidenhed er bedst.. Nu er jeg heldigvis ikke én der hidser mig op over noget der ikke er sikkert (som regel), men umiddelbart vil jeg ikke sætte nogle forhåbninger op, før jeg har testet positiv med en graviditetstest..

Endte det i en graviditet ved dig??

Men hvad skal jeg så gøre nu - teste om et par dage med æl-test igen og se om det er det sammen eller skal jeg teste for graviditet om et par dage - synes jo også bare det er tidligt når jeg nu kun er i 2+5 og derfor kun være i 3+0 på onsdag (hvor jeg muligvis vil teste)..

Jeg har bare en intuitiv fornemmelse der siger at den er der - men hvor den kommer fra ved jeg ikke... Blev heller ikke overrasket over æl-testen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra en som lige har testet positivt 3+3 for at ende med en bio - Vent med at teste så længe du kan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra en som lige har testet positivt 3+3 for at ende med en bio - Vent med at teste så længe du kan!

Det er jeg ked af at høre :kram

Tror også at jeg venter med graviditetstesten til engang i næste uge.. Men tror måske jeg godt kunne finde på at tage en æl-test mere på onsdag - bare for at se om den viser samme resultat.. Eller om det var en engangsforteelse..

Men uanset hvad så :hump vi på livet løs hele cyklussen igennem, bare så vi ikke går glip af en mulighed.. Stoler ikke 100% på tests generelt..

Andre der har oplevet at teste positiv for æl flere gange i en cyklus - både med og uden resultater!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige taget en æl-test igen idag - hvad betyder det når teststregen er tydeligere end controlstregen - men de begge er meget tydelige.??

I vejledningen står der at den er negativ hvis én af dem er udeblivende, men ikke noget om det når de begge er tydelige, men teststregen tydligst!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis begge streger er lige tydelige eller teststreg er tydeligere end kontrolstreg, så er den positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogen der siger, at man kan få en positiv æl-test hvis man er gravid. :goodluck

Jeg har aldrig selv prøvet, for jeg har aldrig brugt æl-tests, så jeg ved ikke om det er rigtigt :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er da spændende, hvad det går op i. :unsure Har lige læst at man ikke kan have 2 ægløsninger i samme cyklus, men vores kroppe er jo forskellige, så måske det kan lade sig gøre.

Men jeg har hørt om andre, der har lavet positive ÆL test senere efter Æl, og var gravide. Så der er håb. Krydser fingre for dig. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh ja jeg håber virkeligt det er fordi jeg er gravid.. Min veninde og hendes kæreste har netop fundet ud af at de er gravide - og vi startede på nogenlunde samme tid, så det kunne være ret fedt hvis det er tilfældet.. Uuhh hvor er det spændende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt om den sekundære ægløsning og tror personligt på den, selvom den vist hører lidt til det alternative...

Jeg tænker at der kan være følgende muligheder:

- Det kan være din 2. ægløsning

- Det kan være en BIO

- Du kan være gravid

Jeg tror ikke, at det er din 2. ægløsning for jeg MENER at have læst at den ikke kan ses på ÆL-tests. Men jeg tror desværre ikke, at du kan være sikker på om det er en BIO før du er 4+ eller 5+. Og jeg tror heller ikke at mere testen på ÆL-teste vil fortælle dig mere, men de kan selvfølgelig være rare at tage så længe de er positive :P

Jeg krydser fingre for, at det er fordi du er gravid! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen piger!

Har nu testet positiv for æl for 3 dag i træk - håber så meget at der er en lille minimøffe på vej!! :loveshower

Men intet er jo sikkert før jeg får en positiv GT!!

Bare for at være sikker;

- Når man tester for æl (og det rent faktisk er æl), så plejer testen vel gå ned af bakke igen dagen efter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen piger!

Har nu testet positiv for æl for 3 dag i træk - håber så meget at der er en lille minimøffe på vej!! :loveshower

Men intet er jo sikkert før jeg får en positiv GT!!

Bare for at være sikker;

- Når man tester for æl (og det rent faktisk er æl), så plejer testen vel gå ned af bakke igen dagen efter?

Jeg kan teste positivt for ÆL 3 dage i træk, så det er ikke unormalt :) Men derefter bliver stregen så også mere og mere svag. Jeg håber på du er gravid, men pas nu på ikke at gejle dig selv for meget op, hvis det nu viser sig du ikke er :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan teste positivt for ÆL 3 dage i træk, så det er ikke unormalt :) Men derefter bliver stregen så også mere og mere svag. Jeg håber på du er gravid, men pas nu på ikke at gejle dig selv for meget op, hvis det nu viser sig du ikke er :kram2

Mange tak for omsorgen :blush

Men det er bare 2. gang jeg tester positivt for æl i denne cyklus (sidst var d. 28.10 - og det var kun 1 dag/formiddag den var 100% positiv) - så tænker bare at hvis det er sådan at jeg har æl to gange, så burde den måske falde igen (hvis man overhovedet kan have det 2 gange - er der jo en del delte meninger)..

Jeg føler mig egentlig ikke geilet op - har jo god tid til at få børn (er jo kun 23 år).. Men syntes bare det er mærkeligt (hvis det ikke er noget) og omvendt helt fantastisk hvis der er bid nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iiihh.. Det er godt nok spændende - håber virkelig du er gravid :goodluck

(Hvad betyder BIO? Er altså ikke helt inde i BK-sproget endnu <_< )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

iiihh.. Det er godt nok spændende - håber virkelig du er gravid :goodluck

(Hvad betyder BIO? Er altså ikke helt inde i BK-sproget endnu <_< )

BIO er en forkortelse af biokemisk abort - en graviditet, som går til grunde inden ægget har sat sig fast.. Altså Den går til grunde med din menstrution.. (eller noget i del stil ihvertfald) :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay - ja det vil man jo helst ikke vide, hvis det er tilfældet :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er jo så ulempen ved at teste senere med æl-teste, som jeg jo gør, men kan simpelthen ikke styre min nysgerrighed :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det kan jeg godt forstå :) er også selv ved at SPRINGE!!!!!! Vil så gerne teste, men får sgu nok bare ikke rigtigt noget ud af det endnu :)

Håber virkelig du er gravid :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød.. Mange tak.. Jeg håber da også jeg er gravid, men sætter ikke næsen op efter noget.. Blev så skuffet sidste gang, så det vil jeg ikke byde mig selv eller min kæreste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå :)

Nogle gange har vi kvinder (inkl mig selv) det med at analysere for meget - desværre.

Men man har lov at håbe :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig og vi håber jo også af hele vores hjerter.. Og drømmer om de to fine streger, som vil ændre vores liv for altid..

Trøster mig med at vi nok skal få børn idag, men hvornår ved vi jo af gode grunde ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER