Helle H

Nogen af jer, der nogen gange ikke føler jer gravide?

24 indlæg i dette emne

Jeg er nu uge 10 +1.

Vi har jo set det lille bitte hjerte slå i uge 7.

Men nogen gange tænker jeg om det stadig slår.

Nogle dage har jeg det skidt, med kvalme og ondt i lænden.

Men jeg har ikke ømme bryster længere, jeg føler mig ikke utilpas som jeg også har gjort længe.

Nogle dage føler jeg mig bare ikke gravid.

Nogen af jer der kender dette????????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sådan har jeg det også... Så jo hjerteblink i uge 6 :) Jeg har ikke ømme bryster mere... har døjet meget med træthed de sidste 2-3 uger... Har ikke de vilde ligamentsmerter og der er ofte flere dage imellem dem... Jeg er faktisk begyndt at frygte at dukke op til NF-scanning, hvor der ikke er hjerteblink :( Men risikoen for det er vel ret lille... Jeg elsker at ligge på maven, når jeg sover, men det kan jeg ikke mere, fordi det så spænder om i siden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er helt ekstremt svingende, og jeg kan SÅ godt følge de tanker, du har!

Vi har også set hjertet slå, og jeg tænker også hele tiden: Slår det stadig eller???

Og kunne for den sags skyld rende til scanning mindst 1 gang om ugen :whistling

Efter hvad jeg har læst og hørt fra læge, jordmoder samt veninder er det dog helt normalt, at symptomerne kommer og går. Så jeg TVINGER mig selv til at tænke, at det ER normalt, at jeg skal nyde, at jeg ikke er hårdt ramt (7-9-13, kvalme mm kan jo dukke op når som helst), og at jeg i øvrigt hverken kan gøre fra eller til, hvis der ER noget galt....

Men sjovt er det ikke at tænke sådan - man kan jo drive sig selv til vanvid på no time!

Så stort kram herfra - I know the feeling.... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så dejligt at høre at det ikke kun er mig der har de tanker.

Men puha 3 uger til nf scanning, det er bare så lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helle, tror det er meget normalt, når man ønsker sig noget så brændende, som vi ønsker os en baby :loveshower

Jeg har 4 uger til NF - en evighed! Til gengæld har jeg bestilt tid til endnu en tryghedsscanning hos scanningsjordmoderen 20/11 - de er bare SÅ fantastiske, og jeg bliver så rolig af at se babyen (selvom jeg godt ved, det er et øjebliksbillede). Så det under jeg mig selv - og kæresten :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det ofte saadan om morgenen, men i loebet ad dagen foeler jeg mig mere og mere gravid. Jeg har laest at det er helt almindeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke engang været til første graviditets undersøgelse endnu (hvor vi får vandrejournalen m.m.) - det skal jeg først i næste uge.

Det glæder jeg mig meget til, da jeg håber det så vil virke mere virkeligt - skal først til NF i starten af december (har ikke fået fastlagt tiden endnu - har I det?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helle, tror det er meget normalt, når man ønsker sig noget så brændende, som vi ønsker os en baby :loveshower

Jeg har 4 uger til NF - en evighed! Til gengæld har jeg bestilt tid til endnu en tryghedsscanning hos scanningsjordmoderen 20/11 - de er bare SÅ fantastiske, og jeg bliver så rolig af at se babyen (selvom jeg godt ved, det er et øjebliksbillede). Så det under jeg mig selv - og kæresten :kuller

Ja, ønske barnet og den lange ventetid på bare at blive gravid. Alt det lagt sammen med at man bare er så bange for at det ikke lever mere.

Og så igen lagt sammen med manglende symptomer. Det er ret meget syntes jeg.

Skal du betale for den ekstra scanning?

Og hvordan fik du den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ønske barnet og den lange ventetid på bare at blive gravid. Alt det lagt sammen med at man bare er så bange for at det ikke lever mere.

Og så igen lagt sammen med manglende symptomer. Det er ret meget syntes jeg.

Skal du betale for den ekstra scanning?

Og hvordan fik du den?

Jeg har selv bestilt den og betaler den også selv, men de 400 kroner er super givet ud. Man får 20 minutters scanning af jordemoder, hvor hun fortæller, forklarer og gør ved. Så får man DVD med af hele scanningen samt 5 printede billeder. Og får målt fosterets CRL-længde mm, så man kan se, hvordan det har udviklet sig størrelsesmæssigt ifht. hvor langt man er henne... Og ikke mindst ser man det fantastiske blinkende lille hjerte :loveshower :loveshower :loveshower . Sidst kunne vi også se fosterhinden, blommesækken og den begyndende moderkage. Selv kæresten synes, det var en oplevelse :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I begge mine graviditeter har symptomerne forsvundet på et tidspunkt. Første gang omkring uge 12, anden gang omkring uge 9. Jeg følte mig overhovedet heller ikke gravid lige pludselig, og var sikker på at jeg havde haft en MA <_<

Men det havde jeg heldigvis ikke. :loveshower

Det er vist meget normalt at have det sådan :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I begge mine graviditeter har symptomerne forsvundet på et tidspunkt. Første gang omkring uge 12, anden gang omkring uge 9. Jeg følte mig overhovedet heller ikke gravid lige pludselig, og var sikker på at jeg havde haft en MA <_<

Men det havde jeg heldigvis ikke. :loveshower

Det er vist meget normalt at have det sådan :kram

Det er det jeg er så bange for. Der var en læge som sagde til mig, du skal først blive bekymret hvis du ikke føler dig gravid.

Øhh, jamen det er jo sådan jeg har det.

Da jeg så sagde det så sagde han, du er jo lige blevet scannet for 2 uger siden. Vi kan jo ikke scanne dig hver 14 dag.

Så forstår jeg ikke hvorfor han sagde det så.

Kunne virkelig godt finde på at købe en tryghedsscanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg ringet til lægen og han var rigtig sød. Han sagde at det var helt normalt. Men at han gerne ville tage en blodprøve. Så vi kan se hcg tallet.

Så nu er det gjort. Jeg skal ringe derned på fredag formiddag og få svaret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det jeg er så bange for. Der var en læge som sagde til mig, du skal først blive bekymret hvis du ikke føler dig gravid. Øhh, jamen det er jo sådan jeg har det. Da jeg så sagde det så sagde han, du er jo lige blevet scannet for 2 uger siden. Vi kan jo ikke scanne dig hver 14 dag. Så forstår jeg ikke hvorfor han sagde det så. Kunne virkelig godt finde på at købe en tryghedsscanning.

Det er simpelthen saa andssvagt! Til mig sagde de; ja, du skal foerst vaere bekymret, hvis du har smerter. Og det havde jeg jo! Saa sagde de; ja, men du skal foerst vaere bekymret, hvis du ogsaa har laendesmerter. Men det har jeg jo ogsaa! Og hvad saa?

Ham den sidste spurgte til om jeg havde symptomer, hvortil jeg saa kunne sige neeeeeeej, men at doehjede da lidt med traethed... det saa han ikke videre tilfreds ud med. Saa fortalte jeg at mine bryster var muteret en anelse to morgener foer. Saa var han rolig igen. Jeg proever virkelig at faa det ind igennem det ene og ud gennem det andet oere... <_<

Godt din laege tager dig alvorligt :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig en jungle.

Ikke nemt at være gravid, og samtidig være urolig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig en jungle.

Ikke nemt at være gravid, og samtidig være urolig.

Jeg proever virkelig at fastholde at det er ude af mine haender og at jeg maa nyde det. Jeg tager nogle ordentlige ture med at traekke vejret dybt med haenderne paa maven, ligger mig behagelig, og saa taenker jeg kun positive tanker. Hver gang, der kommer en negativ slags tanke ind, saa skifter den farve til positiv. Lyder maaske lidt langhaaret, men det har altsaa hjulpet mig.

Jeg synes isaer at det er svaert med de forskellige signaler fra kroppen, men proever at se paa dem fra en nysgerrig vinkel og ikke en bekymret... Ved ikke, om du kan bruge det til noget :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg proever virkelig at fastholde at det er ude af mine haender og at jeg maa nyde det. Jeg tager nogle ordentlige ture med at traekke vejret dybt med haenderne paa maven, ligger mig behagelig, og saa taenker jeg kun positive tanker. Hver gang, der kommer en negativ slags tanke ind, saa skifter den farve til positiv. Lyder maaske lidt langhaaret, men det har altsaa hjulpet mig.

Jeg synes isaer at det er svaert med de forskellige signaler fra kroppen, men proever at se paa dem fra en nysgerrig vinkel og ikke en bekymret... Ved ikke, om du kan bruge det til noget :kram2

Tak for de positive tanker og idéer.

Jeg kan kigge på min voksne mave og håbe at det er gode tegn. Jeg er vokset 3 cm siden uge 7.

Vi er begyndt at snakke om navne, så det er vel vores måde at prøve at, se det positive.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de positive tanker og idéer.

Jeg kan kigge på min voksne mave og håbe at det er gode tegn. Jeg er vokset 3 cm siden uge 7.

Vi er begyndt at snakke om navne, så det er vel vores måde at prøve at, se det positive.

Ja, en voksende mave er da et godt tegn :) Jeg er ogsaa vokset en del og det laener jeg mig meget op ad :7himmel

Haaber ogsaa snart at min mand vil vaere med til at snakke om navne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg besked fra lægen. Min hcg ligger på 62751

Det lettede helt vildt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg besked fra lægen. Min hcg ligger på 62751

Det lettede helt vildt.

Dejligt med vished :) så kan du slappe af frem til NF :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med vished :) så kan du slappe af frem til NF :)

Ja, nu tror jeg mere på det.

Jeg er gravid og venter en skøn lille artig spire til juni 2012 :-)

Det lyder bare så skønt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser det ud med jeres symptomer?

Jeg synes, at mine er pist væk. Hvilket jeg bliver en anelse bekymret over. Ingen kvalme, ingen smerter, ingenting udover hævede bryster og maven, der buler udad. Så på trods af to tryghedsscanninger er jeg temmelig bekymret.... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag har jeg haft meget mere energi og handlekraft end andre dage indtil nu og har ikke maerket til graviditeten - udover maven, :hophop og ekstra toerst.

Det er altsaa meget normalt, har jeg laest, for hormoneniveauet er ikke konstant og dermed er symptomerne heller ikke konstante. Ligesom de heller ikke bare skal blive "vaerre og vaerre", og at jeg i starten havde en vanvittigt lyst til pizza, som nu er erstattet af andre madlyster :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan ser det ud med jeres symptomer?

Jeg synes, at mine er pist væk. Hvilket jeg bliver en anelse bekymret over. Ingen kvalme, ingen smerter, ingenting udover hævede bryster og maven, der buler udad. Så på trods af to tryghedsscanninger er jeg temmelig bekymret.... :unsure

Se det er jo præcis ligesom mig. Det er ganske normalt. Jeg fik taget en ny hcg prøve, det gav mig ro.

Jeg ved at der er en af de andre der har købt sig til en scanning.

Men selvom jeg siger det er ganske normalt, så er det så svært at overbevise sig selv om at alt er okay.

Men den er der granteret, den ligger bare og er rigtig artig, ligesom min spire

:loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER