Ezri

Kan alkohol påvirke min fertilitet negativt?

8 indlæg i dette emne

Jeg har ÆL på næste lørdag, og det har manden og jeg selvfølgelig tænkt os at udnytte :whistling

Men jeg skal til julefrokost med holdet fredagen inden. Jeg ved at alkohol har en negativ påvirkning af mandens sædkvalitet, men kan det også påvirke kvindens fertilitet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes jeg har hørt flere gange at et jævnt og generelt højt forbrug af alkohol skader fertiliteten hos kvinder, men det ville umiddelbart undre mig hvis en enkelt våd aften gjorde en forskel - Når man tænker på dem der bliver ups-gravide på våde byture ;)

Det er dog ikke noget jeg VED noget om :)

(Men det kan selvfølgelig påvirke i den forstand, at der ikke bliver udnyttet ÆL, hvis du er for tømmermandsramt til :seng :lol )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg vil ikke sige at mit forbrug af alkohol er særlig højt. Sidste gang jeg drak var for 2 måneder siden og sidste gang jeg var fuld var for bumbum... Det kan jeg faktisk slet ikke huske...

Jeg tænkte bare om alkohol på en eller anden måde kunne gøre mit æg dovent så det tænker "Næh... Jeg gider da ikke luske ned i din livmoder" Eller der kunne gøre min livmoder mere fjendtlig, så sædcellerne tænker "Nej puuuuuuha... Her er meget surt at være... Jeg vender bare om igen"

Jeg har slet ikke tænkt mig at drikke mig selv i hegnet. Men det var mere, hvis et par genstande eller 5 på en enkelt aften kunne påvirke min fertilitet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen ide, om det kan gå ind og påvirke! Men jeg testede selv positivt for ÆL d. 19 nov. Drak d. 22 nov. Og jeg er muligvis gravid nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et enkelt glas hist og pist tror jeg ikke gør noget.

Men mænds sæd er ret følsom overfor alkohol, så hvis manden drikker meget, kan det påvirker :cell

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et enkelt glas hist og pist tror jeg ikke gør noget.

Men mænds sæd er ret følsom overfor alkohol, så hvis manden drikker meget, kan det påvirker :cell

Jeg tror ogsaa det kommer helt an paa den enkelte situation. Men hvis vi var gaaet laenge, saa havde jeg nok indfoert alkofri periode for lige at se om det hjalp. Jeg drak et vin til maden indtil jeg blev gravid. Og min soester havde en brandert i Londons undergrund da hun var uvidende gravid med den foerste. Alt er jo relativt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det kan påvirke!

Jeg havde ÆL omkring den 15-16 oktober og var stang-bacardi den 15! Så her har det bestemt ikke påvirket noget :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER