Myliona

HCG tal

17 indlæg i dette emne

Mit hcg tal er steget, utrolig meget..

For 7 dage siden var det 338. I dag er det 7610..

Selvfølgelig kan der godt være plus minus, men det er faktisk næsten dobbelt så højt som det "skulle være"..

Er det slemt?? Kan hcg stiger FOR MEGET???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvad er hvg tallet? og hvordan måler du det selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HCG tallet er det graviditetshormon man får i kroppen når man er gravid. Det er det en graviditetstest måler.

Man kan ikke måle det på andre måder selv - det eneste man kan gøre at at få en blodprøve ved lægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kan vel aldrig være dårligt at tallet stiger?

Jeg ved ikke hvor højt det normalt er og hvor meget det normalt skal stige. Jeg fik aldrig målt mit.

Men umiddelbart vil jeg da mene, at hvis det er højere end normalen, så er det fordi der er mere end én? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kan vel aldrig være dårligt at tallet stiger?

Jeg ved ikke hvor højt det normalt er og hvor meget det normalt skal stige. Jeg fik aldrig målt mit.

Men umiddelbart vil jeg da mene, at hvis det er højere end normalen, så er det fordi der er mere end én? :o

Jaeh, men det er bare - første gang, steg det helt normalt.

Det skal fordoble sig hver anden dag.

3+6 = 101

4+2 = 338

5+2 skulle så, hvi sman regner videre være med at det cirka fordoble sig hver anden dag(som det jo gjorde der): 4500 (CIRKA hvis vi tager med det steg en lille smule mere end dobbelt)

Men taller var jo 7610... :o Det er næsten det dobbelte!!! :unsure

Ville jo mene det også skulle være steget mere sidst, hvis det er fordi der er to jo..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være hvis det er enæggede tvillinger og ikke tveæggede?.. Ellers har jeg ikke nogen logisk forklaring på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, I gør mig lidt "nervøs"... Jeg er selv tveægget tvilling, så der er jo faktisk en "chance" for det er det!

Men det er vi altså bestemt ikke lige forberedt på.. Men nu er jeg da endnu mere sikker på jeg SKAL have en tidlig scanning!! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sagde lægen til tallet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

INTET..

Jeg fik svar på mail:

Hej ***

Tallet er 7610. Hvis du vil have en tidlig scanning, skal du bestille en tid hos mig også taler vi om det.

Hilsen *****

Så går da ud fra det er fint nok? Men synes bare det er underligt at det er så højt.

Skal til læge i næste uge, med henblik på en tidlig scanning også spørger jeg jo lige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt at tallet stiger :glad

Hvis man kigger på dette her kan man se, at HCG ved en graviditet med 1 barn på 28. dagen for ÆL (det er det nærmeste tal der er på 25, hvilket må være antallet af dage siden du have ÆL, da du er ca. 1 uge foran mig ;) ) kan have værdier mellem 1080 - 56.500 :) Men selvfølgelig er det kun en skanning som kan afklare det - muligheden for tvillinger foreligger jo når du selv er tvilling :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også hørt at ved tvillinger er tallet højere.. Spændende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men det plejer bare at være højere fra start af - mit tal er ikke i sig selv særlig højt. Det er udviklingen af tallet der er "mærkelig", fordi jeg synes det er steget meget.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

men det plejer bare at være højere fra start af - mit tal er ikke i sig selv særlig højt. Det er udviklingen af tallet der er "mærkelig", fordi jeg synes det er steget meget.. :)

Det er altså lidt spændende hvad det betyder :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg da også spændt på, hvad det betyder... :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber bare det betyder alt er sundt og rask derinde :loveshower Om der en en, to eller flere - det skal bare være sundt og raskt.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes heller ikke det sker særlig ofte at der er nogen, der føder tvillinger herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, og hvis jeg skal være ærlig, så håber jeg ikke jeg får tvillinger.. jeg er selv tvilling, så jeg ved jo hvad "vilkårene" er.. Og nogen ting, dem har du bare aldrig for dig selv. Der er masser af gode ting ved at være tvilling - og jeg ville aldrig undvære min tvilling som også er min bedste ven..

Men ih, hvor er nogle af tingene og irriterende. Fx nu, hvor vi er voksne.. Fødselsdage skal altid planlægges - for ellers passer det altid med vi vælger samme dag, og det er jo "de samme" vi invitere - små søskende, og forældre..

Samtidig har vi også de samme venner, så det er også altid de samme vi inviterer..

Jeg har altid drømt om bare at have min egen fødselsdag :7himmel Men hvis jeg får tvillinger, så vil jeg da knuselske dem og føle mig velsignet over at få lov at få to babyer.. Man vælger jo aldrig helt selv, men hvis jeg skulle ville jeg nu gerne have dem med 1½-2 år i mellem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER