Myliona

Kaffe - te - cola

12 indlæg i dette emne

Jeg er i en meget svær.. TILSTAND..

Normalt har jeg altid drukket "meget" cola - dvs ½ liter hver eller hver anden dag.

Udover det, har jeg altid drukket omkring en kande te om dagen...

Jeg bryder mig faktisk ikke om særlig mange ting - og jeg drikker intet med sukker (Heller ikke frugtsukker)..

Så lige nu er jeg på SAFTEVAND <_<

HVAD har I gjort???

Er der noget te man kan drikke som er "mindre skadeligt"?? Og hvor kan det købes..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har drukket the, kaffe og sodavand som jeg plejer. Sodavand er dog uden sukker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker og light, men det er noget med der er en risiko ved det... Jeg vil jo gøre det bedste for den lille spir..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pebermyntethe skulle vist være ok, der plejer vist ikke at være koffein i når det er urtete. Og så skulle pebermyntethe vist generelt være godt for alt muligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drak som jeg plejede, men jeg har heller ikke drukket meget af noget (ud over vand).

Af the kan du vælge at drikke grøn, rød (rooibos) eller hvid the frem for sort, der indeholder koffein. I grøn the er der stadig koffein, men kun ca. 10-20% af hvad der er i sort the, mens der i rød og hvid the ikke er koffein overhovedet. Grøn og rød the kan fås i breve i de fleste supermarkeder, og i løs vægt i sådan nogle kaffe/the/chokolade-butikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så det er simpelthen koffeinen i teen der er "slem"? For så har jeg noget grøn te liggende jo :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er vant til at drikke groen te, saa fortsaet roligt med det. Hvis ikke, saa hold dig til groen te en gang i mellem, for det goer at kroppen udskiller skidt, som saa gaar direkte i baby...

Pukka og Yogi har mange gode urteteer, som jeg veklser mellem - saa det ikke bliver kedeligt. De kan keobes i helsekostbutikker. Saa veksler jeg ogsaa mellem vand og dansk vand, og putter nogle gange lidt oekocitronskiver i det :)

Light produkter er jeg for laengst holdt op med at drikke, men kan i sjaeldne tilfaelde til gengaeld finde paa at drikke en almindelig cola.

Kaffe er jeg holdt op med og det var svaert :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at stille et tillægs spg til dit emne. Er kamille te ok? Det drikker jeg nemlig meget af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tillader mig lige at stille et tillægs spg til dit emne. Er kamille te ok? Det drikker jeg nemlig meget af

Kamillethe indeholder ikke koffein, så det er okay i rå mængder ;) Har selv fået en dille med kamillethe for tiden hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

med første barn drak jeg 5 kopper kaffe i hele graviditeten.. Jeg gik rigtig højt op i ikke at indtage koffein.. Jeg har det også sådan denne gang. dog har jeg drukket en kop kaffe og en kop te om dagen eller hver anden dag. Men det er kun indtil min koffeinfri kaffe kommer med posten fra England.

Og du kan jo evt. købe koffeinfri te. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super tak :-)

Kamillethe indeholder ikke koffein, så det er okay i rå mængder ;) Har selv fået en dille med kamillethe for tiden hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg drikker selv meget kamillete. Det er koffeinen i sort te der er problemet, så alt andet end sort te er fint :loveshower dvs. urtete, hvid, grøn, rød osv.

Jeg har læst mig til at man må få hvad der svarer til 3 kopper kaffe om dagen i koffein, så jeg tillader mig også at drikke lidt cola engang imellem, da jeg ikke drikker kaffe. Holder mig dog fra light cola, da undersøgelser viser at det kan fremprovokere en for tidlig fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER