mille1981

Når X'en låner børnenes mobil

10 indlæg i dette emne

Mandens børn bor hos deres mor i hverdagen. Hun mener at de skal have mobil før de bliver 12 (økonomisk spørgsmål), har vi sagt, at vi giver mobilen og betaler forbruget frem til de bliver 12.

Børnenes forbrug er intet problem. Det er hendes forbrug der er problemet...

Med jævne mellemrum låner hun sønnens mobil (datteren er nu blevet 12, så den betaler hun selv), og ringer til banker, kommuner, 118, boligselskaber mm. Vi har gentagende gange bedt hende om at lade være, da det jo er vores penge hun ringer for, og bedt hende om at ringe fra daterens telefon, hvis hun selv er løbet tør for taletid.

Sønnen ved godt at mor ikke skal ringe fra hans mobil, men han siger jo ikke nej når hun spørger, og det vil jeg ikke klandre ham for. Det er hende der slet ikke skal spørge.

Hun får som oftest selv lov til at betale i den sidste ende, men ind i mellem smutter der jo et par opkald eller 10, hvor vi ikke opdager det er hende der har ringet.

Hvordan får vi fortalt hende det, så hun en gang for alle forstår, at vi ikke gider at hun bruger vores penge til at ringe for? Vi har mange gange sagt det pænt til hende, og det virker ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg tror jeg så ville sige at det måtte være ærgerligt for drengen.. Det er måske ondt, men hvis ikke moren kan styre det, så må det være sådan det er.

Jeg ville sige det til moren først: Vi vil IKKE betale hans mobil, hvis du bruger den - du må finde en anden løsning. Ringer du en gang mere fra hans mobil, så stopper vi det og han får vores grund til at stoppe det at vide.

Hvis ikke I ville gøre det sådan, så tror jeg at jeg simpelthen ville fylde så lidt taletid på som muligt, også komme fri sms på - så kan jeres dreng skrive en sms om i skal ringe ham op. Så kan 100 kr holde en måned eller to - også kan moren ikke ringe fra den. Det kræver selvfølgelig at telefonen er med taletid ;)

Ellers ville jeg sætte spæring på. Lave så telefonen slet ikke kunne ringe op - kun sende smser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror også jeg ville spærre den for udgående opkald så der kun kan sendes sms og så kan i jo stadig ringe ham op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke sætte en spærre på opkald så den stadig kan ringe til bestemte telefonnumre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke sætte en spærre på opkald så den stadig kan ringe til bestemte telefonnumre?

Det tænkte jeg også.

Synes sgu hun er lidt for meget når hun udnytter jer på den måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker lidt om ikke, man kan få det lavet, så der kun kan ringes for et vist beløb. Og så forklare drengen, at sådan bliver det, for ikke at regningen skal løbe løbsk for ham og jer.

Så må moren jo se om hun vil være bekendt, at bruge hans taletid på den måde...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op.. hvor synes jeg bare at det er frækt.

Ej, jeg ville godt nok blive sur.

Jeg tænker også lidt på om i kunne sætte et min. beløb på eller sådan ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De andre har givet gode forslag, har ikke andre. Men vil bare sige, at hvor er det frækt gjort af hende!! :klap At hun vil være det bekendt, over for jer, og ikke mindst over for hendes søn!Jeg er forarget!

Håber i finder en løsning. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres gode råd.

Jeg synes ikke det er fair over for sønnen at spære hans mobil helt for opkald. Hans skal have mulighed for at ringe. Men synes det var meget smart hvis man kan få en spærrer så han stadig kan ringe til os, mor, søster, bedste venner mm. Er der nogen der ved om det findes, og hvis det gør, hvos hvilket selskab?

PT har vi Bibob til ham, og jeg kan ikke finde noget omkring spærringer på opkald, ikke engang spærring for 118 og lignende dyre numre <_<

Vi har sagt at han kun må bruge 100 kr. om måneden, men han holder sig langt under. Bruger måske max. 30 kr. når det kun er ham selv der bruger mobilen. Og synes næsten ikke man kan sige til ham at han max må bruge 30 kr. om måneden, og derefter bliver den lukket, bare for at hans mor ikke skal bruge den. Han har jo i forvejen et meget fornuftigt forhold til mobilen, så synes det er ærgerligt hvis hans mor skal ødelægge det.

Mit eget forslag til manden var også at sige til hende, at næste gang hun brugte den, så måtte hun altså selv overtage regningen... Men vil meget gerne høre, hvis der er ngoen der kender til teleselskaber der tilbyder at man kun kan ringe til bestemte numre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså man kunne jo vælge, at han kan ringe for 50 kr om måneden, hvis han så føler, at de er ved at være opbrugt, så kan han kontakte jer, for at få mere tid, han skal så bare fortælle, hvem der har ringet for pengene. For så kan i derefter kontakte moren og sige, at det altså ikke er i orden, og at hun må smide penge til at åbne for 50 kr mere :), når det nu er hende, som bruger telefonen mest

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER