Fru-Malling

motion / vitaminer

7 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg er sådan ved at have vænnet mig til tanken om at skulle være mor til én mere.

Og er derfor begyndt at tænke over de forskellige ting man nu skal huske. Hvornår er det nu lige med gravvitamin og jern?

Jeg cykler 2*8 km i skole 3 gange om ugen.. Hvad mener I tror I det er nok? Eller skulle jeg snuppe en løbetur eller to om ugen oveni? Har egentlig også i de forrige semmestre også svømmet 1-2 gange mellem 2og 3,5 km.

Til jer der har født før, er maven blevet hurtigere synlig 2. gang?

God aften

Camilla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med graviditeten og velkommen til :balloons

Vitaminpiller med folsyre og d-vitamin (som f.eks. Gravitamin eller Multi Livol Gravid) skal startes så hurtigt som muligt - folsyre faktisk helst før man bliver gravid, men hvis ikke, så bare så hurtigt som muligt. Jern skal tages fra uge 10.

Og med hensyn til motionen, hvad mener du så med om det er nok? Nok i forhold til hvad? Der er jo ikke nogen minimumsgrænse for hvor meget motion man SKAL dyrke. Nogen laver stort set ikke noget og andre laver meget. Det kommer jo også an på hvad man gjorde før man blev gravid.

Umiddelbart så synes jeg da, at 16km cykling 3 gange om ugen lyder godt. Hvis du har lyst og overskud, så skader løb og/eller svømning oveni ikke, men jeg jeg synes da ikke du behøver det, hvis du ikke har gjort det indtil nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På GraviJERN står der at man skal påbegynde med jern fra 10. uge, så det er faktisk allerede fra uge 9...

Jeg dyrker motion 3-4 gange om ugen i form af 2-3 løbe-/gåture og en omgang svømning :) og så cykler jeg på arbejde til dagligt, men det er ikke mere end 2-3 km hver vej maks. men som Susanne skriver afhænger det jo også af, hvor meget motion du dyrkede før du blev gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar. Det er det samme som jeg dyrkede før. Har fået købt mig vitaminer og idag skal jeg til læge, bliver spændende at høre om alt ser ud som det skal. :7himmel :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med spiren i maven! :loveshower Vitaminspørgsmålene har du jo fået svar på, så det vil jeg ikke kommentere :) Men jeg kan se på din ticker at I har bryllupsdag om godt 9 måneder - er det et års bryllupsdag - eller der I skal giftes?

For er da lidt imponeret hvis du som nygravid planlægger bryllup om godt 9 måneder! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :)

vi skal giftes 4. august. :loveshower

Jeg skulle gerne have termin i starten af juni.. Med vores søn fødte jeg og blev student samtidig, så det skal nok gå med at bryllup :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gaar med hunden hver dag og gaar ogsaa til gravidpilates 2 gange om ugen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER