Miss-Mette

Cyklus

7 indlæg i dette emne

Som overskriften siger, hvordan finder jeg min cyklus igen efter graviditeten, nu hvor menstrutionen udebliver på grund af amningen?!! Jeg ved der er nogle som anvender termometer, men skal temperaturen falde eller stige ved ægløsning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener den skal stige, men det er med meget lidt. For at kunne se et udsving, som er udover det normale er du nød til at have taget temperaturen jævnligt igennem noget tid så du kan lave en kurve og se om der er et bestemt tidspunkt hvor den lige kommer lidt højere op end andre gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh nu spørger jeg måske dumt - men når man ikke har mens, så har man vel heller ikke en cyklus?

Som jeg har forstået det, så har man ikke ÆL (ca) før 14 dage før den første mens...?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh nu spørger jeg måske dumt - men når man ikke har mens, så har man vel heller ikke en cyklus?

Som jeg har forstået det, så har man ikke ÆL (ca) før 14 dage før den første mens...?

Man må vel have en cyklus alligevel for man kan saktens blive gravid selvom man ammer... Hmm... det er noget underligt noget den der kvindekrop :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups, det havde jeg slet ikke tænkt på hehe.. du har selvfølgelig ret, så længe man ikke har menstruation har man heller ikke ægløsninger og derfor ingen cyklus. Menstruationens funktion er jo netop at "skylle" ægget ud af livmoderen, hvis det ikke er blevet befrugtet.

Men dermed ikke sagt at man ikke kan blive gravid imens man ammer, for ægløsningen kommer jo før menstruationen og nogle kvinder begynder jo at få menstruation igen før ammetiden er færdig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Mette A skriver, så har du ikke cyklus uden mens. Problemet er bare, at du ikke ved hvornår du får din første mens (som godt kan være mens du ammer) og lige før den, har du jo haft ÆL...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det vil være spild af tid at forsøge at måle temperatur, tage ægløsningstests eller lignende, mens du ammer.

Sandsynligvis kommer du bare til at bruge nogle måneder på at kigge på nogle temperaturkurver, som du ikke kan finde hoved og hale i, fordi du ikke har ægløsning.

Det bedste er nok bare at vente til din cyklus starter op igen og er stabil. Først da giver det mening at forsøge at forudsige ÆL.

Desuden hvis det er fordi, du vil undgå at blive gravid, kan du ikke bruge temperaturmålinger, for temperaturen stiger først, når du HAR haft ægløsning. Så man kan kun bruge det til at forudsige næste ægløsning.

Omvendt, hvis det er fordi, du gerne vil være gravid igen, så er der ikke andet at gøre end at dyrke regelmæssig lagengymnastik og håbe på det bedste :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER