Guest Diden

Jern tilskud - hvornår?

8 indlæg i dette emne

De siger jo at man skal tage et tilskud af jern fra 10. graviditets uge.. Men er det 9+0 eller 10+0??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener at det er fra 9+0.. Men altså det kommer sig ikke så nøje, det vigtigste er bare at komme tidligt igang så man ikke til fødslen lider af jernmangel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10. uge starter 9+0

10+0 er 11. uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte først at tage da jeg var 10+0 uger henne.. tror ikke det betyder så meget igen, men du kan ihvertfald sagtens starte fra uge 9+0 - det tager du ikke skade af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du kan evt. bede din læge om at måle din blodprocent til 1. lægebesøg. Så har du en ide om, hvor den ligger og om du evt. skal begynde tidligere. Begyndte selv på jern i uge 6+? pga. min blodprocent lå i den lave ende af det normale. Det med uge 10 er jo bare en anbefaling, men det kan variere meget fra person til person, hvornår der er behov for ekstra jern :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte også meget tidligere end 10. uge fordi jeg slet ikke kunne holde mig vågen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne have det undersoegt, saa jeg ved om det er noedvendigt. Jeg har til gengaeld laest at zink er vigtigt under hele graviditeten, saa det er jeg fluks gaaet i gang med :)

Ihhh, alle de spoergsmaal, der melder sig :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER