milla83

Så lykkedes det

22 indlæg i dette emne

Så tør jeg begynde at melde min stille ankomst herinde.

Jeg har tidligere været i "Min vej til graviditet" Men i dag er jeg 5+0 og kan mærke jeg savner at følge lidt med i et forum.

Lidt om mig-

Jeg er 28 år og min kæreste 36.

Min kæreste og jeg har aktivit forsøgt at blive gravide siden august 2010.

I marts mdr. 2011 uden to streget på min GT kontaktede vi vores læge for en udredning.

Min kærestes små svømmere har et tal der var over gennemsnittet - så helt O.K

Jeg fik taget blodprøve og der kunne påvises en højere mængde (ikke testestoron) men en anden mandlig hormon.

Jeg havde månederne op til læge besøget spist mad efter bogen "Spis dig gravid" fordi jeg var bange for at have PCO.

Jeg fik en røntgen undersøgelse med kontrastvæske af æggestokkene, som viste fri passage.

Næste skridt var at få tid på fertilitetsklinikken for at undersøge med scanning livmoder og æggestokke og æg og cyster.

Vi startede behandling primo juni mdr. hvor jeg havde min første tid på fertilitetsklinikken på sygehuset. Hun kunne ved samtalen se, at jeg havde fin æggestok uden cyster, og min livmoder var også fin - altså havde jeg ikke PCO

Jeg fik dér at vide at de nu betragtede mig som Ufrivillig barnløs og jeg skulle starte i behandling til august efter deres ferie...

For at prøve at gøre min historie bare lidt kort, så var 1. IUI med 1 æg uden held.

2. IUI d. 26.09.11 med 3 (!!!) æg = gravid :loveshower :loveshower

Så nu vil jeg bare tage en dag af gangen og håbe at bebse hænger i derinde.

D. 31. okt. skal jeg til tryghedsscanning og her får jeg så også at vide hvor mange æg der har sat sig fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke!!! Hvor skønt! Og superspændende hvor mange bebser der egentlig er derinde :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt, fedt, fedt! Kæmpe tillykke og velkommen til :loveshower

Uhhh, tænk hvis der er flere :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mange tak. Og stort tillykke til jer også ! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med at det er lykkes i 2. IUI. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke og velkommen til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med :gravid og velkommen til :balloons Spændende hvor mange bebser, der gemmer sig i maven :)

Kan se, at I startede babyprojekt nogenlunde samtidig med min mand... Jeg undrer mig lidt over, at I allerede under et år efter jeres opstart blev betegnet som uforklarligt ufrivilligt barnløse? Synes altid, at man hører, at der for de uheldige godt kan gå 1-2 år inden man har gevinst... Var din cyklus uregelmæssig/unormal? (Håber at det er ok at jeg spørger)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke, håber at baby (babyerne) hænger ved :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med :gravid og velkommen til :balloons Spændende hvor mange bebser, der gemmer sig i maven :)

Kan se, at I startede babyprojekt nogenlunde samtidig med min mand... Jeg undrer mig lidt over, at I allerede under et år efter jeres opstart blev betegnet som uforklarligt ufrivilligt barnløse? Synes altid, at man hører, at der for de uheldige godt kan gå 1-2 år inden man har gevinst... Var din cyklus uregelmæssig/unormal? (Håber at det er ok at jeg spørger)

Selvfølgelig er det ok at spørge...

Min cyclus var helt normal, og de så ikke nogen fysisk grund til vi ikke har kunne blive gravide på den naturlige måde.

Det skal tilføjes at min kæreste og jeg begyndte at komme sammen da jeg var 17 år. Vi valgte da jeg var ca 24/25 år gå fra hinanen, og holdte "pause" 2 år før vi fandt sammen igen. Da jeg var ca 20 år lagde jeg mine p-piller, og frem til jeg var 24/25 år brugte jeg ikke præventation. Så sammenlagt er det mange år jeg ikke er blevet gravid.

Det er nok også derfor vi kort tid efter vi fandt sammen valgte at tale med lægen om jeg skulle undersøges for om der kunne være noget der kunne forhindre os i at blive gravide.

Jeg ved godt det er kort tid at blive erklæret ufrivillig barnløs, men jeg er selvfølgelig lykkelig for at jeg kunne komme i gang med hjælpen og nu 4 mdr. efter 1. samtale på fertilitetsklinikken er blevet gravid... Kunne godt blive bange for at hvis jeg ikke havde fået denne hjælp ville jeg gå rundt i en evig depressiv døs og der måske ville være Lange lange udsigter til at få et barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig er det ok at spørge...

Min cyclus var helt normal, og de så ikke nogen fysisk grund til vi ikke har kunne blive gravide på den naturlige måde.

Det skal tilføjes at min kæreste og jeg begyndte at komme sammen da jeg var 17 år. Vi valgte da jeg var ca 24/25 år gå fra hinanen, og holdte "pause" 2 år før vi fandt sammen igen. Da jeg var ca 20 år lagde jeg mine p-piller, og frem til jeg var 24/25 år brugte jeg ikke præventation. Så sammenlagt er det mange år jeg ikke er blevet gravid.

Det er nok også derfor vi kort tid efter vi fandt sammen valgte at tale med lægen om jeg skulle undersøges for om der kunne være noget der kunne forhindre os i at blive gravide.

Jeg ved godt det er kort tid at blive erklæret ufrivillig barnløs, men jeg er selvfølgelig lykkelig for at jeg kunne komme i gang med hjælpen og nu 4 mdr. efter 1. samtale på fertilitetsklinikken er blevet gravid... Kunne godt blive bange for at hvis jeg ikke havde fået denne hjælp ville jeg gå rundt i en evig depressiv døs og der måske ville være Lange lange udsigter til at få et barn :)

Ah okay... det fjernede nok også noget af presset at I kunne få hjælp :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der en uge til jeg skal til min 1. scanning, og mange tanker begynder at flyve rundt i hovedet... Er der nogen blink? Hvor mange? bliver de der osv osv., og oven i alle de her tanker begynder mine tanker også at florere om min vægt... Siden start af PB har jeg tabt 8 kg, men syntes nu at vægttabet er gået helt i stå, faktisk har jeg taget 2 kg på inden for de sidste par mdr. I den sidste uge har jeg holdt mig fra sukker og for meget stivelse, den kur jeg brugte til at tabe mig før. Men der sker bare INTET !

Jeg har læst at gravitet ikke er tiden for slankekure, men fornuftig mad er selvfølgelig i orden.

Motion har jeg ikke dyket siden min 1. IUI i august mdr. så jeg overvejer at starte stille op igen på crosstraineren og løbebåndet.

Er det ok at dyrke motion i dette stadie af GT ???

Er der andre der prøver at tabe sig, eller ved om det er O.K at gøre ved siden af GT ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er der en uge til jeg skal til min 1. scanning, og mange tanker begynder at flyve rundt i hovedet... Er der nogen blink? Hvor mange? bliver de der osv osv., og oven i alle de her tanker begynder mine tanker også at florere om min vægt... Siden start af PB har jeg tabt 8 kg, men syntes nu at vægttabet er gået helt i stå, faktisk har jeg taget 2 kg på inden for de sidste par mdr. I den sidste uge har jeg holdt mig fra sukker og for meget stivelse, den kur jeg brugte til at tabe mig før. Men der sker bare INTET !

Jeg har læst at gravitet ikke er tiden for slankekure, men fornuftig mad er selvfølgelig i orden.

Motion har jeg ikke dyket siden min 1. IUI i august mdr. så jeg overvejer at starte stille op igen på crosstraineren og løbebåndet.

Er det ok at dyrke motion i dette stadie af GT ???

Er der andre der prøver at tabe sig, eller ved om det er O.K at gøre ved siden af GT ??

Ja mig :8:

Planen er at være sund, ikke få alt for mange kcal samt motionere. Gør mig ingen forhåbninger om at være åleslank, når bebs er kommet til verden, men har tænkt mig at passe rigtigt meget på. Burde være 15-20 kg lettere end jeg er (87,5 kg i dag) :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til min første scanning i dag der fint kunne vise et par bitte små babyer i maven :loveshower

Der er to lige nu, den ene på 7 mm og den anden på knap 5 mm.

Lægen syntes dog at nr. 2 er lige lovlig lille, og kan godt mistænke det for at ville gå tabt inden for de næste par uger - med mindre det begynder at vokse.

Jeg skal derfor til 2. scanning om to uger for at se om der fortsætter med at være to eller om det mindste vil "gå i sig selv" Øhm...

Men fantastisk at se to små hjerter slå :7himmel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med :gravid og velkommen i juni-TG :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja mig :8:

Planen er at være sund, ikke få alt for mange kcal samt motionere. Gør mig ingen forhåbninger om at være åleslank, når bebs er kommet til verden, men har tænkt mig at passe rigtigt meget på. Burde være 15-20 kg lettere end jeg er (87,5 kg i dag) :(

Det er sådan ca ret lige min vægt (86,5)... Tror også jeg har meget fokus på ikke at tage på foreløbeligt, men tværtimod - held i uheld lider jeg også ret meget af kvalme, så der ryger ikke så meget inden bords for tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med det!

2 - wauw! Krydser fingre alt jeg kan for jer til næste scanning :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mange tak :) det var godt nok også noget af en nyhed selv om vi var forberedte på at chancen var stor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med :gravid

Hvor vildt at der er to små derinde :loveshower Jeg håber, at de begge bliver hængende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til 2. scanning for en uge siden, og fik et fint billede af bebserne ved siden af hinanden. Den til venstre er 18.7 mm og til højre er 20.1 mm.

Kan mærke at de to uger der gik fra 1. til 2. scanning var brugbar ift. at komme over chokket at der faktisk var to, hvilket kommer til at betyde dobbelt op af alt... Da jeg blev scannet sidste mandag og så de fine babyer kunne jeg slet ikke forestille mig andet :) post-3282-002856500 1321879110_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nææææh, der er tydeligvist TO!

:balloons

Tillykke med dem og det fine billede! Glæder som en sindssyg til min første scanning!

Kh sarah

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fantastisk! Stort tillykke :-) Jeg har selv en tvillingesøster, og jeg synes, det er det bedste i hele verden! Det er også derfor. jeg har valgt at få mine børn så tæt på hinanden - har en på 9 måneder og venter mig igen til juni. De får så meget glæde af hinanden. Iih, hvor er det godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Hvor er det fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER