Guest

Dilemma om herretur

13 indlæg i dette emne

Jeg lytter til mads og monopolet, og her kommer dilemmaet op, at en fyr har været medlem af en loge siden gymnasietiden, og de har mødes ofte siden da. Det er så med årene blevet til en weekendtur med kæresterne og børnene.

Herrene har så været på en tur i Prag uden kvinderne og børnene, og der oplever de det som befriende ikke at skulle planlægge med med koner og børn, og alle mændene ville gerne, at det kun blev til en mandeweekend. Men fyren som skriver til mads og monopolet, fordi han er i tvivl omkring det og om de kan tillade sig at fra bede sig konerne.

Hvad tænker i om denne problematik? Ville i være okay med at jeres kæreste/mand tog på mandetur en weekend, og du så skulle blive hjemme og passe hus og børn?

Jeg har jo ikke selv børn, og kan bare slet ikke se noget problem i det. Hvis min man kom og fortalte, at han gerne ville med på denne herretur, også selvom vi plejer at være af sted med os kvinder også... Så ville han da selvfølgelig få et ja til, og tænker måske også, at det ville være vældig befriende, at jeg ikke skulle med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan overhovedet ikke se noget problem i at fyrerne tager afsted alene og forstår faktisk ikke helt, hvorfor det med tiden er blevet sådan at kærester/koner/børn er kommet med...

Men hvis det nu er blevet en vane, at kærester/koner/børn er kommet med, så kan det jo godt være at de ville være ærgerlige over ikke at se hinanden igen på den måde (hvis børnene er blevet venner, og glæder sig til en årlig tur sammen), og det synes jeg er synd at tage fra dem.

Nu kender jeg jo ikke detaljerne iøvrigt, men jeg synes det bedste ville være at mændene fik deres herretur for sig selv men at der stadig blev arrangeret noget for alle - eller evt. en tilsvarende tøsetur eller børneplaydate. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ville det være OK.. :)

Selv ville jeg også synes, at det ville være fantastisk med en tøsetur uden børn/mand.

Synes det er vigtigt man kan lave noget uden hinanden ellers tror jeg nemt man kunne blive "kvalt".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan overhovedet ikke se noget problem i at fyrerne tager afsted alene og forstår faktisk ikke helt, hvorfor det med tiden er blevet sådan at kærester/koner/børn er kommet med...

Men hvis det nu er blevet en vane, at kærester/koner/børn er kommet med, så kan det jo godt være at de ville være ærgerlige over ikke at se hinanden igen på den måde (hvis børnene er blevet venner, og glæder sig til en årlig tur sammen), og det synes jeg er synd at tage fra dem.

Nu kender jeg jo ikke detaljerne iøvrigt, men jeg synes det bedste ville være at mændene fik deres herretur for sig selv men at der stadig blev arrangeret noget for alle - eller evt. en tilsvarende tøsetur eller børneplaydate. :)

jeg er ret enig med dig, og hvorfor kunne kvinderne ikke lave en play-date en af dagene, hvor mændene er af sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske det handler om hvem man er og hvad man er vant til... Hvis min mand og jeg havde tilhørt samme "slæng" gennem hele vores ungdom og været vant til at lave alt sammen i samlet flok, så tror jeg måske godt at jeg kunne føle mig lidt "snydt" hvis de pludselig ikke ville have os kvinder med.

Men min mand og jeg har faktisk ikke rigtig nogen fælles venner, udover de familiemedlemmer, som vi også betragter som venner. Det har altid været sådan lidt at han har hans mande-mande-venner, som han kan give den gas med, spille playstation med eller tage på fisketur med og jeg har mine tøse-tøse-veninder, som jeg har kunnet siddet og fnidre med, shoppe med og tage på café med og sådan. Altså... Jeg gider helt ærligt ikke lave noget med hans venner og sådan har han det også med mine veninder :P Så hos os giver det sig selv at man SELVFØLGELIG ikke skal med, når den anden skal noget. Altså medmindre det er med de fælles venner ;)

Og så sender jeg forøvrigt gerne min mand på herretur, fordi jeg kan stole på at han kan "styre" det. Hvis han nu havde for vane at komme hjem fra herretur med en voldsdom fordi han var kommet op at slås, eller med mistænkelige tegn på at han havde været mig utro, eller andet slemt, så havde jeg nok været skeptisk overfor en herretur ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det ikke noget med at man skal have lov, hvis det er noget S gerne vil, så skal han da bare det! Jeg elsker også de weekender, hvor jeg har lidt tid til mig selv..

Min kollega sad så sent som i går og sagde til mig, at det nok skal ændre sig når vi får børn, men det håber jeg virkelig ikke. Vi har gennem de mange år vi har været sammen været gode til at give hinanden plads og har begge været ude og rejse uden hinanden og haft weekender alene.. Hvis bare ikke det er for tit, så synes jeg det er helt fint!

Så i forhold til det Mette siger, så har S og jeg mange fælles venner fra vores hjemby (vi gik begge i folkeskolen, da vi mødte hinanden), men der har været nogle ting man laver sammen og nogle ting man laver hver for sig.. Og jeg (og tøserne) gider f.eks. ikke med en uge til Norge og fiske og er ret sikke på S (og mænnerne) ikke gider med til London og shoppe.. :whistling

Jeg synes, det er rigtig trist, hvis man ikke får noget alene-tid. I det store billede, tror jeg også det er super vigtigt! Det er noget jeg engang imellem skal minde mig selv om, for jeg vil jo også aller helst være sammen med min dejlige mand hele tiden :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det ikke noget med at man skal have lov, hvis det er noget S gerne vil, så skal han da bare det! Jeg elsker også de weekender, hvor jeg har lidt tid til mig selv..

Min kollega sad så sent som i går og sagde til mig, at det nok skal ændre sig når vi får børn, men det håber jeg virkelig ikke. Vi har gennem de mange år vi har været sammen været gode til at give hinanden plads og har begge været ude og rejse uden hinanden og haft weekender alene.. Hvis bare ikke det er for tit, så synes jeg det er helt fint!

Så i forhold til det Mette siger, så har S og jeg mange fælles venner fra vores hjemby (vi gik begge i folkeskolen, da vi mødte hinanden), men der har været nogle ting man laver sammen og nogle ting man laver hver for sig.. Og jeg (og tøserne) gider f.eks. ikke med en uge til Norge og fiske og er ret sikke på S (og mænnerne) ikke gider med til London og shoppe.. :whistling

Jeg synes, det er rigtig trist, hvis man ikke får noget alene-tid. I det store billede, tror jeg også det er super vigtigt! Det er noget jeg engang imellem skal minde mig selv om, for jeg vil jo også aller helst være sammen med min dejlige mand hele tiden :7himmel

God pointe. :) Det jeg skrev med at føle sig "snydt" var nok egentlig også mere til, hvis man bare "hang ud". For ja, ligemeget hvor mange fælles venner vi havde, så gad jeg sgu nok heller ikke med på de helt hardcore herreture ;) (Ville dog tæskegerne til Norge :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God pointe. :) Det jeg skrev med at føle sig "snydt" var nok egentlig også mere til, hvis man bare "hang ud". For ja, ligemeget hvor mange fælles venner vi havde, så gad jeg sgu nok heller ikke med på de helt hardcore herreture ;) (Ville dog tæskegerne til Norge :P)

Haha.. Ja, altså jeg gider da godt med, hvis det bare lige er til en øl torsdag aften, og gad virkelig også godt til Norge, men ikke lige på en uges fisketur på en båd eller fluefiskeri, for det er ikke mig, men sådan en hytte-tur med vandreture og masse af hygge og rødvin, så gad jeg godt.. Det kommer jo helt an på anledningen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville synes det var fint hvis min kæreste gjorde sådan noget..

Kvinderne kunne jo bare mødes hjemme, eller lave noget andet sammen :) Evt på et andet tidspunkt, hvor mændene så kunne passe børn og hus ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad endte monopolet med at svare? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

monopolet svarede som vi gør, at selvfølgelig skulle de bare på herretur uden kvinderne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skulle da da have en herretur. Det er da kun sundt at være uden ægtefælle engang imellem.

Manden her ville uden tvivl kunne tage afsted uden brok fra mig. Det samme sker når jeg tager afsted med kollegaer på vorea årlige sommertur. Det er så befriende at få en pause fra mand og børn syntes jeg og jeg er fuldstændig opladet når jeg kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe det ikke var hver weekend, har jeg ikke noget imod at han tager af sted. :loveshower Så er han så dejlig medgørlig nå han kommer hjem igen, fordi det giver os en chance for at savne hinanden. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER