metten86

OMG! - Nu har jeg hørt det med..

31 indlæg i dette emne

Da Wilma gik i Vuggestue blev det også forbudt at knappe Bodyér, og derfor skulle vi købe undertrøjer og almindelige underbukser. Vi nåede nærmest kun at købe hele udstyret for det blev trukket tilbage. Pædagogerne syntes det var besværligt med alle de børn der skilte på midten.

Syntes der går totalt hysteri i det! - kan godt forstå man skal passe på med løft og ligende, men syntes det her virker lige i overkanten!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den har jeg også lige fået af vide, men hun sagde så at det var specielt her om vinteren, fordi de så skulle tage bukserne helt af :blink Måtte så også lige sige, at jeg sætter STOR pris på, at Tilde ikke bliver skiftet udenfor til vinter!!

Hvis de nu er på legepladsen og Tilde laver i bleen, fortrækker du så hun går rundt med det i bleen og får rød numse, frem for at blive skiftet udenfor, som ville tage et par min, hvis hun altså ikke havde buksebleer på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ville da være langt det rareste :D

Ej, jeg forstår altså ikke helt, hvordan man kan tørre ordenligt, hvis bukserne ikke er helt af? :blink

Har man skiftet nok af bleer, så lærer man hurtigt, at tørre en numse hvor bukserne er nede om anklerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de nu er på legepladsen og Tilde laver i bleen, fortrækker du så hun går rundt med det i bleen og får rød numse, frem for at blive skiftet udenfor, som ville tage et par min, hvis hun altså ikke havde buksebleer på.

Er det bare helt normalt, at man skifter en prutble udenfor om vinteren? Der skal da tørres godt osv, og Har man så heller ikke ble og bukser helt af? Og det må da være møg-koldt, hvis der bruges klude til at blive tørret med på den bare numse udenfor om vinteren? Og hvad hvis nu barnet ikke laver stort i sin ble, men skal på toilettet? Går man så heller ikke ind, men lader barnet lave i bleen fordi det er nemmere? Og hvis man er udenfor om vinteren, har de da som regel flyverdragt på. Piller man så bare alt overtøjet af i minusgrader og skifter bleen? Det forstår jeg altså ikke helt :blink så hellere, at bodyen ikke er lukket eller at der kun bruges almindelige bleer! Det andet kunne man da blive syg af- buksebleer eller ej, og jeg er bange for jeg ville blive mobset hvis Jeg opdagede min datter blive afklædt og i bar numse i frostgrader- specielt fordi hun bliver meget let syg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i BH / DP og jeg HADER buksebleer.

Er det en tisseble bliver den skiftet stående og ved buksebleer skal alt tøjet af, hvor alm. bleer kan skiftes kun med at tage bukserne ned.

I Linus BH var buksebleer forbudt da det er en skovbørnehave, dvs. bleer bliver skiftet udendørs - også i snestorm og frostvejr. Ved at have alm. bleer kan de skiftes stående og meget, meget hurtigere end buksebleer.

Buksebleer sælger sig selv på at 'så kan børnene tage dem af og på lige som bukser'.

Alm. bleer er meget hurtigere og lettere at få af for børnene ift. buksebleer (når de skal skynde sig på wc) så de er klart at foretrække, og bleen er væk med det samme modsat en våd tisseble der hænger om anklerne på barnet mens det sidder på toilettet.

Det kan godt være at børnene selv kan få buksebleerne på, men de skal som sagt have alt tøjet af = de sidder på gulvet med bar mås (og selvom vi gør alt for at holde rent er et børnehavebadeværelsesgulv ikke særligt rent til sådan en bar mås). Og er bleen våd skal de jo ikke trække den op igen, men have den af, og en godt tissevåd bukseble som barnet selv skal tage helt af kan være svært. Enten tages den af lige som bukser = tis tværet hele vejen ned af benene, eller også skal den hives op i siderne = svært for et barn uden så mange kræfter som en voksen.

Isabella tisser kun i sin ble, og hun kan altså ikke få de almindelige bleer af selv, men godt få buksebleerne af og på selv. Hun kommer og siger, når hun skal lave stort, og så bliver hun fulgt på toilettet. Nogle gange også, hvis hun når at sige at hun skal tisse. Jeg synes det er nemmere med bukserbleer, når hun skal på toilettet, for hun tager alligevel bukserne helt af. I vuggestuen bruger de almindelige bleer, og det er selvfølgelig også i orden. Min pointe var bare, at det ikke er sådan at alle børn kun kan med almindelige bleer eller omvendt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ene veninde i KBH pointere også at det ødelægger altså tøjet - ved kun at blive knappet med én knap :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER